Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich
Dzięki dofinansowaniu gminy Kąty Wrocławskie do Wrocławia kursować będą, aż 32 pary pociągów. Większa liczba składów pojawi się na torach po wiosennej korekcie rozkładów jazdy, która wejdzie w życie 15 marca 2020 r.
Dodatkowe połączenia to efekt trójstronnego porozumienia. Współpracę w tym przypadku nawiązały władze województwa dolnośląskiego, czyli organizator ruchu kolejowego w regionie, gmina Kąty Wrocławskie oraz Koleje Dolnośląskie. Regionalny przewoźnik będzie odpowiedzialny za obsługę nowego połączenia.
Dziewięć dodatkowych par pociągów
Gmina dofinansuje połączenie kwotą 1 mln zł rocznie. Dzięki decyzji władz mieszkańcy zyskają dostęp do pociągów odjeżdżających do Wrocławia co około 20 minut.
– Każdego dnia tysiące mieszkańców naszej gminy korzystają z tego połączenia, dojeżdżając do pracy. Dlatego zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi, które od lat obsługują połączenie do Wrocławia – powiedział Łukasz Zbroszczyk, burmistrz Kątów Wrocławskich. – Decyzja o sfinansowaniu przez nas dziewięciu nowych par pociągów, to zmiana, którą odczują mieszkańcy.
Atrakcyjna oferta dla mieszkańców
Ze zwiększonej liczby połączeń skorzystają również mieszkańcy znajdujących się na trasie pociągu miejscowości: Sadowic Wrocławskich, Smolca i Mokronosu Górnego, w których będą się zatrzymywały dodatkowe pociągi.
– Analizujemy możliwości rozwoju kolei aglomeracyjnej, o której tak dużo się mówi. Jesteśmy otwarci na rozmowy na ten temat z samorządami. Doceniamy inicjatywę burmistrza Łukasza Zbroszczyka, który pokazał, że współpraca jest możliwa i może dać wymierne efekty – wskazuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich, który deklaruje gotowość spółki do współpracy ze wszystkimi samorządami zainteresowanymi rozwojem kolei.
Współpraca samorządów
Utrzymanie rentowności połączenia nie byłoby możliwe bez wsparcia ze strony gminy, która sfinansuje wynajem dodatkowego taboru. To jeden z pierwszych przykładów w Polsce, kiedy samorząd lokalny decyduje się na dofinansowanie połączeń kolejowych.
– Uruchomienie dodatkowych pociągów we współpracy z władzami Kątów Wrocławskich to najlepszy dowód na to, że warto rozmawiać o współpracy na różnych szczeblach samorządu – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za rozwój kolei w regionie.
Dodatkowe połączenia będzie obsługiwać autobus szynowy SA135.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.