Hillebrand Poland - rekordowy wzrost przychodów i umocnienie pozycji lidera
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zakończył pierwsze półrocze rekordowym wzrostem przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Tegoroczne strategiczne przejęcia innych firm przez Grupę Hillebrand wzmocniły jej globalną pozycję i ofertę usług transportowych zarówno płynnych produktów masowych jak i niewielkich ilości alkoholi, w tym również obsługę rynku e-commerce. Hillebrand Poland korzystając z tych zasobów, stawia teraz na przyspieszenie tempa wzrostu w naszym kraju.
Globalny gracz i innowator w obsłudze rynku beverage
Hillebrand od ponad 175 lat specjalizuje się w obsłudze branży beverage i napojów alkoholowych, współpracując z ponad 25 tys. producentów i dystrybutorów. Firma realizuje plan rozwoju biznesu na wszystkich kluczowych rynkach dla tej branży, ukierunkowany na doskonalenie jakości obsługi klientów i oferty dedykowanych rozwiązań, także poprzez strategiczne akwizycje. Znaczący wpływ na dalszą ekspansję usług mają ostatnie przejęcia Hillebrand dwóch czołowych graczy w swoich segmentach usług. Pierwszą z nich jest działający w 29 krajach Braid, lider rynku logistyki towarów płynnych i jeden z największych na świecie operatorów wykorzystujących ISO tanki do transportu artykułów spożywczych, z własnymi zakładami produkcyjnym w Wlk. Brytanii i Chinach. To pozwoliło Hillebrand na rozszerzenie portfolio własnych, innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych do przewozu płynów, takich jak flexitanki czy folie termoizolacyjne VinLiner. Druga przejęta przez Hillebrand firma to VignoblExport, specjalista się w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi, tj. próbki napojów alkoholowych na degustacje, zamówienia dla enoturystyki czy sprzedaży internetowej. To otworzyło Hillebrand także nowe możliwości rozwoju i rozszerzenia usług w obsłudze dostaw w kanale e-commerce. Pozycję Hillebrand na światowych rynkach umocniła też akwizycja niemieckiej firmy 3W-Logistik oraz Royal Logistics, przejętej w ramach inwestycji w rozwój sieci w USA.
Hillebrand umacnia pozycję lidera w Polsce
Rekordowy wzrost przychodów i szybki rozwój polskiego oddziału Hillebrand w pierwszej połowie roku (rekordowy wzrost przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.) to efekt zaangażowania zespołu i dynamicznego rozwoju biznesu w naszym kraju. W tym realizacja globalnych projektów, nowe kontrakty i stale poszerzane grono klientów. Teraz Hillebrand planuje kolejne inwestycje tj. wdrożenia nowych rozwiązań dla klientów.
- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest zgrany zespół spedytorów, zaangażowany i nastawiony na indywidualne podejście do klientów, mający wyjątkową wiedzą o logistyce i specyfice obsługi napojów oraz alkoholi. Jesteśmy gotowi na ekspansję i wzmacnianie naszej pozycji lidera logistycznego na polskim rynku beverage – mówi Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia.
W budowaniu swojej pozycji, Hillebrand Poland wykorzystuje w pełni zasoby i infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand, oferując najwyższej klasy usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie) a także innowacyjne rozwiązania technologiczne dla klientów.
Czterodniowy tydzień pracy w transporcie
Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego
CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.