Koleje Dolnośląskie grały dla WOŚP!
Ponad 5 tysięcy złotych zebrały Koleje Dolnośląskie podczas aukcji, które wspierały 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Największe zainteresowanie wzbudził przejazd w kabinie maszynisty, który wylicytowano za 2 650 zł!
Zwycięzcy wszystkich aukcji będą mogli zrealizować swoje nagrody do końca 2020 r. Ostateczne kwoty najpopularniejszych licytacji, czyli przejazdu w kabinie maszynisty i szkolenia na symulatorze kolejowym, zmieniały się do samego końca.
Teraz zwycięzcy będą mogli spełnić swoje marzenia i zasiąść obok maszynisty na trasie z Legnicy do Wrocławia oraz wcielić się w rolę kierującego pociągiem podczas szkolenia na najnowocześniejszym w Polsce symulatorze kolejowym w Ośrodku Szkolenia Kadr Kolei Dolnośląskich.
Wsparcie dla WOŚP w regionie
Oprócz tego Koleje Dolnośląskie wsparły wiele lokalnych sztabów na Dolnym Śląsku m.in. w Legnicy, Jeleniej Górze, Lubaniu, Chełmsku Śląskim, Marciszowie i Dzierżoniowie. Na aukcjach organizowanych w tych miejscowościach wylicytować można było zestawy gadżetów Kolei Dolnośląskich, w tym limitowanych koszulek, toreb i książek.
Specjalną licytację przygotował dzierżoniowski sztab WOŚP, gdzie wylicytować można było podróż nowo otwartą linią z Bielawy do Wrocławia. Uczestnicy będą mieli okazję asystować konduktorowi oraz poznać tajniki pracy w Biurze Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich na wrocławskim dworcu.
Dodatkowo w dniu 28. finału WOŚP wszyscy wolontariusze mogli za darmo podróżować pociągami Kolei Dolnośląskich, zachęcając pasażerów do aktywnego wsparcia zbiórki.
Tegoroczna zbiórka Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przebiegająca pod hasłem „Wiatr w żagle”, ma na celu zebranie pieniędzy na pomoc w polepszeniu standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.