Iris office building sold by entity being a part of CPD Group to DL Invest Group
Prestige PR
Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl
Avison Young brokered the transaction and advised the seller in the sales process.
Iris office building, located in Warsaw at 9 Cybernetyki Street has been sold by the entity being a part of CPD Group to DL Invest Group. Avison Young brokered the transaction and represented the seller in the disposal process.
Iris is a modern class A office building being a part of Cybernetyki Office Park located in Mokotow Business District – rapidly developing Warsaw district. Total building space exceeds 14,000 sqm. Iris is 7 kilometers away from the city centre and only 2 kilometers from the Chopin airport.
“The acquisition of such a valuable asset is an important element of DL Invest Group development strategy. Our portfolio of real estate assets is being constantly expanded through developments and acquisitions of new projects. This is another purchase of DL Invest Group closed this year. The value of our real estate portfolio already exceeds PLN 2 billion. We are capable to acquire assets and development projects quickly, thanks to a well-developed internal structure. This structure allows us also not only to conduct a quick appraisal of the property, but in particular generate additional value by revitalizing or re-commercializing of the project. We are constantly looking for attractive assets to purchase, especially those where we can generate additional value. And Iris is a great example of such an asset – with significant potential to increase value. Additionally, over 95% of the available lease space is based on strong tenants such as Asus, Poczta Polska or Saint Gobain, what guarantees constant, long-term cash flow” – comments the acquisition Dominik Leszczyński, CEO at DL Invest Group.
“Avison Young investment team knows the area very well. - comments Marcin Purgal, Senior Director, Investment at Avison Young in Poland – Our team had pleasure to represent DEKA in a disposal of two other office buildings comprising Cybernetyki Office Park – Helion and Luminar. We have also represented M7 Real Estate in a disposal of Mokotow Plaza to FLE. Mokotow Business District appears to be the most developed non-central business hub outside the city center of Warsaw. The area has undergone many urban transformations for the last few years. Attractive rental levels in comparison to the city centre are perfect for companies targeting cost‑efficient solutions within renewed office environment."

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.