Komunikaty PR

Głód polskiego kibica

2020-02-06  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl

We własnym domu, przed telewizorem, w towarzystwie swojej „drugiej połówki” oraz napojów wyskokowych i licznych przekąsek – tak, jak pokazuje raport „Świat Kibica”[1] przygotowany przez agencję badawczą IQS i Grupę S/F (The Digitals i Scholz & Friends Warszawa), najczęściej wygląda kibicowanie w Polsce.

Polacy są narodem kibiców. 4 na 5 z nas ogląda jakiekolwiek zawody sportowe co najmniej raz na kilka miesięcy, ponad połowa co najmniej raz w tygodniu, a 1/3 nawet kilka razy w tygodniu. Kibicują zarówno kobiety jak i mężczyźni, szczególnie podczas wydarzeń związanych z piłką nożną, meczy reprezentacji Polski czy Mistrzostw Świata. Piłka nożna bezsprzecznie jest jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce, praktycznie na równi ze skokami narciarskimi. Każda z tych dyscyplin jest oglądana jest przez co najmniej 2/3 Polaków, aczkolwiek to właśnie piłka nożna ma najwierniejszych kibiców – co czwarty Polak (24 proc.) tym właśnie sportem interesuje się najbardziej.

Polacy zdecydowanie są fanami sportów zespołowych: piłki nożnej (65%), siatkowej (55%), ręcznej (44%) oraz skoków (67%), które poza indywidualnymi również rozgrywane są w formule drużynowej. Gra zespołowa to większa dynamika, a więc większe emocje. Kibicowanie to również budowanie i wzmacnianie relacji – wspólny doping i przeżywanie emocji łączy ludzi i wytwarza pozytywną energię. Można powiedzieć, że mamy do czynienia ze zjawiskiem „znajomych od piłki”, czyli spotykamy się z określonymi osobami tylko podczas transmisji sportowych (33%), zaś z niektórymi rozmawia się tylko o sporcie (33%) – komentuje Marta Rybicka, Business Unit Director w agencji badawczej IQS, która jest współautorem raportu „Świat Kibica”.

Kibicowanie stwarza okazje towarzyskie. Ponad dwie trzecie Polaków ogląda transmisje sportowe we własnym domu, najczęściej z partnerami/małżonkami (37 proc.) lub znajomymi (32 proc.).

36 proc. z nas do wspólnego oglądania specjalnie się przygotowuje kupując jedzenie i napoje, lub też je zamawia. Piwo w czasie meczu piją niemal wszyscy kibice piłki nożnej, którzy przyznali, że piją alkohol podczas transmisji (92 proc. wskazań). Nie stronimy też od napojów wysokoprocentowych – 30 proc. badanych pije wódkę, a 27 proc. sięga w tym czasie po whisky. Przegryzamy głównie chipsami (77 proc.), które wybierane są głownie przez młodszych konsumentów, paluszkami i precelkami (50 proc.), a także orzeszkami (43 proc.), które są wyborem osób w wieku 45+.

Lubimy kibicować wspólnie, w grupach, traktując to jako okazję do wspólnego spędzenia czasu
i jednoczenia się w ważnych chwilach. Ten czas sprzyja również konsumpcji wszystkiego, co pomoże nam się odstresować, kiedy trzymamy kciuki za wygraną. W tych najbardziej kluczowych chwilach, sieci handlowe, takie jak ALDI, przygotowują dla kibiców specjalne oferty produktów w promocyjnych cenach, takich jak: słone przekąski, chipsy, paluszki czy napoje, aby dostarczyć gotowe rozwiązania i dać sygnał kibicom, że jesteśmy z nimi i kibicujemy naszym tak samo mocno
– powiedziała Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu ALDI.

Co trzeci kibic chętnie wybiera marki, które wspierają sportowców. Najczęściej są to napoje, ale także artykuły spożywcze, typu przekąski czy marki sprzętu elektronicznego.

Rok 2020 w okresie letnim zdominowany zostanie przez dwie wielkie imprezy sportowe. Szczególnie ciekawie zapowiadają się piłkarskie Mistrzostwa Europy w nowym formacie. Wielkie sportowe wydarzenie to przede wszystkim święto kibiców. Jak widać Polacy są nimi żywo zainteresowani i lubią się na nie odpowiednio przygotować, zarówno od strony oprawy wizualnej, jak i pod kątem odpowiedniego zaopatrzenia lodówki. Udział polskiej reprezentacji będzie bardzo silnym czynnikiem dominującym rozmowy Polaków w ty okresie. Postawy Polaków przejawiające się w naszym raporcie jasno pokazują jak istotny może to być okres dla marketerów. Szczególnie w świetle dużej roli multiscreeningu pojawia się szereg różnych możliwości, aby pojawić się w świadomości konsumentów przy okazji wydarzeń sportowych – powiedział Piotr Hassine, Managing Director The Digitals oraz Booost (Grupa S/F), współautor raportu „Świat Kibica”.

 


[1] Badanie „Świat Kibica”, zrealizowane przez IQS  w drugiej połowie stycznia 2020 r., CAWI, N=1256

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.