Kluczowa inwestycja dla fabryki Solaris oficjalnie otwarta
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, zrealizował obiekt o powierzchni 10 000 m kw. dla Solaris Bus & Coach. Zaplecze magazynowe dla fabryki w Bolechowie spełni kluczową rolę w łańcuchu dostaw części i podzespołów. Otwarcie odbyło się 29 września.
Panattoni oddając obiekt w Bolechowie k. Poznania, dopisuje kolejną udaną realizację, wspierającą procesy produkcyjne swojego klienta. Solaris korzystać będzie z magazynu o powierzchni 10 000 m kw., który powstał zaledwie 150 metrów od fabryki i jest z nią połączony w zakresie infrastruktury drogowej oraz mediów. W obiekcie magazynowane będą części przeznaczone do produkcji autobusów i trolejbusów w sąsiedniej hali.
- „Firma Solaris to ponad 25 lat historii produkcji innowacyjnych i ekologicznych pojazdów. Ponad 20 000 wyprodukowanych autobusów, które wyznaczały kierunek branży w całej Europie. To wspaniałe uczucie stać się częścią tej historii, a przy tym dołożyć kolejną cegiełkę do zielonej rewolucji w transporcie na Starym Kontynencie” - mówi Marek Foryński, BTS Managing Director w Panattoni.
Panattoni zarówno w części biurowej, jak i magazynowej zaimplementowało zaawansowane rozwiązania służące do detekcji dymu. W obszarze wielopoziomowych podestów magazynowych firma rozbudowała wentylację bytową, system oddymiania, czy dodatkowe poziomy instalacji tryskaczowej. Dostosowano również rozmieszczenie oświetlenia oraz liczby i układu hydrantów wewnętrznych do układu regałów.
- „Inwestycja w Bolechowie to nie tylko kolejny pokaz efektywnego wsparcia zakładu produkcyjnego, ale też elastyczności Panattoni. Mimo zmian koncepcji w trakcie realizacji, dostarczyliśmy obiekt w bardzo dobrym czasie i wyposażyliśmy go w szereg zaawansowanych technologii. Nasze kompetencje pozwoliły na ekspansję w miejscu, które firma Solaris doskonale zna i które od lat pozwala docierać do najważniejszych rynków w Europie” - dodaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni.
Zarówno przygotowywany przez Panattoni obiekt BTS, jak i istniejący już zakład, położone są w strategicznej lokalizacji, ok. 8 km. od granic Poznania i 20 od jego centrum. Ponadto 25 km od budynków przebiega autostrada A2 łącząca m.in. Berlin, Łódź i Warszawę, a nieco ponad 20 km droga ekspresowa S11, która docelowo połączy Katowice na południu, z Koszalinem na wybrzeżu Bałtyku.
Zieleń w pakiecie. Panattoni realizując obiekt magazynowy dla Solaris wzmocniło dach, na którym zamontowane zostały 572 ogniwa fotowoltaiczne o łącznej mocy 260,3 kWp, a rozkład paneli dostosowany został do rozłożenia klap oddymiających i świetlików. Ponadto na terenie inwestycji stanęły stacje ładowania o mocy 80 kWp. W planach jest również doposażenie w systemy fotowoltaiczne m.in. hali odbiorów i nowego obiektu serwisowego. Panattoni realizuje również koncepcję zadaszenia parkingów osobowych wiatami wyposażonymi w ogniwa fotowoltaiczne. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.