Komunikaty PR

Huawei w 2019 roku zwiększył przychody o 19,1%

2020-05-05  |  10:00

Huawei zaprezentował swój raport finansowy za rok 2019. Przychód firmy wyniósł 858,8 mld juanów, co oznacza wzrost o 19,1% w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto wyniósł 62,7 miliarda juanów, co w porównaniu do 2018 roku jest wynikiem lepszym o 5,6%. Co więcej, w 2019 roku Huawei zainwestował 15,3% swoich przychodów – czyli 131,7 mld juanów – w badania i rozwój, a łączne wydatki firmy w tej sferze w ciągu ostatniej dekady przekraczają obecnie 600 miliardów juanów.

 

Dział konsumencki Huawei, czyli Huawei Consumer Business Group, wciąż dynamicznie się rozwija – w 2019 roku firma dostarczyła 240 milionów smartfonów na całym świecie. Przychody ze sprzedaży urządzeń elektroniki użytkowej wyniosły 467,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 34% rok do roku.

 

W 2019 roku działalność Huawei w zakresie carrier business, czyli w dziale firmy zajmującym się infrastrukturą dla operatorów telekomunikacyjnych, doprowadziła do komercyjnego wdrożenia sieci 5G. Rozwiązania technologiczne firmy są stosowane w ponad 50 krajach, zapewniając mobilny internet ponad 40 milionom osób na całym świecie. Przychody Huawei z działalności carrier business osiągnęły poziom 296,7 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 3,8%.

 

Przychody Huawei z działu enterprise business, zajmującego się rozwiązaniami z obszaru centrów danych oraz sieci informatycznych (przewodowych i bezprzewodowych), osiągnęły 89,7 mld juanów, co stanowi wzrost o 8,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Wszystkie sprawozdania finansowe zawarte w raporcie rocznym 2019 były kontrolowane przez międzynarodową firmę księgową KPMG. Chcąc zapoznać się z raportem rocznym Huawei za rok 2019, należy odwiedzić stronę: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.