Jak urządzić mieszkanie zgodnie z trendami 2020?
Od dłuższego czasu możemy zaobserwować, że trendy wnętrzarskie podlegają raczej ewolucji niż rewolucji. W 2019 roku dużym zainteresowaniem cieszyły się meble o obłych kształtach. W modzie były kolory ziemi i dodatki z lastryko. W jakich wnętrzach będziemy chcieli mieszkać w nadchodzącym sezonie?
Okrągłe kształty wciąż będą najchętniej wybieranymi – zarówno w przypadku mebli, jak i dekoracji. W przeciwieństwie do surowych, geometrycznych form, nadają przytulnego, domowego charakteru. Wciąż żywe będą inspiracje latami 70.
Stonowana paleta
Choć róż w wersji millennial pink jest wciąż popularny, dołączają do niego inne – także pastelowe – barwy. W topowych aranżacjach znajdziemy stonowaną miętę neo mint – nowoczesny odcień zieleni, świeży i kojący. Równie często będziemy sięgać po błękit w tonacji dusk blue – szarawy, jeansowy. Nie zabraknie też miodowej żółci czy owocowych, delikatnych barw w palecie pomarańczy.
Urban jungle
Istotnym trendem jest także roślinność. Będziemy sięgać zarówno po mięsiste, liściaste gatunki – pilea, pieniążek czy monstera – jak i delikatne oplątwy.
– Planując udekorowanie mieszkania czy balkonu roślinami, warto zwrócić uwagę na strony świata i nasłonecznienie. W nowoczesnych budynkach mieszkańcy niekiedy mają do dyspozycji dwa balkony, dzięki czemu mogą zagospodarować je zupełnie różną roślinnością. Takie rozwiązania zaproponowaliśmy chociażby we wrocławskiej inwestycji Pixel House, gdzie balkony są zorientowane po dwóch stronach – przeciwlegle lub w mieszkaniach narożnych. Od frontu zaprojektowaliśmy także szklaną fasadę, która pozwala na stworzenie zielonych oranżerii. Aranżacje pełne roślinności działają na nas kojąco, stąd ich tak duża popularność – opowiada Emil Basta z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Nie będziemy jednak ograniczać się wyłącznie do wyposażania mieszkań w rośliny. Tym, co charakterystyczne, są także wszelkie motywy roślinne – od tapet, przez meble, aż po drobne dodatki – jak chociażby obrazy czy tekstylia.
Wspomnienie lat 90.
Coraz silniej tendencje w wystroju wnętrz dominowane są przez inspiracje latami 90. Pokolenie, które w tych czasach dorastało, dziś urządza swoje pierwsze samodzielne mieszkania – i sięga po elementy z czasów swojego dzieciństwa. Widać to chociażby w wielobarwnych, mocno nasyconych dodatkach, meblościankach czy stylizowanych sprzętach. To właśnie trend, który prawdopodobnie najmocniej będzie przybierał na sile – zarówno w kwestii aranżacji wnętrz, jak i przestrzeni miejskich.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.