Klienci HSBC w Polsce będą mogli skorzystać z Funduszu Gwarancji Płynnościowych

HSBC rozszerza zakres wsparcia dla klientów w Polsce. We współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK), zapewni swoim klientom dostęp do płynności finansowej, niezbędnej w czasach nagłej stagnacji gospodarczej. Umowa z BGK jest uzupełnieniem szeregu inicjatyw podjętych przez HSBC już na początku pandemii COVID-19, w tym umorzenia spłat kapitału oraz rozwiązań z zakresu wsparcia finansowania handlu.
Skutki gospodarcze pandemii COVID-19 dotyczą przedsiębiorstw na całym świecie. Dzięki umowie o limit gwarancyjny podpisanej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, klienci HSBC w Polsce będą mogli uzyskać wsparcie w utrzymaniu płynności finansowej w trudnym okresie niepewności ekonomicznej.
"Umowa o limit gwarancyjny w ramach Funduszu Gwarancji Płynności Finansowej stanowi uzupełnienie wsparcia, jakiego udzielamy naszym klientom w celu zapewnienia funkcjonowania łańcuchów dostaw i kontynuacji działalności w handlu międzynarodowym. Przyznanie limitu przez BGK jest podkreśleniem znaczenia HSBC w Polsce, zaufania do jakości procesu oceny kredytowej, solidnych platform technologicznych oraz potwierdzeniem naszych wysokich ratingów kredytowych. HSBC pozostaje jednym z najwyżej ocenianych banków na świecie, a analitycy chwalą nasz zdywersyfikowany model biznesowy" – powiedział Michał H. Mrożek, CEO HSBC w Polsce.
Michał H. Mrożek dodał również: "Umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego została podpisana w formie cyfrowej. Jest to wynik ciągłych inwestycji Grupy HSBC w zwiększanie możliwości cyfrowych i oferowanie klientom elastyczności, co jest niezwykle istotne w obecnej sytuacji. Bank utrzymuje pełną zdolność operacyjną przy pomocy pracowników pracujących zdalnie. Wdrożone przez nas procesy cyfrowe pozwalają naszym dotychczasowym klientom na pełną interakcję z bankiem bez konieczności fizycznej wymiany dokumentów".
HSBC w Polsce świadczy usługi finansowe polskim korporacjom i instytucjom o międzynarodowych aspiracjach oraz obsługuje lokalne oddziały globalnych klientów. Bank na bieżąco monitoruje także zmiany w otoczeniu biznesowym i gospodarczym związane z pandemią COVID-19. Poprzez nowoczesną platformę badawczą zapewnia swoim klientom dostęp do raportów i analiz dotyczących zagadnień gospodarczych i ekonomicznych na poziomie globalnym, regionalnym i krajowym.
Klienci zainteresowani wdrożeniem rozwiązań związanych z programem gwarancyjnym lub podpisem cyfrowym BGK mogą kontaktować się ze swoimi doradcami HSBC za pośrednictwem standardowych kanałów lub poczty elektronicznej: firmy@hsbc.com.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.