Już ponad 790 osób w wieku powyżej 55 lat z sukcesem prowadzi sklepy Żabka
Rynek franczyzy rozwija się w Polsce dynamicznie, a jednym z jego kluczowych graczy jest sieć Żabka, oferująca przedsiębiorcom w każdym wieku stabilne możliwości rozwoju zawodowego. Dla wielu osób z grupy wiekowej 55+ prowadzenie sklepu w ramach franczyzy stanowi nie tylko sposób na podjęcie nowej aktywności zawodowej, ale i wykorzystanie wcześniej zdobytych umiejętności i doświadczeń. Jednocześnie osoby te cenią sobie stabilność biznesu jaką daje Żabka i aktualnie stanowią 8 proc. franczyzobiorców sieci. Co przyciąga ich do tego modelu biznesowego i dlaczego w środowisku Żabki ich kompetencje okazują się szczególnie cenne?
Żabka to miejsce, w którym osoby po 55. roku życia mogą efektywnie wykorzystać swoje życiowe i zawodowe doświadczenie. Wieloletnia praktyka zawodowa uczy systematyczności, cierpliwości oraz rozumienia struktury zespołów. Te kompetencje pozwalają współpracującym z siecią nie tylko prowadzić dobrze prosperujący sklep, ale także tworzyć zgrany zespół, co jest niezwykle istotne w branży handlowej. Franczyzobiorcy 55+, których w Żabce jest ponad 790 osób, okazują się solidnym i zaangażowanym partnerem, a ich zdolność do dostrzegania zarówno wyzwań, jak i pozytywów działa motywująco na młodszych współpracowników, którym chętnie udzielają cennych wskazówek.
– Żabka jest dla mnie czymś więcej niż tylko pracą – to część mojego życia. Z siecią jestem związany już ponad 22 lata i zauważam, jak wiele się zmieniło, szczególnie w kwestii technologii. Pracowałem wcześniej w firmie logistycznej, ale prowadzenie sklepu Żabka daje mi zupełnie nowe możliwości dalszego rozwoju, kontaktu z ludźmi i współpracy z młodszym pokoleniem. Mając 70 lat, wciąż czerpię z tego dużą satysfakcję i czuję, że jestem częścią dynamicznie rozwijającej się firmy. To dla mnie ogromna motywacja każdego dnia – mówi Marek Łopata, franczyzobiorca sklepu Żabka w Poznaniu.
Według danych GUS z II kwartału 2024 r., w całej grupie wieku 50-74 lata było 43,8% osób aktywnych zawodowo, natomiast wśród emerytów w tym wieku było ich tylko 9,8%. Dzieląc tę grupę wiekową na pobierających i niepobierających emeryturę, znacznie większy odsetek osób aktywnych zawodowo występował w grupie osób niepobierających emerytury i wynosił 80,2%. Dla wielu osób w wieku 55+ prowadzenie własnego sklepu Żabka to także możliwość rozpoczęcia nowego rozdziału życia po opuszczeniu korporacyjnych struktur. Zmiana środowiska pracy i przejście na bardziej niezależne stanowisko to szansa na pracę bez szefa, a jednocześnie możliwość zarządzania zespołem, co daje im poczucie samodzielności i satysfakcję. Warto dodać, że franczyzobiorcy z doświadczeniem często doceniają aspekt bliskiego kontaktu z klientem, co stanowi dla nich istotne źródło satysfakcji i motywacji.
– Po 25 latach pracy w korporacji, która ciągle była wypełniona stresem oraz dużą presją, poczułam się wypalona i wiedziałam, że to odpowiedni czas na zmiany. Dzięki prowadzeniu sklepu Żabka mogę wykorzystać swoje doświadczenie w zarządzaniu, ale w zupełnie nowych warunkach. Teraz mam więcej satysfakcji z pracy, a kontakt z klientami daje mi wiele pozytywnej energii. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, jeżdżę na rowerze lub wyjeżdżam w ciche miejsca. W końcu także mam czas na koncerty, które są dla mnie idealnym sposobem na odreagowanie – powiedziała Józefa Dzięcioł, franczyzobiorczyni sklepu Żabka w Warszawie.
Model franczyzowy Żabki jest atrakcyjny również ze względu na oferowane wsparcie – przedsiębiorcy dostają od sieci w pełni wyposażony i zatowarowany sklep oraz dostęp do licznych szkoleń i zaplecza logistyczno-marketingowego. Oprócz tego mogą liczyć na benefity takie jak np. unikalna na rynku „Polisa na biznes”, która na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni franczyzobiorców Żabki od różnych nieprzewidzianych sytuacji, mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.
Z punktu widzenia osób w wieku 55+, współpraca z Żabką to nie tylko komfort korzystania ze sprawdzonego modelu biznesowego, ale także gwarancja wsparcia sieci i prowadzenia stabilnego i sprawdzonego modelu biznesowego. To także możliwość utrzymania aktywności zawodowej oraz szansa na zdobycie nowych doświadczeń, budowanie wartościowych relacji i wykorzystanie wcześniejszych kompetencji w nowym, lecz stabilnym biznesowo otoczeniu.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza.

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.