Komunikaty PR

Porady prawne dla konsumentów w Galerii Północnej

2024-03-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Konsumenci często zapominają o prawach, które im przysługują podczas zakupów. Okazją do tego, aby lepiej je poznać i zrozumieć jest organizowane przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej wydarzenie w Galerii Północnej. Już 15 marca będzie można tam zasięgnąć bezpłatnych porad pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie.


15-go marca co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W Polsce to międzynarodowe „święto” już od 24 lat przypomina o tym, że konsument jest ważny, a jego prawa muszą być przestrzegane. Taki cel przyświeca też wydarzeniu organizowanemu w najbliższy piątek w Północnej.

Przez 8 godzin dyżurować będą tam pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie. W specjalnie przystosowanym miejscu będzie można zasięgnąć cennych porad na temat praw przysługujących każdemu konsumentowi oraz obowiązków sprzedających.

Odwiedzający Galerię Północną dowiedzą się również, jak postąpić, kiedy ma się zastrzeżenia do zakupionych towarów i usług, a także, w jaki sposób skorzystać z polubownego pozasądowego rozwiązania sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.

Ponadto wydarzenie będzie okazją, aby poszerzyć swoją praktyczną wiedzę na temat zakupów, w tym tego, jakie oznaczenia powinien mieć bezpieczny produkt (np. zabawka), kiedy lepiej skorzystać z reklamacji, a kiedy z rękojmi, a także skąd bierze się opłata za jednorazowe opakowania.

Przedstawiciele Inspekcji Handlowej wyjaśnią także zainteresowanym, jak sprzedający powinni prawidłowo informować o cenach towarów i usług oraz promocjach. – To wydarzenie ma na celu pomóc konsumentom, którzy na przykład mają wątpliwości, co do zakupionego towaru, nie są zadowoleni z jego jakości lub napotkali trudności przy reklamacji – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie.

– Dzięki bezpłatnym konsultacjom będzie można dowiedzieć się, jak właściwie postępować w takich sytuacjach. Eksperci podpowiedzą m.in. do jakiego organu zwrócić się po pomoc, czy jak rozwiązać spór ze sprzedającym. Sama akcja ma więc wymiar edukacyjny. Pomaga zrozumieć, jak dziś, w dobie rozwiniętego handlu stacjonarnego i online chroniony jest w Polsce interes konsumenta – dodaje.

Na osoby zainteresowane poradami pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej czekać będą w godzinach od 12.00 do 20.00. Punkt doradczy znajdować się będzie na poziomie -2 galerii, tuż przy rzeźbie „Wir”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
2025-07-21 | 13:00

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów –
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.