ID Logistics podsumowuje przychody za IV kwartał i 2023 rok
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumował przychody za IV kwartał i 2023 rok.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Ostatni kwartał roku finansowego 2023 charakteryzował się przyspieszeniem wzrostu przychodów w ID Logistics, stymulowanym uruchomieniem znaczących projektów w kilku, kluczowych krajach w Europie i po drugiej stronie Atlantyku. Grupa jest doskonale przygotowana do kontynuacji dynamicznego rozwoju w roku 2024".
PRZYSPIESZONY WZROST PRZYCHODÓW W IV KWARTALE: +14,5%
W IV kwartale 2023 r. przychody ID Logistics wzrosły o 14,5% do 776,2 mln euro. Wynik ten obejmuje przychody firmy Spedimex, przejętej i konsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu o efekt zmian w zakresie konsolidacji a także o ogólnie niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, wzrost wyniósł 11,9%, w porównaniu z IV kwartałem 2022 r.
• Grupa odnotowała znaczący wzrost przychodów w USA, na poziomie 34,1% w ujęciu like-for-like;
• W Europie (z wyłączeniem Francji) wzrost przychodów wyniósł 10,5%, na co wpływ miały przede wszystkim wyniki osiągnięte w Polsce i we Włoszech, a także rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii;
• Spadek przychodów we Francji, rynku macierzystym Grupy, (-5,9% w IV kw. 2023 r. vs. IV kw. 2022 r.) jest wynikiem trendów obserwowanych we wcześniejszych kwartałach, głównie spadku wolumenów konsumpcji i przełożenia na 2024 rok planowanego otwarcia części nowych lokalizacji.
ID Logistics zakończył 2023 rok osiągając przychody na poziomie 2,747 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,7% (+7,2% w ujęciu like-for-like). W minionym roku Grupa uruchomiła 22 nowe magazyny.
NOWE KONTRAKTY I CENTRA DYSTRYBUCJI W EUROPIE I USA
W IV kwartale ID Logistics odpowiadał na kolejne zapytania ofertowe i przystąpił do wielu przetargów.
Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, m.in.:
• We Francji, AB inBev powierzył ID Logistics zarządzanie dwoma centrami logistycznymi o powierzchni odpowiednio 32 tys. mkw. i 60 tys. mkw., w celu zoptymalizowania przepływów dystrybucji do dużych sieci detalicznych oraz kawiarni, hoteli i restauracji.
• W Włoszech sieć handlowa Carrefour powierzyła ID Logistics zarządzanie centrum dystrybucyjnym dedykowanym obsłudze artykułów spożywczych, o powierzchni 42 tys. mkw., w okolicy Mediolanu. Otwarcie nowego centrum dystrybucji blisko rok po uruchomieniu pierwszego oddziału ID Logistics we Włoszech potwierdza zdolność Grupy do budowania trwałych relacji z długoletnimi klientami.
• W Stanach Zjednoczonych ID Logistics rozwija ofertę skierowaną do producentów z branży FMCG. Grupa rozpoczęła współpracę z wiodącym producentem środków czystości, zarządzając operacjami logistycznymi w magazynie zlokalizowanym w okolicach Chicago. ID Logistics został także wybrany przez amerykańską i międzynarodową firmę specjalizującą się w produkcji napojów i przekąsek do zarządzania operacjami logistycznymi i co-packingiem w dwóch magazynach w Atlancie, o łącznej powierzchni 118 tys. mkw.
REKORDOWY WZROST PRZYCHODÓW ID LOGISTICS W POLSCE
Jednym z kluczowych rynków dla Grupy ID Logistics jest Polska. W IV kwartale Grupa utrzymała tu dynamiczne tempo rozwoju, odnotowując rekordowo wysoki wzrost przychodów.
„W 2022 roku przychody ID Logistics na polskim rynku wyniosły 984 mln zł, w ubiegłym roku wzrosły do blisko 1,5 mld zł. Tak imponujący wynik jest potwierdzeniem skuteczności przyjętej strategii i zaangażowania naszych zespołów” mówi Carlos Tavares, dyrektor finansowy ID Logistics w Polsce.
W 2023 r. działania ID Logistics ukierunkowane były przede wszystkim na wzmocnienie współpracy z klientami z branży retail, FMCG, e-commerce, fashion i beauty w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i obsługi magazynowej. Spółka rozpoczęła realizację nowych projektów a także optymalizację kosztów. Na osiągnięty wynik miał wpływ, zakończony w IV kwartale, strategiczny proces transformacji i integracja z firmą Spedimex, kluczowym graczem na polskim rynku logistyki kontraktowej dla fashion, e-commerce i beauty (przejęcie 100% udziałów w czerwcu 2023). Szybki wzrost odnotowała też, uruchomiona w 2022 r., spółka IDEO by ID Logistics, pełniąca rolę Control Tower dla przepływów towarów dla branży FMCG w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym.
W ubiegłym roku ID Logistics otworzył w Polsce 3 nowe magazyny dla firm z sektora fashion, wyposażenia wnętrz i e-commerce. Obecnie zarządza 39 centrami dystrybucyjnymi o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. i jest gotowy na dalszą ekspansję.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
W 2024 r. ID Logistics będzie nadal wspierać światowych liderów w organizacji i optymalizacji łańcuchów dostaw, szczególnie w branżach takich jak handel detaliczny, e-commerce, fashion, dóbr konsumpcyjnych i dóbr luksusowych. Rozwój biznesu w USA i Polsce, wynikający z inwestycji dokonanych w ciągu ostatnich dwóch lat, oraz niedawne rozpoczęcie działalności we Włoszech i Wielkiej Brytanii, potwierdzają skuteczność przyjętej strategii.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.