Jak reklamować firmę by dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?
Sektor e-commerce w całej Europie Zachodniej wzrósł o 43 proc.[1]. Nowe postawy, oczekiwania i zachowania konsumentów przekładają się na zmienione wzorce zakupowe. Jak reklamować firmę, by dotrzeć od odpowiednich osób? Jakie narzędzia są skuteczne? Na początku należy zacząć od zdefiniowania potrzeb współczesnych klientów, a także sposobu konsumowania przez nich dóbr.
Firmy nadal poszukują alternatyw dla tradycyjnej reklamy. Ze względów ekologicznych, a także dużej zajętości nośników, część działań przenoszona jest do przestrzeni online.
Jak reklamować firmę w nowej rzeczywistości?
Rynek e-commerce w Europie Zachodniej notuje nawet 40-procentowe wzrosty. W Polsce rośnie natomiast nawet 12 proc. r/r. Co to oznacza dla firm? Powinny dobrać odpowiednie narzędzie reklamowe online, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiednich grup docelowych. Wydatki na reklamę w Internecie stanowią znaczącą część kosztów marketingowych, jakie ponoszą firmy.
– Na ścieżce zakupowej ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Nie jest to klasyczna reklama, ale wiarygodność opinii innych użytkowników jest kluczowa w procesie zakupowym – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Kolejnym kluczowym elementem są artykuły informacyjnie i wpisy blogowe. Klienci chętniej kupują produkty od marek, które są autentyczne i wiarygodne. Dlatego firmy powinny postawić na generowanie autentycznych treści, a także na budowanie interaktywnych stron internetowych.
Kluczem do sukcesu będzie gromadzeniu jak największej ilości danych własnych. Badanie zachowania obecnych klientów, a także prognozowanie.
D2C, czyli trend sprzedaży bez pośredników
Coraz większą popularnością cieszy się także trend Direct to Customer, czyli sprzedaż bez pośredników. To producent ma bezpośredni kontakt z klientem. Wybrane marki tworzą autorskie sklepy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Z takich rozwiązań korzystają już m.in. giganci technologiczni. W jaki sposób sprzedawać w modelu D2C? Jednym „pośrednikiem” jest kanał komunikacji. Istotna jest dostępność marki w wielu miejscach na raz.
Płatne platformy i wideo
Badania wykazały, że dwóch na trzech widzów korzysta z płatnych usług wideo przez ponad pięć godzin tygodniowo. W 2026 r. jedna trzecia planuje oglądać więcej płatnych lub bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo[2]. Co to oznacza dla firm? Reklamowanie produktów i usług w obszarach CTV przestaje być opcjonalne, a zaczyna się stawać koniecznością.
Tym bardziej, że konsumenci – szczególnie ci z młodego pokolenia – wymagają od marek spersonalizowanych reklam. Przykładowo, aż 57% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które zobowiązują się do niwelowania nierówności społecznych w swoich działania[3].
– Kupujący mają coraz większe wymagania. Każdego dnia oglądają setki reklam w social mediach czy telewizji. Przekaz treści płatnych musi być spersonalizowany i posiadać głębokie przesłanie. Klienci pytają, czy marka wspiera różnorodność i integrację zarówno publicznie, jak i oddolnie – mówi Bartosz Zieliński z Commplace. – Co więcej, firmy powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikacji z młodym pokoleniem. Weryfikacja ich potrzeb jest dziś kluczowa.
Tworzenie lojalności w ramach pokolenia Z wymaga również autentyczności. Ponadto konsumenci chętniej kupują produkty firm, które są społecznie odpowiedzialne. Czy to oznacza, że tradycyjna reklama nie będzie skuteczna? Nie. Powinna jednak nieść za sobą odpowiedni przekaz, a nie jedynie informować o produkcie w „klasyczny” sposób.
[1] State of Consumer Technology and Durables report
[2] https://www.criteo.com/blog/the-year-of-acceleration-advertising-predictions-for-2022/
[3] https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/be/Documents/consulting/Global-Marketing-Trends.pdf

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.