Komunikaty PR

Kampania spamowa z subskrypcją w tle

2021-06-10  |  01:00
Biuro prasowe

Od pewnego czasu spamerzy wysyłają e-maile, w których zachęcają adresatów do anulowania bądź potwierdzenia subskrypcji. Oszuści nie informują w wysyłanych wiadomościach o jaki rodzaj subskrypcji chodzi. Spamerzy sprawdzają w ten sposób czy e-mail odbiorcy jest prawidłowy i podatny na próby wyłudzenia informacji oraz innego rodzaju złośliwe działania. Wiadomości wysyłane przez oszustów są zatytułowane „We_need your confirmation asap” („Potrzebujemy jak najszybciej potwierdzenia”), "Request , please confirm your unsubscription” („Prośba, potwierdź rezygnację z subskrypcji”),  „Verification." („Weryfikacja”).

 

E-maile dostarczane przez spamerów zawierają kolorowe pola zawierające linki z pytaniem - czy chcesz anulować bądź potwierdzić subskrypcję. Jeśli odbiorca informacji połknie haczyk i wybierze którąkolwiek z opcji, utworzy nową wiadomość, która zostanie wysłana na adresy poczty elektronicznej znajdującej się pod kontrolą spamera.  Oszuści w ten sposób weryfikują i monitorują ważność e-maili swoich potencjalnych ofiar.

 

Dziennikarze BleepingComputer w ramach testu utworzyli nowy adres e-mail, który wykorzystali do komunikacji ze spamerami stojącymi za kampanią „subskrypcyjną”. W ciągu kilku dni od wysłania odpowiedzi na wiadomość o rezygnacji bądź potwierdzeniu subskrypcji, nowe konto zostało zbombardowane wiadomościami spamowymi.

 

- W opisywanym przypadku spamerzy stosują dość sprytną metodę. Na pierwszy rzut oka kampania wydaje się być niegroźna i łatwo nabrać się na tę sztuczkę. Ale warto mieć na uwadze, że żadna poważna organizacja nie będzie wysyłać tego typu wiadomości bez objaśnień. Odpowiadanie na takie e-maile jedynie nakręca kolejne akcje spamowe. - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.