Komunikaty PR

Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży SoftBlue w pierwszym kwartale

2022-05-18  |  11:00
Biuro prasowe

SoftBlue SA, spółka notowana na NewConnect działająca w dziedzinie IT, w pierwszym kwartale br. wypracowała ponad dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży (wzrost o 137 proc. rdr) do kwoty 6,63 mln zł. Realizacja wielu projektów informatycznych przełożyła się na 147 tys. zł zysku netto, co oznacza 6 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

- Pierwszy kwartał był niezwykle pracowitym okresem w naszej organizacji. Zrealizowaliśmy szereg zleceń dla klientów z polski i zagranicy. Podpisaliśmy wiele nowych umów, które przełożą się na nasz dalszy rozwój. – komentuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA. – Jest to drugi kwartał z rzędu, w którym przekroczyliśmy 6 mln zł. To najlepiej pokazuje, że obrana przez nas ścieżka rozwoju jest właściwa. – dodaje.

Bardzo dobre wyniki SoftBlue są również konsekwencją i globalnym trendem rozwoju usług IT. Według raportu Grand View Research rynek profesjonalnych usług IT będzie co roku rósł średnio o 11,2 proc., osiągając globalnie wartość 1,9 bln dol. w 2030 r.  Analitycy spodziewają się, że segment outsourcingu IT będzie rósł średniorocznie o 12 proc. do 2030 r.  Specjaliści z Gartner prognozują, iż światowe wydatki na IT w obecnym roku wzrosną o 4 proc. w porównaniu do 2021 r. i osiągną 4,4 bln dolarów.

- Chcemy być beneficjentami rosnącego rynku i zachodzących zmian. Skupiamy się na dywersyfikacji naszych działań biznesowych, obszarów geograficznych i branżowych. Dzięki temu zabezpieczymy się przed ewentualnymi niekorzystnymi zjawiskami na rynku. W pierwszym kwartale podpisaliśmy kolejne bardzo ważne zlecenia. Na uwagę zasługuje projekt realizowany dla międzynarodowej firmy świadczącej usługi przemysłowe w zakresie wydobycia ropy naftowej. Powierzone nam zlecenie polega na zaprojektowaniu i dostawie dedykowanych rozwiązań elektronicznych wykorzystywanych w działalności Klienta. Dla tego podmiotu realizujemy już kolejne zlecenie, co świadczy o wielkim zaufaniu do naszych umiejętności oraz posiadanego know-how. – zakończył Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Spółka prowadzi działalność na trzech płaszczyznach: Software i Hardware, Rozwiązania IoT oraz Telekomunikacja. W każdej z wyżej wymienionych działalności spółka proponuje rozwiązania skierowane na innowacje i nowoczesne technologie.

W poprzednim tygodniu akcjonariusze na Walnym Zgromadzeniu Spółki zdecydowali o podniesieniu kapitału zakładowego o kwotę 590 tys. zł. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zostanie dokonane poprzez emisję 5,9 mln akcji zwykłych na okaziciela serii G o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna wyniesie 0,71 zł. Akcje w ramach oferty prywatnej mają zostać skierowane do obecnego właściciela przejmowanego przez Spółkę podmiotu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:00

Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł

Smartfony ZTE Blade to seria przystępnych cenowo telefonów zbalansowanych pod kątem stosunku ceny do jakości. Charakteryzują się one estetycznym i niebanalnym designem oraz odpowiednio
Technologie SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
2024-04-19 | 13:00

SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI

SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie AI i umożliwią budowanie wiarygodnych i
Technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.