Hillebrand Poland - rekordowy wzrost przychodów i umocnienie pozycji lidera
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zakończył pierwsze półrocze rekordowym wzrostem przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Tegoroczne strategiczne przejęcia innych firm przez Grupę Hillebrand wzmocniły jej globalną pozycję i ofertę usług transportowych zarówno płynnych produktów masowych jak i niewielkich ilości alkoholi, w tym również obsługę rynku e-commerce. Hillebrand Poland korzystając z tych zasobów, stawia teraz na przyspieszenie tempa wzrostu w naszym kraju.
Globalny gracz i innowator w obsłudze rynku beverage
Hillebrand od ponad 175 lat specjalizuje się w obsłudze branży beverage i napojów alkoholowych, współpracując z ponad 25 tys. producentów i dystrybutorów. Firma realizuje plan rozwoju biznesu na wszystkich kluczowych rynkach dla tej branży, ukierunkowany na doskonalenie jakości obsługi klientów i oferty dedykowanych rozwiązań, także poprzez strategiczne akwizycje. Znaczący wpływ na dalszą ekspansję usług mają ostatnie przejęcia Hillebrand dwóch czołowych graczy w swoich segmentach usług. Pierwszą z nich jest działający w 29 krajach Braid, lider rynku logistyki towarów płynnych i jeden z największych na świecie operatorów wykorzystujących ISO tanki do transportu artykułów spożywczych, z własnymi zakładami produkcyjnym w Wlk. Brytanii i Chinach. To pozwoliło Hillebrand na rozszerzenie portfolio własnych, innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych do przewozu płynów, takich jak flexitanki czy folie termoizolacyjne VinLiner. Druga przejęta przez Hillebrand firma to VignoblExport, specjalista się w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi, tj. próbki napojów alkoholowych na degustacje, zamówienia dla enoturystyki czy sprzedaży internetowej. To otworzyło Hillebrand także nowe możliwości rozwoju i rozszerzenia usług w obsłudze dostaw w kanale e-commerce. Pozycję Hillebrand na światowych rynkach umocniła też akwizycja niemieckiej firmy 3W-Logistik oraz Royal Logistics, przejętej w ramach inwestycji w rozwój sieci w USA.
Hillebrand umacnia pozycję lidera w Polsce
Rekordowy wzrost przychodów i szybki rozwój polskiego oddziału Hillebrand w pierwszej połowie roku (rekordowy wzrost przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.) to efekt zaangażowania zespołu i dynamicznego rozwoju biznesu w naszym kraju. W tym realizacja globalnych projektów, nowe kontrakty i stale poszerzane grono klientów. Teraz Hillebrand planuje kolejne inwestycje tj. wdrożenia nowych rozwiązań dla klientów.
- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest zgrany zespół spedytorów, zaangażowany i nastawiony na indywidualne podejście do klientów, mający wyjątkową wiedzą o logistyce i specyfice obsługi napojów oraz alkoholi. Jesteśmy gotowi na ekspansję i wzmacnianie naszej pozycji lidera logistycznego na polskim rynku beverage – mówi Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia.
W budowaniu swojej pozycji, Hillebrand Poland wykorzystuje w pełni zasoby i infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand, oferując najwyższej klasy usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie) a także innowacyjne rozwiązania technologiczne dla klientów.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.