Jak urządzić mieszkanie zgodnie z trendami 2020?
Od dłuższego czasu możemy zaobserwować, że trendy wnętrzarskie podlegają raczej ewolucji niż rewolucji. W 2019 roku dużym zainteresowaniem cieszyły się meble o obłych kształtach. W modzie były kolory ziemi i dodatki z lastryko. W jakich wnętrzach będziemy chcieli mieszkać w nadchodzącym sezonie?
Okrągłe kształty wciąż będą najchętniej wybieranymi – zarówno w przypadku mebli, jak i dekoracji. W przeciwieństwie do surowych, geometrycznych form, nadają przytulnego, domowego charakteru. Wciąż żywe będą inspiracje latami 70.
Stonowana paleta
Choć róż w wersji millennial pink jest wciąż popularny, dołączają do niego inne – także pastelowe – barwy. W topowych aranżacjach znajdziemy stonowaną miętę neo mint – nowoczesny odcień zieleni, świeży i kojący. Równie często będziemy sięgać po błękit w tonacji dusk blue – szarawy, jeansowy. Nie zabraknie też miodowej żółci czy owocowych, delikatnych barw w palecie pomarańczy.
Urban jungle
Istotnym trendem jest także roślinność. Będziemy sięgać zarówno po mięsiste, liściaste gatunki – pilea, pieniążek czy monstera – jak i delikatne oplątwy.
– Planując udekorowanie mieszkania czy balkonu roślinami, warto zwrócić uwagę na strony świata i nasłonecznienie. W nowoczesnych budynkach mieszkańcy niekiedy mają do dyspozycji dwa balkony, dzięki czemu mogą zagospodarować je zupełnie różną roślinnością. Takie rozwiązania zaproponowaliśmy chociażby we wrocławskiej inwestycji Pixel House, gdzie balkony są zorientowane po dwóch stronach – przeciwlegle lub w mieszkaniach narożnych. Od frontu zaprojektowaliśmy także szklaną fasadę, która pozwala na stworzenie zielonych oranżerii. Aranżacje pełne roślinności działają na nas kojąco, stąd ich tak duża popularność – opowiada Emil Basta z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Nie będziemy jednak ograniczać się wyłącznie do wyposażania mieszkań w rośliny. Tym, co charakterystyczne, są także wszelkie motywy roślinne – od tapet, przez meble, aż po drobne dodatki – jak chociażby obrazy czy tekstylia.
Wspomnienie lat 90.
Coraz silniej tendencje w wystroju wnętrz dominowane są przez inspiracje latami 90. Pokolenie, które w tych czasach dorastało, dziś urządza swoje pierwsze samodzielne mieszkania – i sięga po elementy z czasów swojego dzieciństwa. Widać to chociażby w wielobarwnych, mocno nasyconych dodatkach, meblościankach czy stylizowanych sprzętach. To właśnie trend, który prawdopodobnie najmocniej będzie przybierał na sile – zarówno w kwestii aranżacji wnętrz, jak i przestrzeni miejskich.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.