Komunikaty PR

Klienci ​​Bolt Market uratowali 80 ton jedzenia

2024-02-27  |  08:00
Biuro prasowe

Dostępna w Bolt Market kategoria „Uratuj nas!”, której celem jest ograniczenie marnowania żywności w sklepach, pozwoliła uratować w ubiegłym roku globalnie 80 ton jedzenia. Również Polacy coraz chętniej kupują żywność, która jest bliska terminu przydatności. Od uruchomienia kategorii, w sklepach Bolt Market nad Wisłą uratowane zostało już 8 ton produktów spożywczych. 

Kategoria „Uratuj nas!” została uruchomiona w maju ub. roku, aby ograniczyć marnowanie żywności w sklepach Bolt Market w Polsce i na świecie. Oferuje ona zniżki do 40% na produkty, którym zbliża się data ważności lub terminu „najlepiej spożyć przed”. W Polsce, produktami które najczęściej można znaleźć w kategorii “Uratuj nas!” są mięso i ryby. Sklepem Bolt Market, który w którym uratowano najwięcej żywności jest ten na Mokotowie. 

Dzięki swojej wiodącej w branży technologii, Bolt Market może optymalizować stany magazynowe i logistykę swoich sklepów, dostarczając tylko tyle produktów, ile potrzeba, na podstawie analizy zamówień składanych na platformie. W ten sposób może dokładniej odpowiedzieć na potrzeby klientów i zminimalizować nadwyżki żywności, które mogłyby zostać wyrzucone. Minimalizując marnowanie żywności w lokalnych sklepach Bolt Market, platforma może wpłynąć na lokalną społeczność poprzez oferowanie przystępnych cen i promowanie odpowiedzialnych zakupów spożywczych.

- Problem marnowania żywności dotyczy wielu lokalnych społeczności, w których działa Bolt Market. Aż 8-10% globalnej emisji gazów cieplarnianych jest z tym związanych, a na całym świecie około 931 milionów ton jedzenia trafia co roku do śmieci. Dzięki kategorii „Uratuj nas!” chcemy wspierać lokalną społeczność w przeciwdziałaniu marnowania żywności, zapobiegając jej zepsuciu jeszcze przed opuszczeniem sklepu. Uratowanie w ubiegłym roku 80 ton żywności w sklepach Bolt Market na całym świecie to krok w dobrym kierunku i zamierzamy jeszcze ściślej współpracować z lokalnymi społecznościami w walce z marnowaniem żywności w 2024 roku - komentuje Agnieszka Cymbała, Country Manager Bolt Market w Polsce. 

Bolt Market działa w Polsce od 2021 roku. Sklepy Bolt Market są czynne od 8 rano do północy (w zależności od lokalizacji), od poniedziałku do niedzieli. Usługi dostawy artykułów spożywczych Bolt stanowią uzupełnienie usług mobilnych Bolt, przyczyniając się do tworzenia lepszych miast dla ludzi.

 

***

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

 

Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Więcej informacji: www.bolt.eu 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.