Komunikaty PR

Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować

2021-06-17  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 0.76 MB )

Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych. Impreza integracyjna dla pracowników należała do jednych z aktywności, których brakowało co drugiemu z nich. To zatem najlepszy moment, aby nadrobić ten czas. A na co warto zwrócić uwagę przy organizacji? Podpowiadamy.

P do kwadratu – pomysł i potrzeby

Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim klimacie powinna zostać zorganizowana impreza integracyjna dla pracowników? Czy skorzystamy z sezonu wakacyjnego, decydując się na egzotykę i koktajle z palemką? A może z przymrużeniem oka zaplanujemy imprezę w… zimowym stylu nadrabiając pominiętą w zeszłym roku wigilię firmową? Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań. Stwórz pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter, jednocześnie spełniając potrzeby pracowników. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” wykazał, że aktualnie pracownikom zależy na realizacji ich potrzeb z obszarów: aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41%. To ważna informacja, która może wyznaczyć kierunek imprezy. Co ciekawe, jak wynika z badań zrealizowanych przez Kaitlin Woolley z Uniwersytetu Cornell oraz Ayelet Fishbach z Uniwersytetu w Chicago warto zwrócić uwagę na wykorzystanie… jedzenia w budowaniu więzi w zespole. Dlaczego? Naukowcy wykazali, że wspólne przygotowywanie posiłków wspiera nieformalne relacje. Z kolei wspólne spożywanie gotowych dań buduje zaufanie i poprawia skuteczność współpracy.

- Impreza integracyjna dla pracowników stanowi wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel - pogłębianie więzi, czy wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania, jakimi cechami wyróżnia się dany zespół oraz które jego potrzeby są priorytetowe- podpowiada Katarzyna Bemsz reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, specjalizujący się w organizacji eventów firmowych.

Impreza integracyjna dla pracowników- postaw na ciekawą lokalizację

Ważnym elementem integracji jest wybór ciekawej lokalizacji. Pracownicy, choć dawno nie spędzali godzin w biurze z pewnością docenią możliwość spotkania się na „neutralnym gruncie”. Ciekawym rozwiązaniem jest impreza wyjazdowa, podczas której wykorzystać można nie tylko przestrzeń szkoleniową danego obiektu, ale i lokalne atrakcje. Według badań ponad 50% polskich firm wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim obiekty oddalone od miasta, w okolicach lasu lub jeziora.

Impreza integracyjna dla pracowników - ile kosztuje integracja?

Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, lecz również także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie? - Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego - mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. Jak wynika z danych portalu Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł.

Stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie stało się obecnie aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka. Dlatego już teraz impreza integracyjna dla pracowników powinna znaleźć się na liście priorytetów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.