Komunikaty PR

Jak znaleźć dobrego pracownika w sektorze usług? 4 zadania do wykonania.

2021-08-10  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania ( 0 MB )

Jak wskazał Polski Instytut Ekonomiczny, sytuacja w sektorze usług w naszym kraju zaczęła się poprawiać. Od maja udział firm notujących wzrost sprzedaży wyniósł 30% i był większy od tych, które odczuły spadek (24%). Firmy na nowo rozpoczynają swoją działalność, a co za tym idzie poszukują wykwalifikowanej załogi. Tylko jak znaleźć dobrego pracownika w sektorze usług? A może nie trzeba szukać, a jedynie dać się znaleźć?

Rywalizacja o pracownika?

Zdaniem ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego, popyt na usługi w naszym kraju powoli będzie powracał do poziomu sprzed pandemii. W efekcie na rynku pojawi się większe zapotrzebowanie na pracowników z konkretnymi kompetencjami. 22% przebadanych przez PIP podmiotów planowało w czerwcu zwiększyć zatrudnienie, 14% planowało podnieść wynagrodzenia. Z jednej strony to dobry znak. Branża rozkwita. Z drugiej – rozpoczyna się rywalizacja i wielu pracodawców staje przez pytaniem „jak znaleźć dobrego pracownika”?

Jak znaleźć dobrego pracownika? 4 zadania do wykonania

Wyobraź sobie sytuację, w której to pracownicy sami zgłaszają się do ciebie z pytaniem o zatrudnienie. Brzmi nierealnie? Wcale nie musi tak być.

Zadanie nr 1: Przeprowadź audyt wizerunku firmy jako marki pracodawcy.

Audyt marki pracodawcy ma na celu udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

• Jakie komunikaty wysyłamy do kandydata?

• W jaki sposób je wysyłamy?

• Czy przesyłane komunikaty są spójne?

• Czy ich treść faktycznie jest skuteczna?

• Co o firmie mówią inni – pracownicy?

• Jakie działania prowadzą nasi konkurenci?

• Jakie efekty przynoszą działania konkurentów?

• Jakie działania należy wprowadzić, a z jakich zrezygnować?

Zadanie nr 2: Przygotuj i zaimplementuj strategię employer brandingową.

Wśród działań, jakie znajdują się w strategii mogą znaleźć się:

• Programy ambasadorów marki

• Analiza ścieżki pracownika

• Analiza grup docelowych

• Analiza działań konkurencji

• Programy onboardingu

• Warsztaty dotyczące komunikacji wewnętrznej

• Zaplanowanie i realizacja skutecznych kampanii PR-owych

• Wsparcie w organizacji konkursów wewnętrznych

• Organizacja imprez i wyjazdów integracyjnych

Ważna informacja: 86% pracowników nie ubiegałoby się o zatrudnienie lub nie kontynuowałoby pracy w firmie, która ma złą reputację wśród byłych pracowników lub ogółu społeczeństwa.

Zadanie nr 3: Przeprowadź audyt określający identyfikację pracowników z firmą.

- Konkurencyjność firmy zyskała dziś nową definicję. To nie tylko jakość oferowanych przez nią usług, ale również jej reputacja na rynku pracy– mówi Sebastian Kopiej z agencji Commplace.- Zależność jest prosta – zaangażowany i lojalny pracownik może stać się ambasadorem marki. Jego dobre opinie wygłaszane poza firmą pozwolą w organiczny sposób dotrzeć do potencjalnych kandydatów, zwiększając efektywność rekrutacji i zmniejszając koszty – dodaje ekspert z Commplace.

Ważna informacja: Zaangażowany pracownik przyniesie wiele dodatkowych korzyści. Corporate Leadership Council wskazało bowiem, że ten typ pracownika daje z siebie 57% wysiłku więcej niż niezaangażowany. Z kolei Instytut Gallupa podaje, że brak zaangażowania pracowników powoduje straty w produktywności na poziomie ok. 46% (to potencjał biznesowy zaangażowania pracowników w działalność przedsiębiorstwa).

Zadanie nr 4: Zweryfikuj, jakie oczekiwania mają potencjalni kandydaci.

Pandemia zdecydowanie wpłynęła na stosunek do benefitów, czy czasu pracy. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, jak znaleźć dobrego pracownika - sprawdź, jakie ma obecnie oczekiwania. W zależności od tego, w jaką „generację” celujesz – dopasuj swoją ofertę do potrzeb grupy docelowej. Dobrym pomysłem jest także przejrzenie aktualnych ofert pracy firm konkurencyjnych, czy pozyskujących pracowników o podobnych kwalifikacjach.

Skoro znasz już odpowiedź, jak znaleźć dobrego pracownika w sektorze usług to czas wdrożyć działania w życie. Zrób to samodzielnie lub z pomocą ekspertów z zewnątrz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.