Komunikaty PR

ID Logistics w 2019 roku - dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży o 10 proc.

2020-02-07  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki sprzedaży za IV kwartał i cały rok 2019.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Dla ID Logistics był to kolejny, bardzo dynamiczny rok, głównie dzięki licznym start-upom. Z roku na rok wzmacniamy naszą obecność w Europie, szczególnie w Hiszpanii, a także w Niemczech, krajach Beneluksu i Polsce. Nowością jest to, że w grudniu, po przejęciu firmy Jagged Peak, po raz pierwszy odnotowaliśmy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych”.

IV KWARTAŁ - DYNAMIKA WZROSTU UTRZYMANA

W IV kwartale 2019 r. sprzedaż Grupy ID Logistics wzrosła o 8,4 proc. (8,5 proc. w ujęciu like-for-like) do 405,5 mln EUR.  

We Francji, rynku macierzystym, Grupa ID Logistics odnotowała wzrost sprzedaży o 4,1 proc. do 185,7 mln EUR. W bardzo szybkim tempie wzrosły przychody z działalności na rynkach międzynarodowych. Przy wzroście na poziomie 12,4 proc. (12,7 proc. w ujęciu like-for-like) przychody ze sprzedaży wyniosły 219,8 mln EUR. Na osiągnięte wyniki w pozytywny sposób wpłynęły kursy wymiany walut. Duże znaczenie miały też przejęcia i zmiany w strukturze Grupy ID Logistics, w tym zakończenie we wrześniu działalności w Republice Południowej Afryki oraz przejęcie amerykańskiej firmy Jagged Peak w grudniu 2019 roku. Ponownie największy wpływ na wyniki ID Logistics wywarła działalność w Europie.

W 2019 roku Grupa ID Logistics odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o 8,8 proc. (10 proc. w ujęciu like-for-like) do 1,534 mld EUR. Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w znaczący sposób wpłynęło 21 nowych kontraktów zarejestrowanych w 2019 roku oraz 16 start-upów uruchomionych w 2018 roku. W ubiegłym roku, po raz kolejny najbardziej rozwijającym się obszarem biznesu był e-commerce, który po przejęciu Jagged Peak w Stanach Zjednoczonych, stanowi obecnie 20 proc. sprzedaży Grupy ID Logistics.

ROZWÓJ BIZNESU

W IV kwartale Grupa ID Logistics utrzymała dynamiczne tempo rozwoju i odpowiedziała na różne zaproszenia do składania ofert przetargowych.

Nowe kontrakty - wybrane

• We Francji Grupa podpisała pierwszą umowę z jedną z największych sieci handlowych w Europie - LIDL. Nowy klient zaufał ID Logistics, powierzając mu uruchomienie trzeciego magazynu i zarządzanie przepływem zwrotów produktów nieżywnościowych. Platforma o powierzchni 47 tys. mkw. będzie zatrudniać ok. 90 pracowników. ID Logistics ma zintegrować rozwiązania związane ze śledzeniem towarów w sieci sprzedaży LIDL. Zautomatyzowany magazyn będzie wyposażony w sorter do przyjmowania i sortowania towarów.

• W Holandii ID Logistics ma zarządzać magazynowaniem i transportem dla Intratuin, jednej z największych holenderskich sieci handlowych specjalizujących się w sprzedaży artykułów ogrodniczych, gospodarstwa domowego i produktów dla zwierząt. Uruchomienie nowego magazynu typu built-to-suit o powierzchni 23 tys. mkw. w Den Bosch jest zaplanowane na październik 2020 r. Zespół 55 pracowników ma przygotowywać zamówienia dla 70 sklepów w Holandii, Belgii i Niemczech.

• W Polsce w styczniu 2020 r. ID Logistics uruchomił największe centrum dystrybucyjne sieci handlowej Carrefour o powierzchni 61 tys. mkw. w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej. 600-osobowy zespół odpowiada za obsługę magazynową i zaopatrzenie supermarketów, hipermarketów oraz sklepów franczyzowych w centralnej i północno-wschodniej części kraju. Od lutego ID Logistics będzie zarządzać największym magazynem centralnym PepsiCo w Mszczonowie. Przekąski i napoje, dostarczane tu z fabryk PepsiCo, zostaną następnie dystrybuowane do supermarketów i hipermarketów w całej Polsce oraz sklepów mniejszych formatów na terenie północno-wschodnim. W magazynie o powierzchni 58 tys. mkw. zespół 240 pracowników będzie odpowiadać za obsługę magazynową, co-packing i transport. Obecnie operator przygotowuje się też do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego producenta czekolady Lindt&Sprungli (Poland) o powierzchni 7,6 tys. mkw. w Grodzisku Mazowieckim. Jego otwarcie zaplanowano na II kwartał 2020 r.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

Dzięki pełnej integracji z amerykańską firmą Jagged Peak oraz dalszemu wzrostowi organicznemu, Grupa ID Logistics przewiduje, że rok 2020 będzie kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju.  

„W Polsce ten rok zapowiada się bardzo obiecująco i perspektywicznie, szczególnie stawiamy na dalszy rozwój organiczny. Już teraz jesteśmy zaangażowani w wiele nowych, ciekawych projektów z obszaru dedykowanej logistyki kontraktowej, których realizację mamy nadzieję rozpocząć w roku 2021” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.