i-PRO obchodzi pierwsze urodziny
Dostrzegając szybkie tempo innowacji i wzrostu firmy od momentu uniezależnienia się od Panasonic w 2019 roku, i-PRO Co, Ltd., globalny lider w zakresie profesjonalnych systemów bezpieczeństwa specjalizujący się w kamerach wspomaganych sztuczną inteligencją, bezpieczeństwie publicznym i urządzeniach medycznych, świętuje kluczowe osiągnięcia, które będą kształtować przyszłość branży bezpieczeństwa.
Założona w październiku 2019 roku, jako spin-off z Panasonic Security Systems Business Division, dziś firma i-PRO zajmuje wyjątkową pozycję na rynku zabezpieczeń, łącząc w sobie siłę i innowacyjnego ducha firmy typu start-up wraz z bogatym dziedzictwem i zestawem umiejętności nabytych przez ponad 60 lat innowacji z Panasonic. Skupiając się na rozwoju biznesu za pomocą nowych technologii, wspieranych przez nową wizję i nową strategię, i-PRO EMEA obchodzi swoją pierwszą rocznicę istnienia jako niezależna firma.
Upowszechnienie sztucznej inteligencji
Misją firmy i-PRO jest powszechne udostępnienie możliwości sztucznej inteligencji na całym rynku nadzoru. W ciągu ostatniego roku firma wprowadziła ponad 100 nowych kamer wyposażonych w AI (w tym nagradzaną kamerę wieloczujnikową), czyniąc i-PRO jedną z najbardziej innowacyjnych firm na rynku zabezpieczeń.
Kamery AI nie wszystkie są stworzone jednakowo: implementacja sztucznej inteligencji przez i-PRO różni się od innych produktów na rynku. Wykorzystując potężne chipy Ambarella, kamery i-PRO mają do dyspozycji niesamowitą moc AI, która pozwala im uruchamiać wiele analiz jednocześnie. Przetwarzanie krawędziowe, zwłaszcza w przypadku opartego na sztucznej inteligencji wykrywania obiektów i danych atrybutowych, odciąża serwery back-endowe, czy to lokalne czy w chmurze, umożliwiając skalowanie systemu bez znaczących dodatkowych kosztów.
Według Novaira Insights, AI deep learning będzie stanowić 58% światowego rynku kamer monitoringu do 2026 roku. Uważamy, że zdolność do analizy danych, liczenia ludzi, rozpoznawania tablic rejestracyjnych, identyfikacji pojazdów, kolorów itp. powinna być standardową ofertą w kamerach.
Dzięki kamerom z obsługą sztucznej inteligencji klienci mogą zaspokoić dzisiejsze potrzeby, jednocześnie zabezpieczając swoje instalacje na przyszłość, bez ponoszenia znacznych kosztów, powiedział Norio Hitsuishi, Global Head of Product Management w i-PRO. Ale co ważniejsze, AI zwiększa świadomość sytuacyjną w czasie rzeczywistym i pozwala, aby bezpieczeństwo stało się proaktywne, a nie reaktywne, dodaje Hitsuishi.
Cybersecurity
IoT i inteligentne urządzenia, w tym kamery wspomagane sztuczną inteligencją na krawędzi, mają wysoką odporność na cyberataki, które mogą zagrozić całej organizacji. Osiągnąwszy najwyższy poziom certyfikacji cyberbezpieczeństwa ze zgodnością do FIPS 140-2 poziomu 3, rozwiązania i-PRO są zgodne z NDAA, godne zaufania i cyberbezpieczne.
Ponieważ zagrożenia cybernetyczne wciąż ewoluują i stają się coraz bardziej wyrafinowane, konieczne jest edukowanie nas samych, integratorów systemów i użytkowników końcowych w zakresie najlepszych praktyk i tego, czego należy szukać podczas określania dobrze zabezpieczonego systemu. Bezpieczeństwo cybernetyczne jest sprawą globalną, a i-PRO chce być liderem w dziedzinie otwartego AI-edge computing poprzez sprzęt zgodny z NDAA i cyberbezpieczny, aby zapewnić integralność metadanych, mówi Gerard Figols, prezes i-PRO EMEA.
Strategia łańcucha dostaw
Pomimo szybkiej inflacji i niedoborów komponentów w branży, i-PRO zobowiązało się również do utrzymania konkurencyjnych cen. Firma wprowadziła również usługę szybkiej dostawy z nawet dwu- lub trzydniowym terminem realizacji dla kluczowych modeli, aby zapewnić swoim partnerom możliwość zaspokojenia wymagań projektowych. Czas realizacji zamówień i-PRO był znacznie krótszy niż u innych producentów dzięki temu, że firma posiada własną fabrykę i efektywnie zarządza zapasami komponentów.
Dzięki własnemu zapleczu produkcyjnemu i bliskiej współpracy z kluczowymi dostawcami byliśmy w stanie produkować i dostarczać produkty niezawodnie i terminowo. Podkreśla to zaangażowanie i-PRO w bycie elastycznym i zwinnym producentem dla naszych klientów i pozycjonuje nas jako zaufanego partnera nowej generacji dla branży zabezpieczeń, komentuje Figols.
Dzielenie się wiedzą w celu rozpowszechniania innowacji
Segment AI na rynku kamer dozorowych rozwija się szybko, podobnie jak linia kamer firmy i-PRO. Aby zapewnić swoim interesariuszom zaufane i dynamiczne sposoby dostępu do informacji i zasobów, firma i-PRO wprowadza szereg narzędzi i inicjatyw mających na celu zapewnienie bezproblemowych doświadczeń dla swoich partnerów i klientów. Obejmuje to uruchomienie nowej platformy i-PRO Active Learning, dzięki której można uzyskać dostęp do szkoleń na żądanie dotyczących najnowszych produktów i technologii firmy i-PRO, a także dokumentacji i wsparcia technicznego.
Na tym szybko zmieniającym się rynku naszym głównym celem jest pomoc partnerom w rozwoju i utrzymaniu się na szczycie, aby zapewnić wzajemną wiedzę i rozwój, mówi Gerard Figols.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.