Komunikaty PR

Jak reklamować firmę by dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?

2022-03-22  |  01:00
Biuro prasowe

Sektor e-commerce w całej Europie Zachodniej wzrósł o 43 proc.[1]. Nowe postawy, oczekiwania i zachowania konsumentów przekładają się na zmienione wzorce zakupowe. Jak reklamować firmę, by dotrzeć od odpowiednich osób? Jakie narzędzia są skuteczne? Na początku należy zacząć od zdefiniowania potrzeb współczesnych klientów, a także sposobu konsumowania przez nich dóbr.

Firmy nadal poszukują alternatyw dla tradycyjnej reklamy. Ze względów ekologicznych, a także dużej zajętości nośników, część działań przenoszona jest do przestrzeni online.

Jak reklamować firmę w nowej rzeczywistości?

Rynek e-commerce w Europie Zachodniej notuje nawet 40-procentowe wzrosty. W Polsce rośnie natomiast nawet 12 proc. r/r. Co to oznacza dla firm? Powinny dobrać odpowiednie narzędzie reklamowe online, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiednich grup docelowych. Wydatki na reklamę w Internecie stanowią znaczącą część kosztów marketingowych, jakie ponoszą firmy.

 – Na ścieżce zakupowej ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Nie jest to klasyczna reklama, ale wiarygodność opinii innych użytkowników jest kluczowa w procesie zakupowym – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Kolejnym kluczowym elementem są artykuły informacyjnie i wpisy blogowe. Klienci chętniej kupują produkty od marek, które są autentyczne i wiarygodne. Dlatego firmy powinny postawić na generowanie autentycznych treści, a także na budowanie interaktywnych stron internetowych.

Kluczem do sukcesu będzie gromadzeniu jak największej ilości danych własnych. Badanie zachowania obecnych klientów, a także prognozowanie.

D2C, czyli trend sprzedaży bez pośredników

Coraz większą popularnością cieszy się także trend Direct to Customer, czyli sprzedaż bez pośredników. To producent ma bezpośredni kontakt z klientem. Wybrane marki tworzą autorskie sklepy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Z takich rozwiązań korzystają już m.in. giganci technologiczni. W jaki sposób sprzedawać w modelu D2C? Jednym „pośrednikiem” jest kanał komunikacji. Istotna jest dostępność marki w wielu miejscach na raz.

Płatne platformy i wideo

Badania wykazały, że dwóch na trzech widzów korzysta z płatnych usług wideo przez ponad pięć godzin tygodniowo. W 2026 r. jedna trzecia planuje oglądać więcej płatnych lub bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo[2].  Co to oznacza dla firm? Reklamowanie produktów i usług w obszarach CTV przestaje być opcjonalne, a zaczyna się stawać koniecznością.

Tym bardziej, że konsumenci – szczególnie ci z młodego pokolenia – wymagają od marek spersonalizowanych reklam. Przykładowo, aż 57% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które zobowiązują się do niwelowania nierówności społecznych w swoich działania[3].

  – Kupujący mają coraz większe wymagania. Każdego dnia oglądają setki reklam w social mediach czy telewizji. Przekaz treści płatnych musi być spersonalizowany i posiadać głębokie przesłanie. Klienci pytają, czy marka wspiera różnorodność i integrację zarówno publicznie, jak i oddolnie – mówi Bartosz Zieliński z Commplace. – Co więcej, firmy powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikacji z młodym pokoleniem. Weryfikacja ich potrzeb jest dziś kluczowa.

Tworzenie lojalności w ramach pokolenia Z wymaga również autentyczności. Ponadto konsumenci chętniej kupują produkty firm, które są społecznie odpowiedzialne. Czy to oznacza, że tradycyjna reklama nie będzie skuteczna? Nie. Powinna jednak nieść za sobą odpowiedni przekaz, a nie jedynie informować o produkcie w „klasyczny” sposób.

 


[1] State of Consumer Technology and Durables report

[2] https://www.criteo.com/blog/the-year-of-acceleration-advertising-predictions-for-2022/

[3] https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/be/Documents/consulting/Global-Marketing-Trends.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.