Komunikaty PR

Jak znaleźć ludzi do zespołu IT? 3 istotne wskazówki.

2021-07-01  |  09:00
Biuro prasowe

Proces rekrutacji nie polega jedynie na przeglądaniu przesłanych CV. Tym bardziej jeśli poszukujesz pracowników z branży, w której zapotrzebowanie na specjalistów wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Jak pokazuje badanie „Nowa normalność. Rynek pracy IT po pandemii” zdaniem 39% osób pracujących w IT COVID-19 miał pozytywny wpływ na ich sektor i sprzyjał zatrudnieniu. W takiej sytuacji rekrutacja wartościowych pracowników stanowi wyzwanie. Dziś podpowiadamy jak znaleźć ludzi do zespołu IT.

Jak znaleźć ludzi do zespołu IT? Weryfikuj ich potrzeby.

Stół do ping- ponga? Telefon firmowy? Nie ma uniwersalnych benefitów, które zachwycą pracowników z każdej branży. Jak się okazuje w przypadku sektora IT wśród najlepiej ocenianych działań znajdują się:

  • możliwość pracy w trybie home office (88%),
  • zapewnienie odpowiedniej higieny pracy (70%),
  • wsparcie techniczne i sprzętowe (57%)
  • wdrożenie komunikatorów internetowych w codziennej komunikacji firm (56%).

To jednak nie wszystko. 54% badanych wskazuje, że ważnym obszarem jest dla nich wsparcie okazywane przez managerów (54%) i zachowania zarządzających takie jak okazywanie empatii czy zrozumienia (53%).

- Aktualna sytuacja sprawiła, że managerowie muszą odejść od wypracowanych dotąd schematów zarządzania i wykorzystać umiejętności komunikacyjne oraz interpersonalne – mówi Marcin Nowacki, coach biznesu. – Pracownicy wymagają od nich wręcz wyjścia poza ramy bycia „sztywnym dowódcą” na rzecz „empatycznego lidera” – dodaje ekspert.

Stwórz nową jakość rekrutacji

Wspomniany raport podaje także, że jedną z większych zmian ocenianych na plus przez 87% respondentów jest możliwość prowadzenia procesu rekrutacyjnego całkowicie zdalnie. Kolejnym istotnym aspektem jest zmniejszona ilość etapów rekrutacji i skrócenie czasu jej trwania. Po raz kolejny podniesiono także kwestię komunikacji. Kandydaci na programistów, czy specjalistów ds. IT docenili szybsze otrzymywanie informacji zwrotnej (24%) i lepszy kontakt z osobą prowadzącą rekrutację (17%).

Wskazówka - możesz stworzyć spójny proces rozmowy kwalifikacyjnej z kartami wyników, aby upewnić się, że wszyscy kandydaci są oceniani pod kątem cech, które ceni twoja firma. Dodatkowo po ukończeniu procesu warto zebrać informacje zwrotne na temat tego, jak postrzegają twoją firmę i doświadczenie, które nabyli podczas rekrutacji.

Niech kandydaci sami walczą o miejsce w twoim zespole

Jeśli zastanawiasz się jak znaleźć ludzi do zespołu IT powinieneś przyjrzeć się swojej marce pracodawcy. Konkurencyjność firmy definiuje się dziś nie tylko jako jakość produktów i usług, ale także przez reputację na rynku pracy. Czy Twoja organizacja jest na to gotowa? Czy jak połowa polskich firm wciąż nie masz strategii dotyczącej kształtowania swojego wizerunku? A może jak 25% organizacji w ogóle nie dostrzegasz takiej potrzeby? Employer branding to nie moda, a strategia konieczna w każdej firmie IT.

- Marka pracodawcy to połączenie reputacji firmy i wartości, które oferuje potencjalnym pracownikom. Wśród nich znajduje się m.in. kultura organizacyjna, rodzaj projektów, czy możliwości rozwoju w ramach organizacji – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. - Jednocześnie należy pamiętać, jak duży wpływ na wizerunek marki mają także obecni pracownicy, rekomendacje pojawiające się w internecie, poczta pantoflowa, czy prowadzone kampanie wizerunkowe – dodaje ekspert z Commplace.

W odpowiedzi na pytanie jak znaleźć ludzi do zespołu mogą pomóc poniższe działania:

  • Audyt wizerunku firmy jako marki pracodawcy.
  • Przygotowanie i wdrożenie strategii employer brandingowej.
  • Warsztaty z managerami z zakresu budowania relacji interpracowniczych.
  • Audyt określający identyfikację pracowników z firmą.
  • Zaangażowanie pracowników w rozwój przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się jak znaleźć ludzi do zespołu IT? Być może nadszedł czas, aby zwiększyć zasoby przeznaczone na utrzymanie pozytywnej marki pracodawcy. Dzięki temu pozyskasz talenty, które będą wspierać twoją markę we wzroście. A przecież na tym najbardziej ci zależy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.