Komunikaty PR

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy PepsiCo w Warszawie

2024-03-08  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, rozpoczął w Warszawie realizację pierwszych bezemisyjnych dostaw dla PepsiCo Polska. Elektryczne samochody dostawcze dostarczają już towary do punktów sprzedaży zlokalizowanych w ścisłym centrum miasta. Jednocześnie jest to ważny i pierwszy krok Działu Transportu ID Logistics w kierunku budowania niskoemisyjnej floty transportowej w Polsce. 

ID Logistics realizuje regularne dostawy last-mile dla PepsiCo z wykorzystaniem 18 samochodów dostawczych. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach, działaniach proekologicznych i wobec nadchodzących zmian w Warszawie (SCT, Nowe Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o  rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E- Tech Electric, wybranych pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej. Są one przeznaczone do przewozu ładunków paletowych i mniejszych przesyłek do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, od lipca 2024 r. objętym Strefą Czystego Transportu (SCT). Każdy z samochodów elektrycznych  wykonuje dziennie minimum dwa kursy, realizując każdego dnia kilkadziesiąt dostaw towarów z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce. 8-paletowe samochody wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania wykorzystywane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co nie tylko przyspiesza, ale też ułatwia ID Logistics planowanie i optymalizację tras.

„Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii” – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska – „Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa”.

KORZYŚCI POTWIERDZONE TESTAMI

Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, uwzględniając nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale też m.in. koszty codziennej eksploatacji. Tu korzyści wiążą się z możliwością zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (buspasy) i zwolnieniem samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).  

Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich” - wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.

BEZEMISYJNOŚĆ WPISANA W ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Co warto podkreślić, PepsiCo i ID Logistics kładą duży nacisk na działania proekologiczne i zapobieganie zmianom klimatycznym. Dla ID Logistics rozbudowa floty transportowej o pojazdy elektryczne jest kolejnym elementem wdrażania globalnej strategii CSR, opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. Pokazuje jak ważną rolę odgrywa zaangażowanie firmy w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw przy zachowaniu najwyższych standardów usług logistycznych.  

Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu" – podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.

MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT 

Współpraca między ID Logistics i PepsiCo rozpoczęła się w 2018 roku. Od czterech lat operator zarządza  operacjami w największym w polskiej sieci dystrybucyjnej PepsiCo magazynie centralnym w Mszczonowie. Obsługiwane są tu artykuły (produkty suche, napoje gazowane i soki, słone przekąski) dostarczane z fabryk w Grodzisku Mazowieckim, Tomaszowie Mazowieckim i Michrowie k/Grójca. Dział Transportu ID Logistics odpowiada także za dystrybucję i organizację dostaw do punktów sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.