Jak zadbać o bezpieczeństwo i ochronę miejsca pracy?
Offteam
Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl
Pracodawcy na całym świecie zastanawiają się, jak stworzyć miejsce pracy, które będzie praktyczną i bezpieczną przestrzenią dla pracowników. Pandemia i praca zdalna wprowadziły w biurach „nową normalność”, do której firmy muszą się przystosować. Doświadczenie ostatnich dwóch lat sprawiło, że pracodawcy zaczęli patrzeć na przyszłość i bezpieczeństwo miejsca pracy w nowej perspektywie. Nowym rozwiązaniem w tej dziedzinie jest elektroniczny system kontroli dostępu.
– Statyczne rozwiązania zabezpieczające mogą utrudniać firmie elastyczne reagowanie w razie potrzeby. Wybór systemu kontroli dostępu może odegrać kluczową rolę w poprawie długoterminowej skuteczności działania firmy – mówi Paweł Konieczny, Business Unit Manager Security Solutions ASSA ABLOY Opening Solutions Poland.
W jednym z ostatnich badań przeprowadzonych w branży zabezpieczeń ponad trzy czwarte respondentów stwierdziło, że zdrowie i bezpieczeństwo pracowników jest ważnym czynnikiem wpływającym na inwestycje budowlane*. Szybko zmieniające się wzorce pracy sprawiły, że elastyczność w zapewnianiu bezpieczeństwa jest jeszcze ważniejsza. W ankiecie przeprowadzonej przez globalnych konsultantów McKinsey&Company 63% pracowników stwierdziło, że wolałoby pracę hybrydową lub w pełni zdalną**.
– Praca hybrydowa może przynieść znaczne korzyści również pracodawcom – dodaje Paweł Konieczny. – Może pomóc kontrolować koszty, na przykład zmniejszając zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Inwestycja w kontrolę dostępu umożliwiająca elastyczność w zapewnianiu bezpieczeństwa oraz może się zwrócić na wiele różnych sposobów.
W jaki sposób kontrola dostępu wspomaga ekonomiczne zarządzanie miejscem pracy?
Kontrola dostępu zawsze miała kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa budynku. Monitorowanie i filtrowanie tego, kto, gdzie i kiedy się przemieszcza, staje się jeszcze ważniejsze. Zapewnia to pracownikom i gościom bezpieczne i wygodne poruszanie się w miejscu pracy i wokół niego.
System kontroli dostępu to m.in. rozwiązania bezprzewodowe, co umożliwia szybkie i wydajne przejście z pracy stacjonarnej w hybrydową. Elementy uwierzytelniające służące do kontroli dostępu, takie jak programowalne inteligentne klucze, mogą być wykorzystywane do otwierania drzwi w określonych ramach czasowych. Dzięki temu personel wchodzi tylko wtedy, gdy jest to zaplanowane, a zarządcy obiektu mogą kontrolować dzienny dostęp, tak aby obłożenie budynku mieściło się w granicach przepustowości.
System dostępu może być źródłem ogromnej ilości informacji pomagających w podejmowaniu decyzji dotyczących wynajmu powierzchni biurowej. Analizy wykorzystania przestrzeni potrzebują danych generowanych za pomocą kontroli dostępu*** . Jeśli pracownicy będą przebywać w biurze tylko przez część tygodnia, firma może zmniejszyć zapotrzebowanie na powierzchnię najmu i tym samym zredukować koszty.
Jak to działa elektroniczny system kontroli dostępu?
– System kontroli, oparty na kluczach kontroli dostępu, t.j. na przykład system eCLIQ od ASSA ABLOY, jest prosty w montażu i obsłudze – mówi Paweł Konieczny. – System jest szybki, nie powoduje przerwy w pracy i jest opłacalny w zakresie implementacji. Elektromechaniczna wkładka jest bezprzewodowa, więc aby ją zainstalować, ślusarz po prostu wymienia wkładkę mechaniczną drzwi i wkłada urządzenie. Zasilanie elektroniki zamka pochodzi z trwałej standardowej baterii wewnątrz klucza.
Dzięki tego typu rozwiązaniom zarządca budynku może przyznać dostęp określonym
użytkownikom tylko w określonych godzinach. Umożliwia to pracę hybrydową bez
powodowania problemów z przepustowością budynku. Inteligentny, elektroniczny klucz odblokowuje wszystkie drzwi, szafki, czy automaty, do których pracownik ma dostęp. Ten rodzaj „zarządzania ruchem” jest łatwy do wdrożenia dzięki mechatronicznemu systemowi zamykania.
– Ponieważ eCLIQ nie wymaga okablowania przy drzwiach, infrastruktura budynku pozostaje nienaruszona, a to zawsze ważna kwestia w wynajmowanych miejscach pracy – mówi Paweł Konieczny.
*:www.securitymagazine.com/articles/94078-more-than-50-of-organizations-plan-to-increase-investment-in-building-technology-to-protect-health-safety-of-occupants
**:www.mckinsey.com/business-functions/people-and-organizational-performance/our-insights/its-time-for-leaders-to-get-real-about-hybrid
***:www.verdantix.com/blog/a-new-era-of-space-utilization-monitoring-emerges-in-the-smart-office-marke

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.