Komunikaty PR

Już ponad 790 osób w wieku powyżej 55 lat z sukcesem prowadzi sklepy Żabka

2024-11-14  |  11:00
Biuro prasowe

Rynek franczyzy rozwija się w Polsce dynamicznie, a jednym z jego kluczowych graczy jest sieć Żabka, oferująca przedsiębiorcom w każdym wieku stabilne możliwości rozwoju zawodowego. Dla wielu osób z grupy wiekowej 55+ prowadzenie sklepu w ramach franczyzy stanowi nie tylko sposób na podjęcie nowej aktywności zawodowej, ale i wykorzystanie wcześniej zdobytych umiejętności i doświadczeń. Jednocześnie osoby te cenią sobie stabilność biznesu jaką daje Żabka i aktualnie stanowią 8 proc. franczyzobiorców sieci. Co przyciąga ich do tego modelu biznesowego i dlaczego w środowisku Żabki ich kompetencje okazują się szczególnie cenne?

Żabka to miejsce, w którym osoby po 55. roku życia mogą efektywnie wykorzystać swoje życiowe i zawodowe doświadczenie. Wieloletnia praktyka zawodowa uczy systematyczności, cierpliwości oraz rozumienia struktury zespołów. Te kompetencje pozwalają współpracującym z siecią nie tylko prowadzić dobrze prosperujący sklep, ale także tworzyć zgrany zespół, co jest niezwykle istotne w branży handlowej. Franczyzobiorcy 55+, których w Żabce jest ponad 790 osób, okazują się solidnym i zaangażowanym partnerem, a ich zdolność do dostrzegania zarówno wyzwań, jak i pozytywów działa motywująco na młodszych współpracowników, którym chętnie udzielają cennych wskazówek.

Żabka jest dla mnie czymś więcej niż tylko pracą – to część mojego życia. Z siecią jestem związany już ponad 22 lata i zauważam, jak wiele się zmieniło, szczególnie w kwestii technologii. Pracowałem wcześniej w firmie logistycznej, ale prowadzenie sklepu Żabka daje mi zupełnie nowe możliwości dalszego rozwoju, kontaktu z ludźmi i współpracy z młodszym pokoleniem. Mając 70 lat, wciąż czerpię z tego dużą satysfakcję i czuję, że jestem częścią dynamicznie rozwijającej się firmy. To dla mnie ogromna motywacja każdego dnia – mówi Marek Łopata, franczyzobiorca sklepu Żabka w Poznaniu.

Według danych GUS z II kwartału 2024 r., w całej grupie wieku 50-74 lata było 43,8% osób aktywnych zawodowo, natomiast wśród emerytów w tym wieku było ich tylko 9,8%. Dzieląc tę grupę wiekową na pobierających i niepobierających emeryturę, znacznie większy odsetek osób aktywnych zawodowo występował w grupie osób niepobierających emerytury i wynosił 80,2%. Dla wielu osób w wieku 55+ prowadzenie własnego sklepu Żabka to także możliwość rozpoczęcia nowego rozdziału życia po opuszczeniu korporacyjnych struktur. Zmiana środowiska pracy i przejście na bardziej niezależne stanowisko to szansa na pracę bez szefa, a jednocześnie możliwość zarządzania zespołem, co daje im poczucie samodzielności i satysfakcję. Warto dodać, że franczyzobiorcy z doświadczeniem często doceniają aspekt bliskiego kontaktu z klientem, co stanowi dla nich istotne źródło satysfakcji i motywacji.

Po 25 latach pracy w korporacji, która ciągle była wypełniona stresem oraz dużą presją, poczułam się wypalona i wiedziałam, że to odpowiedni czas na zmiany. Dzięki prowadzeniu sklepu Żabka mogę wykorzystać swoje doświadczenie w zarządzaniu, ale w zupełnie nowych warunkach. Teraz mam więcej satysfakcji z pracy, a kontakt z klientami daje mi wiele pozytywnej energii. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, jeżdżę na rowerze lub wyjeżdżam w ciche miejsca. W końcu także mam czas na koncerty, które są dla mnie idealnym sposobem na odreagowanie – powiedziała Józefa Dzięcioł, franczyzobiorczyni sklepu Żabka w Warszawie.

Model franczyzowy Żabki jest atrakcyjny również ze względu na oferowane wsparcie – przedsiębiorcy dostają od sieci w pełni wyposażony i zatowarowany sklep oraz dostęp do licznych szkoleń i zaplecza logistyczno-marketingowego. Oprócz tego mogą liczyć na benefity takie jak np. unikalna na rynku „Polisa na biznes”, która na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni franczyzobiorców Żabki od różnych nieprzewidzianych sytuacji, mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.

Z punktu widzenia osób w wieku 55+, współpraca z Żabką to nie tylko komfort korzystania ze sprawdzonego modelu biznesowego, ale także gwarancja wsparcia sieci i prowadzenia stabilnego i sprawdzonego modelu biznesowego. To także możliwość utrzymania aktywności zawodowej oraz szansa na zdobycie nowych doświadczeń, budowanie wartościowych relacji i wykorzystanie wcześniejszych kompetencji w nowym, lecz stabilnym biznesowo otoczeniu.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.