Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować
Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych. Impreza integracyjna dla pracowników należała do jednych z aktywności, których brakowało co drugiemu z nich. To zatem najlepszy moment, aby nadrobić ten czas. A na co warto zwrócić uwagę przy organizacji? Podpowiadamy.
P do kwadratu – pomysł i potrzeby
Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim klimacie powinna zostać zorganizowana impreza integracyjna dla pracowników? Czy skorzystamy z sezonu wakacyjnego, decydując się na egzotykę i koktajle z palemką? A może z przymrużeniem oka zaplanujemy imprezę w… zimowym stylu nadrabiając pominiętą w zeszłym roku wigilię firmową? Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań. Stwórz pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter, jednocześnie spełniając potrzeby pracowników. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” wykazał, że aktualnie pracownikom zależy na realizacji ich potrzeb z obszarów: aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41%. To ważna informacja, która może wyznaczyć kierunek imprezy. Co ciekawe, jak wynika z badań zrealizowanych przez Kaitlin Woolley z Uniwersytetu Cornell oraz Ayelet Fishbach z Uniwersytetu w Chicago warto zwrócić uwagę na wykorzystanie… jedzenia w budowaniu więzi w zespole. Dlaczego? Naukowcy wykazali, że wspólne przygotowywanie posiłków wspiera nieformalne relacje. Z kolei wspólne spożywanie gotowych dań buduje zaufanie i poprawia skuteczność współpracy.
- Impreza integracyjna dla pracowników stanowi wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel - pogłębianie więzi, czy wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania, jakimi cechami wyróżnia się dany zespół oraz które jego potrzeby są priorytetowe- podpowiada Katarzyna Bemsz reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, specjalizujący się w organizacji eventów firmowych.
Impreza integracyjna dla pracowników- postaw na ciekawą lokalizację
Ważnym elementem integracji jest wybór ciekawej lokalizacji. Pracownicy, choć dawno nie spędzali godzin w biurze z pewnością docenią możliwość spotkania się na „neutralnym gruncie”. Ciekawym rozwiązaniem jest impreza wyjazdowa, podczas której wykorzystać można nie tylko przestrzeń szkoleniową danego obiektu, ale i lokalne atrakcje. Według badań ponad 50% polskich firm wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim obiekty oddalone od miasta, w okolicach lasu lub jeziora.
Impreza integracyjna dla pracowników - ile kosztuje integracja?
Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, lecz również także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie? - Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego - mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. Jak wynika z danych portalu Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł.
Stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie stało się obecnie aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka. Dlatego już teraz impreza integracyjna dla pracowników powinna znaleźć się na liście priorytetów.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.