ID Logistics w 2019 roku - dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży o 10 proc.
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki sprzedaży za IV kwartał i cały rok 2019.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Dla ID Logistics był to kolejny, bardzo dynamiczny rok, głównie dzięki licznym start-upom. Z roku na rok wzmacniamy naszą obecność w Europie, szczególnie w Hiszpanii, a także w Niemczech, krajach Beneluksu i Polsce. Nowością jest to, że w grudniu, po przejęciu firmy Jagged Peak, po raz pierwszy odnotowaliśmy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych”.
IV KWARTAŁ - DYNAMIKA WZROSTU UTRZYMANA
W IV kwartale 2019 r. sprzedaż Grupy ID Logistics wzrosła o 8,4 proc. (8,5 proc. w ujęciu like-for-like) do 405,5 mln EUR.
We Francji, rynku macierzystym, Grupa ID Logistics odnotowała wzrost sprzedaży o 4,1 proc. do 185,7 mln EUR. W bardzo szybkim tempie wzrosły przychody z działalności na rynkach międzynarodowych. Przy wzroście na poziomie 12,4 proc. (12,7 proc. w ujęciu like-for-like) przychody ze sprzedaży wyniosły 219,8 mln EUR. Na osiągnięte wyniki w pozytywny sposób wpłynęły kursy wymiany walut. Duże znaczenie miały też przejęcia i zmiany w strukturze Grupy ID Logistics, w tym zakończenie we wrześniu działalności w Republice Południowej Afryki oraz przejęcie amerykańskiej firmy Jagged Peak w grudniu 2019 roku. Ponownie największy wpływ na wyniki ID Logistics wywarła działalność w Europie.
W 2019 roku Grupa ID Logistics odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o 8,8 proc. (10 proc. w ujęciu like-for-like) do 1,534 mld EUR. Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w znaczący sposób wpłynęło 21 nowych kontraktów zarejestrowanych w 2019 roku oraz 16 start-upów uruchomionych w 2018 roku. W ubiegłym roku, po raz kolejny najbardziej rozwijającym się obszarem biznesu był e-commerce, który po przejęciu Jagged Peak w Stanach Zjednoczonych, stanowi obecnie 20 proc. sprzedaży Grupy ID Logistics.
ROZWÓJ BIZNESU
W IV kwartale Grupa ID Logistics utrzymała dynamiczne tempo rozwoju i odpowiedziała na różne zaproszenia do składania ofert przetargowych.
Nowe kontrakty - wybrane
• We Francji Grupa podpisała pierwszą umowę z jedną z największych sieci handlowych w Europie - LIDL. Nowy klient zaufał ID Logistics, powierzając mu uruchomienie trzeciego magazynu i zarządzanie przepływem zwrotów produktów nieżywnościowych. Platforma o powierzchni 47 tys. mkw. będzie zatrudniać ok. 90 pracowników. ID Logistics ma zintegrować rozwiązania związane ze śledzeniem towarów w sieci sprzedaży LIDL. Zautomatyzowany magazyn będzie wyposażony w sorter do przyjmowania i sortowania towarów.
• W Holandii ID Logistics ma zarządzać magazynowaniem i transportem dla Intratuin, jednej z największych holenderskich sieci handlowych specjalizujących się w sprzedaży artykułów ogrodniczych, gospodarstwa domowego i produktów dla zwierząt. Uruchomienie nowego magazynu typu built-to-suit o powierzchni 23 tys. mkw. w Den Bosch jest zaplanowane na październik 2020 r. Zespół 55 pracowników ma przygotowywać zamówienia dla 70 sklepów w Holandii, Belgii i Niemczech.
• W Polsce w styczniu 2020 r. ID Logistics uruchomił największe centrum dystrybucyjne sieci handlowej Carrefour o powierzchni 61 tys. mkw. w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej. 600-osobowy zespół odpowiada za obsługę magazynową i zaopatrzenie supermarketów, hipermarketów oraz sklepów franczyzowych w centralnej i północno-wschodniej części kraju. Od lutego ID Logistics będzie zarządzać największym magazynem centralnym PepsiCo w Mszczonowie. Przekąski i napoje, dostarczane tu z fabryk PepsiCo, zostaną następnie dystrybuowane do supermarketów i hipermarketów w całej Polsce oraz sklepów mniejszych formatów na terenie północno-wschodnim. W magazynie o powierzchni 58 tys. mkw. zespół 240 pracowników będzie odpowiadać za obsługę magazynową, co-packing i transport. Obecnie operator przygotowuje się też do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego producenta czekolady Lindt&Sprungli (Poland) o powierzchni 7,6 tys. mkw. w Grodzisku Mazowieckim. Jego otwarcie zaplanowano na II kwartał 2020 r.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Dzięki pełnej integracji z amerykańską firmą Jagged Peak oraz dalszemu wzrostowi organicznemu, Grupa ID Logistics przewiduje, że rok 2020 będzie kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju.
„W Polsce ten rok zapowiada się bardzo obiecująco i perspektywicznie, szczególnie stawiamy na dalszy rozwój organiczny. Już teraz jesteśmy zaangażowani w wiele nowych, ciekawych projektów z obszaru dedykowanej logistyki kontraktowej, których realizację mamy nadzieję rozpocząć w roku 2021” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.