Komunikaty PR

Kolejne firmy stawiają na LIXA E

2024-02-22  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania LIXA E ( 0.26 MB )

Do grona najemców budynku LIXA E dołączył czołowy producent systemów aluminiowych w Europie – spółka Aluprof SA. Na 340 mkw. nowoczesnej przestrzeni zlokalizowanej na parterze biurowca powstanie biuro firmy oraz pierwszy w Warszawie showroom Aluprof. Budynek LIXA E na swoją nową siedzibę wybrała także agencja komunikacji medycznej Unique Work, która również na parterze wynajęła blisko 285 mkw. powierzchni. Będzie się na niej mieściło biuro firmy oraz nowoczesne studio nagrań. Najnowszy biurowiec flagowej inwestycji Yareal Polska jest już skomercjalizowany w ponad 70%.

Biurowiec LIXA E powstał w ramach kampusu biurowego w pobliżu Ronda Daszyńskiego w Warszawie. Został zrealizowany po zachodniej stronie ogólnodostępnego pasażu LIXA City Gardens, spajającego całość kompleksu LIXA, który docelowo będzie się składał z pięciu budynków o łącznej powierzchni 77 000 mkw. Budynek LIXA E dostarczył na stołeczny rynek blisko 18 000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej.

„Bardzo cieszymy się z kolejnych umów w LIXA E i z radością witamy Aluprof SA oraz Unique Work wśród najemców naszego projektu biurowego. Związanie się tych firm z LIXA i planowane przez nie aranżacje przestrzeni doskonale obrazują wielofunkcyjność naszego kompleksu. Dzięki doskonałemu skomunikowaniu, dostępności dla gości i ekspozycji jest to idealne miejsce nie tylko na tradycyjne biura, ale również na takie przestrzenie, jak showroom czy studio nagrań. Jestem przekonana, że nasi nowi najemcy docenią komfortowe warunki do rozwoju biznesu, oferowane przez LIXA.” – powiedziała Marta Zawadzka, Dyrektor Najmu Yareal Polska.

Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Dzięki ponad 70 letniemu doświadczeniu, firma Aluprof SA stale obsługuje ponad 1900 klientów z różnych branż.

Na parterze LIXA E powstanie biuro Aluprof SA oraz pierwszy w Warszawie showroom tej uznanej marki. Będzie to miejsce, w którym architekci, producenci i klienci będą mieli okazję obejrzeć produkty Aluprof w interesujących aranżacjach. Umowa najmu 340 mkw. powierzchni w biurowcu LIXA E została podpisana na 7 lat, a w procesie negocjacji najemcy doradzała firma Brookfield Partners.

Swoją przyszłość z LIXA E związała również wiodąca agencja komunikacji medycznej Unique Work. Firma posiada wieloletnie doświadczenie na rynku i specjalizuje się w kompleksowej obsłudze marketingowej podmiotów z branży medycznej, farmaceutycznej czy healthcare & beauty.

Agencja Unique Work wynajęła w LIXA lokal o powierzchni 285 mkw., w którym będzie mieściło się biuro firmy oraz nowoczesne studio nagrań. W negocjacjach z Yareal Polska Unique Work wspierali doradcy z firmy Patron Brokers, a umowa najmu została zawarta na 5 lat.

Budynek LIXA E został oddany do użytkowania w styczniu 2024 r. i podobnie jak pozostałe części kompleksu, zrealizowano go zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, która na pierwszym planie stawia standardy ESG. Podczas budowy biurowca wykorzystywana była wyłącznie energia elektryczna pochodząca z odnawialnych źródeł, tj. lądowych farm wiatrowych, która będzie zasilała go także podczas późniejszego funkcjonowania. W trakcie budowy zastosowano także m.in. niskoemisyjny beton, z którego wykonano całą konstrukcję oraz niskoemisyjne aluminium pochodzące z recyklingu, z którego wykonano fasadę kompleksu. Dodatkowo, w biurowcu zaprojektowano uchylne okna, które pozwolą ograniczyć używanie klimatyzacji i zapewnią dostęp do świeżego powietrza, a wewnątrz budynku zostały zamontowane szybkobieżne windy odzyskujące energię, a także nowoczesne oświetlenie LED. Woda z opadów będzie gromadzona i posłuży do nawadniania krzewów, bylin i trawników rosnących w ogólnodostępnych ogrodach. Na dziedzińcu powstanie oczko wodne, wokół którego w upalne dni będzie rozpylana mgiełka wodna.

Kampus biurowy LIXA powstaje etapami w biznesowym centrum Warszawy na bliskiej Woli, w odległości krótkiego spaceru od stacji metra Rondo Daszyńskiego. Został zaprojektowany przez renomowaną pracownię HRA Architekci. Zarówno istniejące budynki, jak i powstający jeszcze, ostatni budynek LIXA D są certyfikowane w systemie zielonego budownictwa BREEAM, uzyskując ocenę Excellent. Projekt LIXA posiada także rating WELL Health-Safety potwierdzający, że kompleks spełnia wysokie wymagania dotyczące standardów i procedur bezpieczeństwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.