Komunikaty PR

Konkretnie, prosto, na temat. Jak skonstruować dobre ogłoszenie o pracę w IT?

2021-06-15  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

Moment, gdy kandydat trafia na ogłoszenie o pracę, często jest decydujący. To właśnie wtedy kształtuje się jego opinia o firmie. Warto zatem zadbać, aby w ofercie znalazły się kluczowe informacje, które pomogą przedsiębiorstwu znaleźć odpowiednią osobę, zaś potencjalnemu pracownikowi dadzą poczucie, że trafi do miejsca uwzględniającego jego potrzeby. 

Przyciągnięcie uwagi w gąszczu ogłoszeń wcale nie jest takie proste. Można jednak postawić na pewne elementy, które zawsze będą istotne dla osób poszukujących zatrudnienia. Jasno i precyzyjnie napisana oferta, najlepiej umieszczona na specjalistycznych portalach, to podstawa, od której warto zacząć. Te wytyczne sprawdzą się w każdej branży, jednak to właśnie w świecie IT walka o pracowników jest szczególnie zacięta. 


Na konkretach IT zbudowano

Jak pokazuje badanie “Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”, przygotowane przez Pracuj.pl, tylko ⅓ ankietowanych dostosowuje język ogłoszenia do stanowiska. To stanowczo zbyt mało. 

Tymczasem opłaca się zacząć od konkretnych i przejrzystych komunikatów, które niosą ze sobą istotne dla kandydata dane. Zamiast decydować się na długi opis firmy, można postawić na skrótowy i kilkuzdaniowy zarys jej działalności. Lepsze wrażenie zrobi również oferta bez słów zapychaczy, które niewiele do niej wnoszą. 


Stanowisko i kryteria 

Podstawą jest nazwa posady adekwatna do obowiązków pracownika. W miarę możliwości powinna być precyzyjna i dobrze oddawać specyfikę danej funkcji. Dzięki temu już na wstępie ogłoszeniem zainteresują się osoby, na których zależy przedsiębiorstwu.

- W samym opisie stanowiska powinny znaleźć się wymagania dotyczące kandydata. Jasno komunikując istotne dla firmy kompetencje i umiejętności, tylko zyskujemy. Wypiszmy szczegółowe nazwy programów, metodyki oraz aplikacji, które kandydat musi obsługiwać. Podczas rekrutacji będzie można o nich porozmawiać i zorientować się, czy zgłaszające się osoby mają niezbędną wiedzę o wymaganych programach – wyjaśnia Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta programu SaldeoSMART. 

Dobrym uzupełnieniem ogłoszenia o pracę jest także wypisanie kilku specyficznych punktów dla danej funkcji. Opłaca się przedstawić obowiązki w taki sposób, aby aplikująca osoba wiedziała, jak będą one wyglądały na co dzień. Pomoże w tym wymienienie przykładowych zadań. Obecność tych elementów w ofercie pomaga zbudować korzystny i transparentny wizerunek firmy. 


Organizacja i wartości przedsiębiorstwa 

Coraz więcej osób przywiązuje sporą wagę do kultury organizacji, do której aplikuje. Jeśli potencjalny pracownik już z ogłoszenia dowie się, czy jest to przedsiębiorstwo w stylu korporacji, czy też mniejsza firma, ze sporym prawdopodobieństwem spojrzy na nie przychylniej.

- Dodajmy również informacje o modelu pracy – zdalnym bądź hybrydowym, możliwości elastycznych godzin wykonywania obowiązków czy wyglądzie i lokalizacji biura. Obecnie nie poświęcamy już co prawda tyle czasu na dojazdy do biura, ile dawniej, jednak taka informacja może być bardzo cenna dla kandydatów. Nie zapominajmy też o benefitach. Teoretycznie nazywa się je dodatkiem, w praktyce mogą pełnić funkcję języczka u wagi u osoby, która jednocześnie rozważa przyjęcie konkurencyjnej oferty – mówi Krzysztof Wojtas. 

Dotychczas dodawanie widełek płacowych do ogłoszenia nie było zbyt popularne. Obecnie, zwłaszcza w branży związanej z IT, zaczyna się to zmieniać. Dzięki temu firma zyskuje kilkukrotnie w oczach potencjalnych pracowników. W pierwszej kolejności dlatego, że taka oferta przyciąga osoby, które rzeczywiście są zainteresowane daną płacą oraz przedstawionymi warunkami. Na stanowisko nie zaaplikują też kandydaci o wyższych wymaganiach finansowych niż możliwości przedsiębiorstwa. Wszystko to ułatwia tworzenie uczciwego wizerunku firmy.


Formalności

Do kompletu danych można dodać również informacje o przebiegu rekrutacji. Opisując cały proces oraz jego etapy, sprawiamy, że kandydaci poczują się bezpieczniej, ponieważ będą wiedzieć, czego się spodziewać. W przypadku branży IT często jest to test sprawdzający umiejętności oraz rozmowa o wymaganych programach. 

Dodatkowym ułatwieniem będzie też upublicznienie terminów związanych z rekrutacją, np. ile czasu będzie trwać oraz do kiedy można złożyć aplikację. Ponadto przyda się klauzula o kontakcie tylko z wybranymi osobami. Aby te niezbędne dane stały się lepiej widoczne, przygotujmy specjalną infografikę, która podkreśli istotne elementy zamieszczonej oferty. 

Ogłoszenie o pracę powinno być profesjonalne oraz opierać się na konkretach. Zawierając w nim jasne komunikaty, precyzyjnie opisując kryteria oraz funkcję, jaką kandydat będzie pełnił w firmie, mamy większą szansę na to, że to właśnie do nas odezwie się odpowiednia osoba. Często także kultura organizacji oraz realizowane przez nią projekty są czynnikami, które przeważą szalę na korzyść przedsiębiorstwa. Opłaca się więc przygotować ofertę w taki sposób, aby proces rekrutacji przebiegał możliwie jak najkrócej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Symetria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.