Komunikaty PR

Krakowskie centra handlowe opanują „czarne przeceny”

2024-11-25  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Z roku na rok coraz więcej sklepów, a także restauracji i punktów usługowych uczestniczy w akcji. Przybywa także osób, które chętnie korzystają z rabatów. Jak wynika z badań opublikowanych w ubiegłym roku przez PayPo, już 62 proc. Polaków odkłada wydatki, aby pod koniec listopada móc skorzystać z promocji „Black”, a 65 proc. robi w tym czasie zakupy.

Najwięcej, bo aż 75 proc. Polaków, sięga w sklepach po ubrania. 74 proc. nabywa produkty, które nadają się później na prezent gwiazdkowy. Ponad połowa wybiera elektronikę, a 49 proc. – akcesoria do domu. W koszyku 41 proc. Polaków lądują natomiast kosmetyki, a u co czwartej osoby – akcesoria sportowe – podaje PayPo.

– Koniec listopada, kiedy rozkręca się Black Week czy Black Friday, to obecnie najintensywniejszy sezon handlowy w roku, porównywalny chociażby do wyprzedaży czy świąt. To także okres, kiedy Polacy ruszają na pierwsze duże zakupy świąteczne – mówi Anna Brzozowska, marketing manager z CH Nowe Czyżyny w Krakowie, gdzie Black Week potrwa od 25 listopada do 2 grudnia.

– Widzimy to we wskaźnikach odwiedzin, które w ostatnim tygodniu listopada notują nawet dwucyfrowe wzrosty. Trend ten z roku na rok się umacnia, w miarę jak sklepy aktywniej uczestniczą w sezonie. Z informacji, które do nas już napływają, wynika, że w tym roku kupujący mogą liczyć na promocje sięgające nawet 70% – dodaje.

Tradycyjnie najwięcej zniżek, a także innych form promocji dostępnych np. przez aplikacje czy newslettery, będzie można znaleźć w sklepach popularnych sieci odzieżowych i obuwniczych. Okazji nie zabraknie też w salonach RTV, AGD i z elektroniką. Promocje pojawią się również w sklepach z dodatkami do domu, w perfumeriach i drogeriach, w sklepach spożywczych, a nawet zoologicznych. Nie ominą one także restauracji i punktów usługowych, np. biur podróży czy teleoperatorów.

– Skala promocji Black z roku na rok rośnie. Jeszcze dekadę temu niewiele marek w nich uczestniczyło, a dziś promocje są już obecne w każdym segmencie handlu. Co więcej, ten okres staje się coraz dłuższy. Wiele sklepów stawia bowiem na tygodniowe obniżki, a nawet rabaty dostępne przez cały miesiąc, jako Black Month – mówi Anna Brzozowska.

Widać to w witrynach. – Każdy sklep ma dziś swój własny pomysł na Black Friday. Promocje dostępne są stacjonarnie, ale także dodatkowe oferty można znaleźć w aplikacjach marek czy newsletterach. Te sklepy, które działają również online, kuszą dodatkowo Cyber Monday, czyli zniżkami dostępnymi w sklepach internetowych. Przed konsumentami zatem prawdziwy maraton promocji – mówi Anna Brzozowska.

Warto się więc do niego przygotować. Mimo że wiele sklepów, zwłaszcza z modą, do ostatniej chwili nie zdradza, jakie będą zniżki, handlowcy radzą uważnie obserwować marki. – Przed sezonem Black warto zainstalować aplikacje mobilne swoich ulubionych sklepów, a także centrów handlowych, które planujemy odwiedzić. To w nich będą się pojawiać zapowiedzi przecen. Te informacje znajdziemy także w social mediach oraz na stronach www – mówi Anna Brzozowska.

Przedstawicielka Nowych Czyżyn ocenia, że w tym roku przeceny mogą przyciągnąć tłumy. Powód? – Sytuacja ekonomiczna sprawia, że wśród konsumentów rośnie skłonność do oszczędzania i korzystania z promocji cenowych. Fakt, że sezon Black przypada tuż przed świętami, sprawi, że wielu Polaków wykorzysta go do bardziej budżetowych przygotowań bożonarodzeniowych, kupując prezenty, a także dekoracje czy jedzenie już na miesiąc przed Wigilią – podsumowuje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów Biuro prasowe
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku

Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.

Ochrona środowiska

Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.

Handel

Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.