Hart Logistics rośnie w MLP Poznań West
Polska spółka logistyczno-transportowa zamówiła około 2 tys. m2 dodatkowej powierzchni w ramach MLP Poznań West. Po jej przekazaniu planowanym na czerwiec przyszłego roku, Hart Logistics będzie korzystało łącznie z blisko
12 tys. m2. W transakcji doradzała firma konsultingowa Profi-Home.
Firma Hart Logistics, po nieco ponad roku od zawarcia pierwszej transakcji z MLP Group, zdecydowała się na domówienie kolejnych blisko 2 tys. m2 w centrum logistycznym MLP Poznań West. Oddanie najemcy do użytkowania dodatkowej powierzchni planowane jest na czerwiec 2023 r. W transakcji pośredniczył Adam Kultys reprezentujący firmę konsultingową Profi-Home.
Najemca obecnie wykorzystuje już blisko 10 tys. m2 w MLP Poznań West, z czego zdecydowana większość przeznaczona jest na cele magazynowe. Nowoczesne biuro zajmuje nieco ponad 100 m2.
Spółka Hart Logistics specjalizuje się w świadczeniu usług spedycyjnych w ramach transportu drogowego oraz logistycznych w zakresie operacji magazynowych i usług e-commerce. Pracuje równie skutecznie na rzecz małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Obsługuje szeroki wachlarz zleceń w relacjach międzynarodowych i krajowych.
„Bardzo cieszymy się z poszerzenia współpracy z firmą Hart Logistics. MLP Poznań West jest jednym z najbardziej popularnych centrów logistycznych w ramach posiadanego przez nas portfolio. Najemcom zapewniamy wysoki standard obiektów, przy jednoczesnym wdrażaniu rozwiązań wpływających na ochronę środowiska. Wszystkie nowo powstające budynki objęte są systemem certyfikacji BREEAM. Dużą zaletą dla najemców jest również lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie aglomeracji poznańskiej” – powiedział Tomasz Pietrzak, Leasing Director Poland w MLP Group S.A.
Przy budowie parku MLP Poznań West stosowane są nowoczesne eko-rozwiązania. Obejmują one m.in. montowanie na dachach budynków instalacji fotowoltaicznych, a także pomp ciepła do ogrzewania zarówno hal magazynowych i budynków biurowych. Wdrażane jest zarządzanie centrum logistycznym i monitoring systemów obiektowych w oparciu o eksploatacyjny model informacyjny (ang. – Asset Information Model). Technologia ta wykorzystywana jest do usprawnienia procesów eksploatacyjnych poprzez integrację z systemami automatyki budynkowej BMS (ang. – Building Management System). Jej zastosowanie jest szczególnie istotne w obiektach, w których proces produkcji czy eksploatacji odbywa się nieprzerwalnie np. w budynkach z kontrolowaną temperaturą, czy obiektach produkcyjnych. Centrum wyposażone zostało również w inteligentny system wjazdowy, polegający na odczytywaniu tablic rejestracyjnych samochodów, co znacznie ułatwia i przyspiesza ruch transportowy na jego terenie.
Centrum logistyczne MLP Poznań West docelowo dostarczy ponad 141 tys. m2 najnowocześniejszej przestrzeni magazynowo-biurowej na terenie o powierzchni 29 ha. Nowe hale będą miały podwyższoną wysokość do 11,5 m. MLP Poznań West jest zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania w pobliżu drogi ekspresowej S11, zaledwie 7 km od węzła z autostradą A2. Doskonała lokalizacja jest atrakcyjna dla różnego rodzaju biznesu.
Za realizację obiektów magazynowych w ramach MLP Poznań West odpowiedzialna jest spółka W.P.I.P., będąca ekspertem w budowaniu i wyposażaniu obiektów przemysłowych zaawansowanych technologicznie, a także zrównoważonych, w których stosowane są rozwiązania spełniające wysokie standardy środowiskowe.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.