Komunikaty PR

Już ponad 790 osób w wieku powyżej 55 lat z sukcesem prowadzi sklepy Żabka

2024-11-14  |  11:00
Biuro prasowe

Rynek franczyzy rozwija się w Polsce dynamicznie, a jednym z jego kluczowych graczy jest sieć Żabka, oferująca przedsiębiorcom w każdym wieku stabilne możliwości rozwoju zawodowego. Dla wielu osób z grupy wiekowej 55+ prowadzenie sklepu w ramach franczyzy stanowi nie tylko sposób na podjęcie nowej aktywności zawodowej, ale i wykorzystanie wcześniej zdobytych umiejętności i doświadczeń. Jednocześnie osoby te cenią sobie stabilność biznesu jaką daje Żabka i aktualnie stanowią 8 proc. franczyzobiorców sieci. Co przyciąga ich do tego modelu biznesowego i dlaczego w środowisku Żabki ich kompetencje okazują się szczególnie cenne?

Żabka to miejsce, w którym osoby po 55. roku życia mogą efektywnie wykorzystać swoje życiowe i zawodowe doświadczenie. Wieloletnia praktyka zawodowa uczy systematyczności, cierpliwości oraz rozumienia struktury zespołów. Te kompetencje pozwalają współpracującym z siecią nie tylko prowadzić dobrze prosperujący sklep, ale także tworzyć zgrany zespół, co jest niezwykle istotne w branży handlowej. Franczyzobiorcy 55+, których w Żabce jest ponad 790 osób, okazują się solidnym i zaangażowanym partnerem, a ich zdolność do dostrzegania zarówno wyzwań, jak i pozytywów działa motywująco na młodszych współpracowników, którym chętnie udzielają cennych wskazówek.

Żabka jest dla mnie czymś więcej niż tylko pracą – to część mojego życia. Z siecią jestem związany już ponad 22 lata i zauważam, jak wiele się zmieniło, szczególnie w kwestii technologii. Pracowałem wcześniej w firmie logistycznej, ale prowadzenie sklepu Żabka daje mi zupełnie nowe możliwości dalszego rozwoju, kontaktu z ludźmi i współpracy z młodszym pokoleniem. Mając 70 lat, wciąż czerpię z tego dużą satysfakcję i czuję, że jestem częścią dynamicznie rozwijającej się firmy. To dla mnie ogromna motywacja każdego dnia – mówi Marek Łopata, franczyzobiorca sklepu Żabka w Poznaniu.

Według danych GUS z II kwartału 2024 r., w całej grupie wieku 50-74 lata było 43,8% osób aktywnych zawodowo, natomiast wśród emerytów w tym wieku było ich tylko 9,8%. Dzieląc tę grupę wiekową na pobierających i niepobierających emeryturę, znacznie większy odsetek osób aktywnych zawodowo występował w grupie osób niepobierających emerytury i wynosił 80,2%. Dla wielu osób w wieku 55+ prowadzenie własnego sklepu Żabka to także możliwość rozpoczęcia nowego rozdziału życia po opuszczeniu korporacyjnych struktur. Zmiana środowiska pracy i przejście na bardziej niezależne stanowisko to szansa na pracę bez szefa, a jednocześnie możliwość zarządzania zespołem, co daje im poczucie samodzielności i satysfakcję. Warto dodać, że franczyzobiorcy z doświadczeniem często doceniają aspekt bliskiego kontaktu z klientem, co stanowi dla nich istotne źródło satysfakcji i motywacji.

Po 25 latach pracy w korporacji, która ciągle była wypełniona stresem oraz dużą presją, poczułam się wypalona i wiedziałam, że to odpowiedni czas na zmiany. Dzięki prowadzeniu sklepu Żabka mogę wykorzystać swoje doświadczenie w zarządzaniu, ale w zupełnie nowych warunkach. Teraz mam więcej satysfakcji z pracy, a kontakt z klientami daje mi wiele pozytywnej energii. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, jeżdżę na rowerze lub wyjeżdżam w ciche miejsca. W końcu także mam czas na koncerty, które są dla mnie idealnym sposobem na odreagowanie – powiedziała Józefa Dzięcioł, franczyzobiorczyni sklepu Żabka w Warszawie.

Model franczyzowy Żabki jest atrakcyjny również ze względu na oferowane wsparcie – przedsiębiorcy dostają od sieci w pełni wyposażony i zatowarowany sklep oraz dostęp do licznych szkoleń i zaplecza logistyczno-marketingowego. Oprócz tego mogą liczyć na benefity takie jak np. unikalna na rynku „Polisa na biznes”, która na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni franczyzobiorców Żabki od różnych nieprzewidzianych sytuacji, mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.

Z punktu widzenia osób w wieku 55+, współpraca z Żabką to nie tylko komfort korzystania ze sprawdzonego modelu biznesowego, ale także gwarancja wsparcia sieci i prowadzenia stabilnego i sprawdzonego modelu biznesowego. To także możliwość utrzymania aktywności zawodowej oraz szansa na zdobycie nowych doświadczeń, budowanie wartościowych relacji i wykorzystanie wcześniejszych kompetencji w nowym, lecz stabilnym biznesowo otoczeniu.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami Biuro prasowe
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.