Komunikaty PR

Kampania spamowa z subskrypcją w tle

2021-06-10  |  01:00
Biuro prasowe

Od pewnego czasu spamerzy wysyłają e-maile, w których zachęcają adresatów do anulowania bądź potwierdzenia subskrypcji. Oszuści nie informują w wysyłanych wiadomościach o jaki rodzaj subskrypcji chodzi. Spamerzy sprawdzają w ten sposób czy e-mail odbiorcy jest prawidłowy i podatny na próby wyłudzenia informacji oraz innego rodzaju złośliwe działania. Wiadomości wysyłane przez oszustów są zatytułowane „We_need your confirmation asap” („Potrzebujemy jak najszybciej potwierdzenia”), "Request , please confirm your unsubscription” („Prośba, potwierdź rezygnację z subskrypcji”),  „Verification." („Weryfikacja”).

 

E-maile dostarczane przez spamerów zawierają kolorowe pola zawierające linki z pytaniem - czy chcesz anulować bądź potwierdzić subskrypcję. Jeśli odbiorca informacji połknie haczyk i wybierze którąkolwiek z opcji, utworzy nową wiadomość, która zostanie wysłana na adresy poczty elektronicznej znajdującej się pod kontrolą spamera.  Oszuści w ten sposób weryfikują i monitorują ważność e-maili swoich potencjalnych ofiar.

 

Dziennikarze BleepingComputer w ramach testu utworzyli nowy adres e-mail, który wykorzystali do komunikacji ze spamerami stojącymi za kampanią „subskrypcyjną”. W ciągu kilku dni od wysłania odpowiedzi na wiadomość o rezygnacji bądź potwierdzeniu subskrypcji, nowe konto zostało zbombardowane wiadomościami spamowymi.

 

- W opisywanym przypadku spamerzy stosują dość sprytną metodę. Na pierwszy rzut oka kampania wydaje się być niegroźna i łatwo nabrać się na tę sztuczkę. Ale warto mieć na uwadze, że żadna poważna organizacja nie będzie wysyłać tego typu wiadomości bez objaśnień. Odpowiadanie na takie e-maile jedynie nakręca kolejne akcje spamowe. - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.