Komunikaty PR

Dobrze się sprząta razem – najnowsze badanie Sidolux i 30-lecie marki

2023-09-26  |  11:34
Biuro prasowe

Współdzielenie obowiązków domowych to temat, który w ostatnich latach zyskuje coraz większą uwagę. Dzięki sprawiedliwemu podziałowi obowiązków, możemy uniknąć nadmiernego obciążenia, konfliktów i frustracji, a także lepiej zaplanować nasz czas i sprostać codziennym zadaniom. Według badania IR CENTER dla marki Sidolux, prawie 90% Polaków uważa, że dom to przestrzeń wspólna, o czystość, której powinien dbać każdy. Jak jednak wygląda to w rzeczywistości?

 

Badanie „Podział obowiązków domowych”, przeprowadzone przez markę Sidolux we współpracy z IR CENTER, miało na celu pokazać, jak Polacy radzą sobie z pracą domową i jak to wpływa na ich zadowolenie i jakość życia. Badanie objęło 1000 osób, które mieszkają w co najmniej dwu osobowych gospodarstwach domowych. Celem przedsięwzięcia było zrozumienie w jaki sposób Polacy podchodzą do podziału obowiązków domowych oraz jakie czynniki wpływają na ten proces. Badanie przybliża rzeczywistość za zamkniętymi drzwiami naszych domów, kładąc nacisk na kwestie równości, współpracy oraz wyważonego planowania codziennymi czynnościami.

 

Kobiety częściej zajmują się domem 

Wyniki badania wskazują jasno – prace domowe to dodatkowe ćwierć etatu. W ciągu tygodnia poświęcamy na nie średnio 14 godzin. Choć większość ankietowanych dostrzega korzyści płynące z dźwigania ciężaru obowiązków razem z innymi domownikami, to fakt ten często nie znajduje odzwierciedlenia w praktyce. Liczby potwierdzają długo istniejący trend – nadal obserwujemy nierówności w podziale obowiązków domowych między płciami. Kobiety częściej niż mężczyźni zajmują się domem. Rzadziej deklarują również poczucie, że taki podział jest sprawiedliwy. Nadal w dużej liczbie gospodarstw to właśnie one wykonują same wiele codziennych, czasochłonnych prac takich jak gotowanie, mycie toalety czy prasowanie. Częściej też jako jedyna osoba w domu myją okna i kupują detergenty. 54% kobiet deklaruje, że czują się zmęczone obowiązkami domowymi, wśród mężczyzn jest to 30%. Niedyspozycja ta jest najbardziej powszechna wśród ankietowych w wieku 31 – 50 lat (48%), najmniej wśród osób w wieku 51 – 65 lat (29%).

Jednocześnie większość pytanych ludzi stwierdza, że dom to przestrzeń wspólna wszystkich domowników i każdy powinien dbać o jego czystość (88%) oraz to, że obowiązki domowe powinny należeć do wszystkich domowników (86%). Tylko niespełna 1/3 ankietowanych uważa, że to wyłącznie kobieta powinna być odpowiedzialna za czystość.

„Prawie 90% ankietowanych Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że utrzymanie domu w czystości to wspólna odpowiedzialność każdego z domowników. To pozytywny sygnał, że idee współpracy i równości wchodzą w świadomość społeczeństwa. Jednakże, jak wykazują wyniki, istnieje wyraźna przepaść między tymi przekonaniami a rzeczywistym podziałem obowiązków. To wyzwanie, przed którym stoimy jako społeczeństwo – jesteśmy na dobrym tropie, ale nadal potrzebujemy realnych działań” – wyjaśnia Dorota Peretiatkowicz, Prezeska Zarządu firmy IRCenter.

 

Biorąc pod uwagę te wyniki, niezwykle istotne jest, abyśmy jako społeczeństwo skoncentrowali się na przekształceniu tych pozytywnych przekonań w praktykę. Hasło "Dobrze sprząta się razem" marki Sidolux staje się więc nie tylko wyrazem idei, lecz również zaproszeniem do wspólnego działania. Odpowiednie dzielenie obowiązków może mieć pozytywny wpływ na wszystkich domowników – nie tylko oferując im więcej czasu na przyjemności, hobby oraz pasje, ale również pomagając budować poprawne relacje na fundamentach partnerstwa i równości.

 

30 lat wspólnego sprzątania – Razem lepiej niż idealnie!

Marka Sidolux świętuje w tym roku 30 lat na rynku. Przez trzy dekady aktywnie wspiera Polaków w utrzymaniu czystości i porządku w domach. Jedocześnie promując wartości aktywnej współpracy oraz zrównoważonego zarządzania obowiązkami domowymi. Okrągłe urodziny łączą się jednak zawsze z planami i postanowieniami – marka chce kontynuować swoje działanie zgodnie z hasłem „Dobrze sprząta się razem”. Misja koncentruje się na budowaniu równowagi i współpracy wśród domowników, aby codzienne obowiązki były wspólnym wysiłkiem. Wspólny udział w pracach nie tylko ułatwia utrzymanie porządku, ale również wzmacnia relacje rodzinne. Jubileusz 30-lecia marki został uświetniony specjalnymi materiałami wideo, które ambasadorka marki Sidolux, Ula Pedantula przygotowała z okazji tej rocznicy. W swoim filmie Ula Chincz odwiedza polskie rodziny w ich domach i sprawdza, jak dzielą się obowiązkami domowymi.

Specjalny film z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Sidolux na kanale Ula Pedantula na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lj96yiMbAnI

 


Kontakt:

Biuro prasowe marki Sidolux

Aleksandra Dziedzina

e-mail: aleksandra.dziedzina@lakma.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.