Action ogłasza wyniki finansowe za Q3 2024r.
Sprzedaż netto Action w dziewięciu pierwszych miesiącach 2024 wzrosła do 9,6 mld euro (+20,9%) i o 9,8% w sprzedaży porównywalnej
- Sprzedaż netto Action za pierwsze dziewięć miesięcy roku wzrosła do 9,6 miliardów euro (+20,9%), a wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 9,8%, napędzany przez rosnącą liczbę klientów.
- W tym okresie holenderski dyskont otworzył 189 kolejnych obiektów, zwiększając ich łączną liczbę do 2 755.
- Od początku 2024 roku Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, zwiększając zatrudnienie do 74 501 osób.
- Sieć otworzyła swoje pierwsze Distribution Centre w Hiszpanii, które zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa. Tym samym obiekt stanowi wzorzec dla kolejnych centrów dystrybucyjnych Action.
Zwaagdijk-Oost, 14 listopada 2024 – Holenderski dyskont niespożywczy Action ogłasza wyniki sprzedaży za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku. Sprzedaż netto spółki wzrosła do 9,6 miliardów euro (+20,9%) w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż porównywalna, określana wskaźnikiem like-for-like (z wyłączeniem nowych sklepów), wzrosła o 9,8%. Po obniżeniu 4 000 cen produktów w 2023 i 2024 roku, zwiększenie sprzedaży Action jest napędzane przez rosnącą liczbę klientów.
Nowe sklepy i kolejne miejsca pracy
Do tej pory, w 2024 roku, Action otworzyło 189 nowych sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2 755. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.
W tym okresie Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, aby obsługiwać stale rosnącą liczbę klientów. Firma oferuje stabilne zatrudnienie i możliwości rozwoju dla 74 501 osób. Zespół składa się z pracowników 156 narodowości, co czyni firmę tak różnorodną, jak społeczności, w których działa na co dzień.
– Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 000 cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów. W pozostałej części 2024 r. planujemy otworzyć znaczną liczbę nowych sklepów, w tym dwa tygodnie z ponad dwudziestoma otwarciami nowych sklepów w jednym tygodniu. Jestem dumny z ogromnego zaangażowania naszych współpracowników, które pozwala nam każdego dnia osiągać lepsze wyniki”- komentuje Hajir Hajji, CEO Action.
Klienci wybierają Action jako ulubionego sprzedawcę
Rozwój marki opiera się na satysfakcji klientów. W ostatnich tygodniach sieć ponownie otrzymała kilka wyróżnień. Oprócz zdobycia nagrody ‘Insegna dell Anno’ (w kategorii „Artykuły gospodarstwa domowego”) we Włoszech Action zostało wybrane Detalistą Roku (w kategorii „Domy towarowe”) w Belgii i Holandii. We Francji Action otrzymało nagrodę „Meilleure Chaîne de Magasins” w kategorii „Pomysły na prezenty i dekoracje”. Z kolei w Niemczech i Austrii firma otrzymała tytuł „Händler des Jahres” w dwóch kategoriach: „Dekoracja” oraz „Artykuły domowe i prezenty”.
Szybki rozwój w Europie Południowej
Niedawno Action po raz pierwszy otrzymało nagrodę konsumencką Insegna dell Anno’ we Włoszech. Tego rodzaju wyróżnienie jest dowodem na pozytywne przyjęcie dyskontu przez włoskich klientów. 28 września sieć otworzyła setny sklep w Nola (Neapol), świętując 2000 zatrudnionych pracowników we Włoszech. 18 października w Hiszpanii firma otworzyła pięćdziesiąty sklep w Santiago de Compostela. Z kolei 12 października w Guarda w Portugalii siódmy sklep od wejścia na ten rynek w lutym br. Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków Action.
Rozwój Action w zgodzie ze środowiskiem: pierwsze centrum dystrybucyjne otwarte w Hiszpanii jako nowy wzorzec dla zrównoważonej budowy
Action otworzyło swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Illescas, niedaleko Madrytu, aby obsługiwać swoje sklepy w Hiszpanii i Portugalii. Nowe DC zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa, otrzymując certyfikat „Outstanding” – najwyższą ocenę BREEAM. Należy również dodać, że jest to pierwsze Centrum Dystrybucyjne sieci Action, w którym do ogrzewania nie używa się gazu.
W ciągu najbliższych dwóch lat Action zamierza wybudować ponad pięć nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie. Tutaj także marka zastosuje te same standardy zrównoważonego budownictwa jak w Illescas, stanowiącym wzorzec dla przyszłych projektów DC Action.
O Action
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 17.6 milionów klientów w ponad 2,750 sklepach w 12 krajach Europy. Klienci kochają Action między innymi za szeroki asortyment i niskie ceny. Zawsze czeka tutaj na Ciebie ponad 6000 produktów w 14 różnych kategoriach, od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają codzienne życie – wszystko w najniższej cenie. Lubimy zaskakiwać naszych klientów, dlatego co tydzień wprowadzamy 150 nowych produktów. Zatrudniamy ponad 74 501 pracowników 156 różnych narodowości, dlatego podejmujemy odpowiednie działania, aby stale podnosić naszą jakość i dbać o zrównoważony rozwój. Gwarantujemy: niskie ceny, duży uśmiech.
Strona internetowa: www.action.com

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.