Komunikaty PR

Dobrze się sprząta razem – najnowsze badanie Sidolux i 30-lecie marki

2023-09-26  |  11:34
Biuro prasowe

Współdzielenie obowiązków domowych to temat, który w ostatnich latach zyskuje coraz większą uwagę. Dzięki sprawiedliwemu podziałowi obowiązków, możemy uniknąć nadmiernego obciążenia, konfliktów i frustracji, a także lepiej zaplanować nasz czas i sprostać codziennym zadaniom. Według badania IR CENTER dla marki Sidolux, prawie 90% Polaków uważa, że dom to przestrzeń wspólna, o czystość, której powinien dbać każdy. Jak jednak wygląda to w rzeczywistości?

 

Badanie „Podział obowiązków domowych”, przeprowadzone przez markę Sidolux we współpracy z IR CENTER, miało na celu pokazać, jak Polacy radzą sobie z pracą domową i jak to wpływa na ich zadowolenie i jakość życia. Badanie objęło 1000 osób, które mieszkają w co najmniej dwu osobowych gospodarstwach domowych. Celem przedsięwzięcia było zrozumienie w jaki sposób Polacy podchodzą do podziału obowiązków domowych oraz jakie czynniki wpływają na ten proces. Badanie przybliża rzeczywistość za zamkniętymi drzwiami naszych domów, kładąc nacisk na kwestie równości, współpracy oraz wyważonego planowania codziennymi czynnościami.

 

Kobiety częściej zajmują się domem 

Wyniki badania wskazują jasno – prace domowe to dodatkowe ćwierć etatu. W ciągu tygodnia poświęcamy na nie średnio 14 godzin. Choć większość ankietowanych dostrzega korzyści płynące z dźwigania ciężaru obowiązków razem z innymi domownikami, to fakt ten często nie znajduje odzwierciedlenia w praktyce. Liczby potwierdzają długo istniejący trend – nadal obserwujemy nierówności w podziale obowiązków domowych między płciami. Kobiety częściej niż mężczyźni zajmują się domem. Rzadziej deklarują również poczucie, że taki podział jest sprawiedliwy. Nadal w dużej liczbie gospodarstw to właśnie one wykonują same wiele codziennych, czasochłonnych prac takich jak gotowanie, mycie toalety czy prasowanie. Częściej też jako jedyna osoba w domu myją okna i kupują detergenty. 54% kobiet deklaruje, że czują się zmęczone obowiązkami domowymi, wśród mężczyzn jest to 30%. Niedyspozycja ta jest najbardziej powszechna wśród ankietowych w wieku 31 – 50 lat (48%), najmniej wśród osób w wieku 51 – 65 lat (29%).

Jednocześnie większość pytanych ludzi stwierdza, że dom to przestrzeń wspólna wszystkich domowników i każdy powinien dbać o jego czystość (88%) oraz to, że obowiązki domowe powinny należeć do wszystkich domowników (86%). Tylko niespełna 1/3 ankietowanych uważa, że to wyłącznie kobieta powinna być odpowiedzialna za czystość.

„Prawie 90% ankietowanych Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że utrzymanie domu w czystości to wspólna odpowiedzialność każdego z domowników. To pozytywny sygnał, że idee współpracy i równości wchodzą w świadomość społeczeństwa. Jednakże, jak wykazują wyniki, istnieje wyraźna przepaść między tymi przekonaniami a rzeczywistym podziałem obowiązków. To wyzwanie, przed którym stoimy jako społeczeństwo – jesteśmy na dobrym tropie, ale nadal potrzebujemy realnych działań” – wyjaśnia Dorota Peretiatkowicz, Prezeska Zarządu firmy IRCenter.

 

Biorąc pod uwagę te wyniki, niezwykle istotne jest, abyśmy jako społeczeństwo skoncentrowali się na przekształceniu tych pozytywnych przekonań w praktykę. Hasło "Dobrze sprząta się razem" marki Sidolux staje się więc nie tylko wyrazem idei, lecz również zaproszeniem do wspólnego działania. Odpowiednie dzielenie obowiązków może mieć pozytywny wpływ na wszystkich domowników – nie tylko oferując im więcej czasu na przyjemności, hobby oraz pasje, ale również pomagając budować poprawne relacje na fundamentach partnerstwa i równości.

 

30 lat wspólnego sprzątania – Razem lepiej niż idealnie!

Marka Sidolux świętuje w tym roku 30 lat na rynku. Przez trzy dekady aktywnie wspiera Polaków w utrzymaniu czystości i porządku w domach. Jedocześnie promując wartości aktywnej współpracy oraz zrównoważonego zarządzania obowiązkami domowymi. Okrągłe urodziny łączą się jednak zawsze z planami i postanowieniami – marka chce kontynuować swoje działanie zgodnie z hasłem „Dobrze sprząta się razem”. Misja koncentruje się na budowaniu równowagi i współpracy wśród domowników, aby codzienne obowiązki były wspólnym wysiłkiem. Wspólny udział w pracach nie tylko ułatwia utrzymanie porządku, ale również wzmacnia relacje rodzinne. Jubileusz 30-lecia marki został uświetniony specjalnymi materiałami wideo, które ambasadorka marki Sidolux, Ula Pedantula przygotowała z okazji tej rocznicy. W swoim filmie Ula Chincz odwiedza polskie rodziny w ich domach i sprawdza, jak dzielą się obowiązkami domowymi.

Specjalny film z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Sidolux na kanale Ula Pedantula na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lj96yiMbAnI

 


Kontakt:

Biuro prasowe marki Sidolux

Aleksandra Dziedzina

e-mail: aleksandra.dziedzina@lakma.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.