Jak usprawnić druk etykiet na opakowania?
Właściciel jednej z plantacji borówki amerykańskiej miał za zadanie przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek - aplikacja etykiety na produktach. Do tej pory aplikacja odbywała się ręcznie, a druk etykiet był outsourcingowany. Osoby zarządzające zauważyły jednak, że ta formuła wyczerpała już swoje możliwości i zwiększa ryzyko powstania przestojów i opóźnień.
Duży asortyment i rotacja produktów- w jaki sposób dobrać etykiety na produktach?
Na plantacji uprawianych było kilka odmian borówki amerykańskiej. Mając na uwadze uzależnione od pogody wahania wielkości zbiorów i zmieniające się gusta odbiorców, właściciele od paru lat poszerzali i urozmaicali swój asortyment. Do tej pory zlecali druk etykiet w drukarni. Aplikowanie odbywało się ręcznie podczas konfekcjonowania owoców. Niektóre z informacji, takie jak data przydatności do spożycia były dodrukowywane na etykietach przez pracowników. Ten sposób funkcjonowania nie sprawdził się jednak w stosunku do limitowanych i często zmieniających się serii produktowych.
Oprócz tego zauważono także inne wady dotychczasowego rozwiązania:
• wydłużony czas oczekiwania na gotowe etykiety,
• wzrost kosztów działalności: MOQ na etykiety było zawyżone w stosunku do potrzeb sezonowej i zmiennej działalności produkcyjnej,
• nadmierne tworzenie zapasów magazynowych.
Bez wątpienia, dużym problemem przy zlecaniu druku na zewnątrz okazał się przede wszystkim brak pola manewru: możliwości samodzielnego tworzenia treści etykiety „tu i teraz”. Plantatorzy chcieli szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki i potrzeby rynku. W związku z tym pojawił się pomysł, by poszukać rozwiązania, które umożliwi samodzielny druk etykiet, czyli druk na żądanie.
Druk etykiet - krótkie serie i łatwe projektowanie
Rozwiązanie samodzielnego druku etykiet na żądanie dopasowane zostało do założeń finansowych projektu uwzględniającego sezonowość i zmienność wielkości produkcji. Przede wszystkim zaproponowano rozwiązanie różniące się od popularnego na rynku druku termotransferowego, czyli możliwość druku kolorowych, a nie czarno-białych etykiet.
Pozwala na to korzystna budżetowo drukarka EPSON C3500 wraz z oprogramowaniem.
Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest opcja druku krótkich serii. Godna uwagi jest możliwość samodzielnego, łatwego i intuicyjnego ich projektowania. Wystarczy do tego średniej jakości laptop i podstawowa znajomość programu Microsoft Office. Wariant personalizowania nadruku idzie w parze z fotograficzną jakością i szczegółową prezentacją detali na etykiecie. Godne uwagi jest, że etykieta i kolorowy nadruk nie zmieniają swoich parametrów także podczas przechowywania w chłodni.
Dodatkowe zalety samodzielnego druku to:
• druk etykiet (w tym kolorowych) odbywa się w szybkim czasie,
• istnieje możliwość wyeliminowania ryzyka opóźnienia wynikających ze zlecania druku na zewnątrz,
• opcja druku krótkich serii w ilościach dopasowanych do rzeczywistych potrzeb,
• brak nadmiernych i zbędnych zapasów magazynowych etykiet,
• możliwość promowania produktów na rynku marek własnych (private label).
- Personalizacja produktu zwiększa jego atrakcyjność - tłumaczy ekspert z Etisoft - To jednak nie wszystko - wykorzystane rozwiązanie usprawniło konfekcjonowanie produktów i całą logistykę dostaw. W efekcie - firma jest w stanie szybko i elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację na rynku, ale również przyspieszyć tempo wdrażania nowych marek do sprzedaży. A co istotne, samodzielny druk pomaga przede wszystkim znacząco obniżyć koszty - podsumowuje specjalista z Etisoft.
Kolorowe etykiety na żądanie - gdzie jeszcze się sprawdzą?
Możliwość druku na żądanie kolorowych etykiet w związku z tym docenią także sadownicy, branża pszczelarska, producenci ekoproduktów, soków, czy piw rzemieślniczych. Spersonalizowane, kolorowe etykiety pomagają wyróżnić się produktom na sklepowej półce wśród konkurencji. Wpisują się w popularny trend personalizacji produktów i sprzedaży na rynku e-commerce. Atrakcyjność etykiety podnosi z pewnością świadomość marki wśród konsumentów, gotowych zapłacić więcej za produkt zachęcająco opakowany i estetycznie oznaczony.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.