Komunikaty PR

Jak uniknąć oszustw rezerwując letnie wakacje

2021-06-18  |  01:00
Biuro prasowe

Po miesiącach obowiązania ścisłego dystansu społecznego i ograniczeń pandemicznych ludzie potrzebują relaksu w nadmorskiej wilii bądź domku nad malowniczym jeziorem. Wiele osób poszukuje wakacyjnych ofert w Internecie, gdzie można trafić na oszukańcze serwisy używające nazw znanych firm i biur podróży. Obok opisów bardzo często pojawiają się prawdziwe zdjęcia skradzione z oficjalnych stron internetowych. Wstępna lektura fałszywej witryny lub platformy początkowo nie wzbudza żadnych podejrzeń u klienta. Jednak bardziej rozważnych internautów powinny zastanowić niskie ceny za wypoczynek w popularnych miejscach, cieszących się dużym zainteresowaniem wśród turystów.

 

Rezerwując letnie wakacje należy uważać na fałszywe e-maile, telefony, nieprawdziwe strony internetowe i posty w mediach społecznościowych reklamujące oferty specjalne i wyszukiwarki - przestrzega Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

 

Znaki ostrzegawcze o fałszywych rezerwacjach i ofertach wakacyjnych

 

Oszuści dysponują szerokim arsenałem środków pozwalających wprowadzić w błąd internautów poszukujących ofert wakacyjnych.  Bitdefender przygotował kilka porad, które mogą uchronić przed rezerwacją na fałszywej witrynie pobytu wakacyjnego. Jeżeli wystąpi któryś z poniższych czynników, to należy zachować szczególną ostrożność.

 

 

  1. Jeśli obiekt wymaga płatności przelewem bankowym - używaj podczas rezerwacji tylko karty kredytowej, aby ułatwić odzyskanie pieniędzy.
  2. Ceny zbyt dobre, aby były prawdziwe - przed podjęciem decyzji o rezerwacji, sprawdź ceny podobnych ofert w okolicy, w której planujesz się zatrzymać.
  3. Kaucja bezzwrotna – wiele fałszywych stron internetowych oferuje jedne z najniższych cen na rynku i prosi o wpłacenie bezzwrotnej kaucji przed przyjazdem. W rzeczywistości nieruchomości nie istnieją, a klienci zostają bez noclegu i pieniędzy.
  4. Zduplikowane oferty dla tej samej nieruchomości znajdują się na wielu stronach internetowych, część z nich zawiera inny opis adresu lub zdjęcia – przed dokonaniem rezerwacji przeprowadź wyszukiwanie w Google i zapoznaj się ze szczegółami nieruchomości, dopasowując obrazy w reklamach do tych na oficjalnej stronie internetowej.
  5. Nie otrzymano potwierdzenia rezerwacji, rachunku ani umowy.
  6. Kalendarz dostępności obiektu nie jest aktualizowany po dokonaniu rezerwacji.

 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.