Komunikaty PR

Klienci ​​Bolt Market uratowali 80 ton jedzenia

2024-02-27  |  08:00
Biuro prasowe

Dostępna w Bolt Market kategoria „Uratuj nas!”, której celem jest ograniczenie marnowania żywności w sklepach, pozwoliła uratować w ubiegłym roku globalnie 80 ton jedzenia. Również Polacy coraz chętniej kupują żywność, która jest bliska terminu przydatności. Od uruchomienia kategorii, w sklepach Bolt Market nad Wisłą uratowane zostało już 8 ton produktów spożywczych. 

Kategoria „Uratuj nas!” została uruchomiona w maju ub. roku, aby ograniczyć marnowanie żywności w sklepach Bolt Market w Polsce i na świecie. Oferuje ona zniżki do 40% na produkty, którym zbliża się data ważności lub terminu „najlepiej spożyć przed”. W Polsce, produktami które najczęściej można znaleźć w kategorii “Uratuj nas!” są mięso i ryby. Sklepem Bolt Market, który w którym uratowano najwięcej żywności jest ten na Mokotowie. 

Dzięki swojej wiodącej w branży technologii, Bolt Market może optymalizować stany magazynowe i logistykę swoich sklepów, dostarczając tylko tyle produktów, ile potrzeba, na podstawie analizy zamówień składanych na platformie. W ten sposób może dokładniej odpowiedzieć na potrzeby klientów i zminimalizować nadwyżki żywności, które mogłyby zostać wyrzucone. Minimalizując marnowanie żywności w lokalnych sklepach Bolt Market, platforma może wpłynąć na lokalną społeczność poprzez oferowanie przystępnych cen i promowanie odpowiedzialnych zakupów spożywczych.

- Problem marnowania żywności dotyczy wielu lokalnych społeczności, w których działa Bolt Market. Aż 8-10% globalnej emisji gazów cieplarnianych jest z tym związanych, a na całym świecie około 931 milionów ton jedzenia trafia co roku do śmieci. Dzięki kategorii „Uratuj nas!” chcemy wspierać lokalną społeczność w przeciwdziałaniu marnowania żywności, zapobiegając jej zepsuciu jeszcze przed opuszczeniem sklepu. Uratowanie w ubiegłym roku 80 ton żywności w sklepach Bolt Market na całym świecie to krok w dobrym kierunku i zamierzamy jeszcze ściślej współpracować z lokalnymi społecznościami w walce z marnowaniem żywności w 2024 roku - komentuje Agnieszka Cymbała, Country Manager Bolt Market w Polsce. 

Bolt Market działa w Polsce od 2021 roku. Sklepy Bolt Market są czynne od 8 rano do północy (w zależności od lokalizacji), od poniedziałku do niedzieli. Usługi dostawy artykułów spożywczych Bolt stanowią uzupełnienie usług mobilnych Bolt, przyczyniając się do tworzenia lepszych miast dla ludzi.

 

***

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

 

Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Więcej informacji: www.bolt.eu 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.