Komunikaty PR

IKEA rozstrzygnęła trzecią edycję konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa”

2020-02-24  |  15:10
Biuro prasowe

Warsztaty nt. zmian klimatu, ekologiczny konkurs charytatywny i eko-piknik to wybrane działania, które zrealizują lokalne organizacje pomagające dzieciom i młodzieży zagrożonym wykluczeniem społecznym w Gdańsku, Lublinie i Zabrzu. Aktywności zostaną sfinansowane z grantów przyznanych w trzeciej edycji konkursu „Zabawa to poważna sprawa”. Laureatów wyłoniło jury złożone z pracowników IKEA.

Instytucje i organizacje z całej Polski mogły zgłaszać się do udziału w konkursie, którego tematem przewodnim były zmiany klimatu. Wszystkie zgłoszenia reprezentowały wysoki poziom. Choć wybór nie był łatwy, komisja wyłoniła trzech laureatów, którzy otrzymają wsparcie od IKEA w postaci jednorazowego dofinansowania. Dzięki temu będą mogli zrealizować projekty edukacyjno-ekologiczne.

Kształtowanie świadomości ekologicznej wśród najmłodszych to niezwykle istotne działanie w obliczu coraz bardziej widocznych zmian klimatu – tłumaczy Magdalena Betin, koordynatorka kampanii „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail w Polsce – Konkurs grantowy jest polską inicjatywą, będącą częścią międzynarodowej kampanii IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, która ma na celu wsparcie organizacji w walce o przyszłość planety oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu – dodaje.

Zwycięskie organizacje

Jednym z laureatów jest Akwarium Gdyńskie, którego projekt skierowany jest do dzieci oraz młodzieży niesłyszącej i niedosłyszącej. W ramach wygranej w konkursie, instytucja zorganizuje spotkania warsztatowe na temat zmian klimatu, ochrony środowiska w aspekcie morskim oraz raf koralowych. Dzięki inicjatywie 50 podopiecznych w wieku od 7 do 15 lat aktywnie poszerzy swoją wiedzę z zakresu ekologii. Komisja konkursowa doceniła również pomysł na kreatywny film, poruszający temat ekologii,  który w pełni zrealizowany będzie przez uczestników programu z użyciem języka migowego. Podsumowaniem projektu „Dziecięce dłonie w klimatycznej odsłonie” będzie wernisaż wystawy fotograficznej dla podopiecznych i ich rodzin.

Możliwość realizacji swojego programu ze wsparciem IKEA ma również Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo z Lublina. W ramach projektu „Dajemy Ubraniom Drugie Życie” przy wsparciu IKEA instytucja zorganizuje Ekologiczny Konkurs Charytatywny, który pozwoli na zbiórkę używanej odzieży w szkołach. Dodatkowo nastoletni podopieczni Fundacji pokażą poprzez film, jak kreatywnie przerobić pozornie niepotrzebne już materiały! W ramach konkursu grantowego placówka organizacji zostanie również wyremontowana oraz zostaną zakupione niezbędne produkty.

Jury doceniło również Stowarzyszenie Lokalne Salezjańskiej Organizacji Sportowej SPLOT SPORT w Zabrzu, za projekt „Jestem Ekoliderem!”. Ma on na celu kształtowanie ekologicznych postaw wśród dzieci i młodzieży. Skierowany jest do 30 młodych i ambitnych podopiecznych w wieku od 10 do 18 lat z jednej z dzielnic Zabrza – Helenki. Program podzielony został na takie obszary – powietrze i wiatr, roślinność, odpowiedzialne gospodarowanie żywnością oraz EkoPiknik! Uczestnicy, dzięki wsparciu IKEA będą mogli m.in. odwiedzić farmę wiatrową, wspólnie zasadzić drzewa, uczestniczyć w warsztatach ZeroWaste czy w dowiedzieć się więcej na temat roli pszczół w środowisku!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.