Hitachi Energy: siódmy największy pracodawca wśród kobiet w kra-kowskim sektorze
Zaangażowanie Hitachi Energy w kulturę inkluzywności jest obchodzone w Międzynarodowym Dniu Kobiet, którego tematem przewodnim jest „Inwestuj w kobiety: przyspiesz postęp”, podkreślając, że osiągnięcie równości płci we wszystkich aspektach życia jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Ta równość jest integralną częścią dobrze prosperujących gospodarek i zrównoważonej planety, ale wciąż jest wiele do zrobienia.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatniej dekady kobiety stanowiły prawie 60 proc. studentów na polskich uczelniach. To więcej niż średnia w Unii Europejskiej, gdzie kobiety stanowiły 54 proc. studiujących. Dzięki swoim wysokim kwalifikacjom, profesjonalistki w Polsce od kilku lat stanowią istotną część tak zwanego rdzenia zasobów ludzkich dla nauki i techniki (HRSTC)1.
Jednak pomimo ogromnych możliwości oferowanych przez sektory nauki, technologii, inżynierii i matematyki, kobiety wciąż są niedostatecznie reprezentowane w wymienionych obszarach, co negatywnie odbija się na całościowym potencjale tych specjalizacji. Średni udział kobiet w rynku IT w Polsce wynosi około 15,5 proc2. Na szczęście zaczynają pojawiać się oznaki pozytywnych zmian, a wysiłki mające na celu zaradzenie dysproporcjom przynoszą pozytywne rezultaty. Przykładowo, raport „Kobiety na Politechnikach 2023”3 wskazuje, że pomiędzy rokiem 2016 a 2022 liczba kobiet studiujących na kierunkach związanych z IT w Polsce wzrosła dwukrotnie.
Niedawno opublikowany raport firmy Motife wskazał Hitachi Energy jako jednego z największych krakowskich pracodawców IT wśród kobiet. Udział kobiet w rynku IT był również przedmiotem niedawnego badania przeprowadzonego przez Motife, krakowską firmę rekrutacyjno-doradczą specjalizującą się w branży technologicznej. Badanie wykazało, że Kraków wyrósł w ciągu ostatniej dekady na znaczący europejski ośrodek technologiczny. Raport „Krakow IT Market Map”4 przygotowany przez Motife dostarczył cenne dane dotyczące zatrudnienia na rynku IT pod względem płci i zapewnił wgląd w efekty starań na rzecz promowania różnorodności w branży.
– Wierzymy, że różnorodność i współpraca przekładają się na wspaniałe innowacje. Przykładowo, kobiety mają wyjątkowy dar do dostrzegania wielu niuansów na etapach tworzenia produktów i rozwiązań, projektowania doświadczeń klientów i współpracy z nimi. Dlatego zespoły IT zróżnicowane pod względem płci sprzyjają synergii kompetencji i osiąganiu świetnych wyników - mówi Krystyna Pietrzykowska, dyrektor Centrum Technologicznego Hitachi Energy w Krakowie. – W Hitachi Energy wspieramy wszystkich pracowników w budowaniu kariery i jesteśmy zaangażowani w tworzenie środowiska, w którym każdy może być liderem i się rozwijać. Zapewnianie sprzyjającego otoczenia, w którym kobiety mogą realizować się zawodowo, ma kluczowe znaczenie dla naszych wysiłków na rzecz osiągnięcia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.
W ramach swojej strategii Diversity 360, firma od lat dąży do zapewnienia, że jej działania na rzecz wyeliminowania nierówności pomiędzy płciami wykraczają poza statystyki zatrudnienia i stanowią holistyczne podejście do kwestii różnorodności i inkluzywności. Stawiając sobie wyraźny cel zwiększenia reprezentacji kobiet na stanowiskach kierowniczych z 19 do 25 proc. do 2025 roku, a także poprzez inicjatywy takie jak Female Talent Development Program i Global Women's Network, Hitachi Energy wspiera rozwój zawodowy kobiet i zachęca je do zajmowania stanowisk kierowniczych. Wraz z intensyfikacją dyskusji wokół nierówności między płciami, firma działa na rzecz tworzenia bardziej inkluzywnego sektora IT w Polsce, zgodnie ze swoją filozofią zakładającą, że różnorodność myśli i współpraca prowadzą do wielkich innowacji.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.