Komunikaty PR

Głód polskiego kibica

2020-02-06  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl

We własnym domu, przed telewizorem, w towarzystwie swojej „drugiej połówki” oraz napojów wyskokowych i licznych przekąsek – tak, jak pokazuje raport „Świat Kibica”[1] przygotowany przez agencję badawczą IQS i Grupę S/F (The Digitals i Scholz & Friends Warszawa), najczęściej wygląda kibicowanie w Polsce.

Polacy są narodem kibiców. 4 na 5 z nas ogląda jakiekolwiek zawody sportowe co najmniej raz na kilka miesięcy, ponad połowa co najmniej raz w tygodniu, a 1/3 nawet kilka razy w tygodniu. Kibicują zarówno kobiety jak i mężczyźni, szczególnie podczas wydarzeń związanych z piłką nożną, meczy reprezentacji Polski czy Mistrzostw Świata. Piłka nożna bezsprzecznie jest jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce, praktycznie na równi ze skokami narciarskimi. Każda z tych dyscyplin jest oglądana jest przez co najmniej 2/3 Polaków, aczkolwiek to właśnie piłka nożna ma najwierniejszych kibiców – co czwarty Polak (24 proc.) tym właśnie sportem interesuje się najbardziej.

Polacy zdecydowanie są fanami sportów zespołowych: piłki nożnej (65%), siatkowej (55%), ręcznej (44%) oraz skoków (67%), które poza indywidualnymi również rozgrywane są w formule drużynowej. Gra zespołowa to większa dynamika, a więc większe emocje. Kibicowanie to również budowanie i wzmacnianie relacji – wspólny doping i przeżywanie emocji łączy ludzi i wytwarza pozytywną energię. Można powiedzieć, że mamy do czynienia ze zjawiskiem „znajomych od piłki”, czyli spotykamy się z określonymi osobami tylko podczas transmisji sportowych (33%), zaś z niektórymi rozmawia się tylko o sporcie (33%) – komentuje Marta Rybicka, Business Unit Director w agencji badawczej IQS, która jest współautorem raportu „Świat Kibica”.

Kibicowanie stwarza okazje towarzyskie. Ponad dwie trzecie Polaków ogląda transmisje sportowe we własnym domu, najczęściej z partnerami/małżonkami (37 proc.) lub znajomymi (32 proc.).

36 proc. z nas do wspólnego oglądania specjalnie się przygotowuje kupując jedzenie i napoje, lub też je zamawia. Piwo w czasie meczu piją niemal wszyscy kibice piłki nożnej, którzy przyznali, że piją alkohol podczas transmisji (92 proc. wskazań). Nie stronimy też od napojów wysokoprocentowych – 30 proc. badanych pije wódkę, a 27 proc. sięga w tym czasie po whisky. Przegryzamy głównie chipsami (77 proc.), które wybierane są głownie przez młodszych konsumentów, paluszkami i precelkami (50 proc.), a także orzeszkami (43 proc.), które są wyborem osób w wieku 45+.

Lubimy kibicować wspólnie, w grupach, traktując to jako okazję do wspólnego spędzenia czasu
i jednoczenia się w ważnych chwilach. Ten czas sprzyja również konsumpcji wszystkiego, co pomoże nam się odstresować, kiedy trzymamy kciuki za wygraną. W tych najbardziej kluczowych chwilach, sieci handlowe, takie jak ALDI, przygotowują dla kibiców specjalne oferty produktów w promocyjnych cenach, takich jak: słone przekąski, chipsy, paluszki czy napoje, aby dostarczyć gotowe rozwiązania i dać sygnał kibicom, że jesteśmy z nimi i kibicujemy naszym tak samo mocno
– powiedziała Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu ALDI.

Co trzeci kibic chętnie wybiera marki, które wspierają sportowców. Najczęściej są to napoje, ale także artykuły spożywcze, typu przekąski czy marki sprzętu elektronicznego.

Rok 2020 w okresie letnim zdominowany zostanie przez dwie wielkie imprezy sportowe. Szczególnie ciekawie zapowiadają się piłkarskie Mistrzostwa Europy w nowym formacie. Wielkie sportowe wydarzenie to przede wszystkim święto kibiców. Jak widać Polacy są nimi żywo zainteresowani i lubią się na nie odpowiednio przygotować, zarówno od strony oprawy wizualnej, jak i pod kątem odpowiedniego zaopatrzenia lodówki. Udział polskiej reprezentacji będzie bardzo silnym czynnikiem dominującym rozmowy Polaków w ty okresie. Postawy Polaków przejawiające się w naszym raporcie jasno pokazują jak istotny może to być okres dla marketerów. Szczególnie w świetle dużej roli multiscreeningu pojawia się szereg różnych możliwości, aby pojawić się w świadomości konsumentów przy okazji wydarzeń sportowych – powiedział Piotr Hassine, Managing Director The Digitals oraz Booost (Grupa S/F), współautor raportu „Świat Kibica”.

 


[1] Badanie „Świat Kibica”, zrealizowane przez IQS  w drugiej połowie stycznia 2020 r., CAWI, N=1256

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IQS Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.