Kocham życie – Trzeźwo myślę
Carlsberg Polska już po raz piąty startuje z ogólnopolskim programem społeczno-edukacyjnym „Trzeźwo myślę”, promującym odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Ambasadorami tegorocznej edycji są: rysowniczka Marta Frej oraz organizatorka wypraw rowerowych Agnieszka Jędrzejek. Autorskie grafiki Marty Frej będą przypominać czym jest rozsądne spożywanie alkoholu. Praktyczne wskazówki dotyczące odpowiedzialnej jazdy rowerem pokażą natomiast, jak bezpiecznie czerpać przyjemność
z tej aktywności. Jak pokazuje przeprowadzone w maju 2021 r. badanie opinii publicznej[1], aż co czwartej osobie zdarzyło się w ciągu ostatniego roku jechać rowerem pod wpływem alkoholu.
Wierzymy w potrzebę „trzeźwego myślenia”
Celem programu „Trzeźwo myślę” jest edukacja i promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu wśród dorosłych. Nasze przekazy kierujemy głównie do osób w wieku 25 - 50 lat. Program przedstawia pozytywne wzorce zachowań
w kontekście spożywania alkoholu oraz przypomina, że podejmowane przez nas decyzje mają wpływ również na nasze otoczenie. I tak w zależności od sytuacji tytułowe „trzeźwe myślenie” oznacza odmowę spożycia alkoholu przez kobiety
w ciąży, opiekunów małoletnich, kierowców, czy też cyklistów.
- Umiejętność racjonalnego myślenia, do której przekonujemy, pomaga utrzymać kontrolę nad swoim zachowaniem i podejmować odpowiedzialne decyzje w wielu życiowych sytuacjach, w tym w kontekście spożywania alkoholu. Często od tych decyzji zależy nie tylko nasze bezpieczeństwo, ale też bezpieczeństwo osób
z naszego otoczenia. Jednocześnie dojrzałe podejście do konsumpcji alkoholu pozwala czerpać z życia jeszcze więcej. Warto wiedzieć jak to robić oraz w jakich sytuacjach zachować absolutną abstynencję – mówi Małgorzata Janikowska, koordynator programu z ramienia Carlsberg Polska.
Odpowiedzialne spożywanie alkoholu okiem ambasadorek
5. edycja programu „Trzeźwo myślę” w lekki, momentami humorystyczny sposób przedstawiać będzie najważniejsze zasady towarzyszące rozsądnej konsumpcji alkoholu, nie tylko podczas letniego wypoczynku. Do udziału w programie przyłączyła się Marta Frej, znana rysowniczka, która zwizualizuje swoje spojrzenie na znaczenie słów „trzeźwo myślę i odpowiedzialnie spożywam alkohol”. W charakterystyczny dla siebie sposób przedstawi wybrane sytuacje z życia, które wymagają zachowania „trzeźwego” myślenia i rozsądku w kontekście konsumpcji alkoholu lub wręcz odmowy jego spożycia. Pierwszy z rysunków – otwierający tegoroczną edycję programu, można już obejrzeć na FB profilu Carlsberg Polska. Kolejne będę publikowane w okresie wakacyjnym.
Drugą ambasadorką programu jest Agnieszka Jędrzejek, doświadczona organizatorka wypraw rowerowych po Polsce. W oparciu o swoją wieloletnią praktykę udzieli wskazówek, jak bezpiecznie poruszać się rowerem i unikać niebezpiecznych sytuacji na drodze i szlakach rowerowych.
M.in. na FB profilu Carlsberg Polska będzie można na bieżąco śledzić tegoroczne działania w ramach programu „Trzeźwo myślę”, a także wziąć udział w konkursach i zdobyć nagrody z grafikami Marty Frej.
Trzeźwość na rowerze
Umiejętność racjonalnego myślenia, w tym odpowiedzialnego spożywania alkoholu, jest niezwykle ważna w kontekście poruszania się rowerem, podobnie jak w przypadku jazdy samochodem. Obecnie coraz więcej osób przesiada się na rower, co niezwykle mnie cieszy. Jednak niepokojące są wyniki raportu Komendy Głównej Policji2, które donoszą, że w 2020 roku doszło do prawie 4 tys. wypadków z udziałem cyklistów. Zaś wyniki badania opinii publicznej1 wskazały, że aż 25% respondentów w ostatnim roku korzystała z roweru pod wpływem alkoholu. I chodź respondenci mają świadomość dużego zagrożenia płynącego ze spożywania alkoholu w czasie aktywności na rowerze, niestety nie rezygnują z jego konsumpcji. Dlatego działania edukacyjne są niezwykle ważne i potrzebne. Dołączając do grona ambasadorów programu „Trzeźwo myślę” chciałabym opowiedzieć, czym jest trzeźwe myślenie w kontekście wypraw rowerowych. Organizując wyjazdy rowerowe, wiem jak istotne jest przygotowanie się do wycieczki, ale też zachowanie refleksu i zasad bezpieczeństwa w trakcie podróży. Wierzę, że dzięki temu, będziemy bezpieczniejsi na drogach i szlakach rowerowych – mówi Agnieszka Jędrzejek, organizatorka wypraw rowerowych pod marką Wyprawy RoweLove.
Informacji udziela:
Beata Ptaszyńska-Jedynak
Dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska
Tel. 602 411 680,
e-mail: Beata.Jedynak@carlsberg.pl
Więcej informacji o programie na:
www.carlsbergpolska.pl oraz
https://www.facebook.com/CarlsbergPolska/
ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” składa się
z czterech ambicji, które mają być osiągnięte do 2030 r.: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Kampania społeczno-edukacyjna „Trzeźwo myślę” wspiera realizację celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i jednocześnie wpisuje się w misję Grupy Carlsberg „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”.
Więcej na temat zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg i jej celów na: https://www.carlsberggroup.com/#sustainability
Źródła:
[1] Badanie opinii publicznej OMNIBUS przeprowadzone w maju 2021 r. przez firmę Biostat, na reprezentatywnej próbie badawczej 1000 osób metodą CAWI, na zlecenie Carlsberg Polska.
[2] Raport „Wypadki drogowe w Polsce w 2020 roku”, Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego, Warszawa 2021, s. 56-59.
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.