Komunikaty PR

Porady prawne dla konsumentów w Galerii Północnej

2024-03-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Konsumenci często zapominają o prawach, które im przysługują podczas zakupów. Okazją do tego, aby lepiej je poznać i zrozumieć jest organizowane przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej wydarzenie w Galerii Północnej. Już 15 marca będzie można tam zasięgnąć bezpłatnych porad pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie.


15-go marca co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W Polsce to międzynarodowe „święto” już od 24 lat przypomina o tym, że konsument jest ważny, a jego prawa muszą być przestrzegane. Taki cel przyświeca też wydarzeniu organizowanemu w najbliższy piątek w Północnej.

Przez 8 godzin dyżurować będą tam pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie. W specjalnie przystosowanym miejscu będzie można zasięgnąć cennych porad na temat praw przysługujących każdemu konsumentowi oraz obowiązków sprzedających.

Odwiedzający Galerię Północną dowiedzą się również, jak postąpić, kiedy ma się zastrzeżenia do zakupionych towarów i usług, a także, w jaki sposób skorzystać z polubownego pozasądowego rozwiązania sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.

Ponadto wydarzenie będzie okazją, aby poszerzyć swoją praktyczną wiedzę na temat zakupów, w tym tego, jakie oznaczenia powinien mieć bezpieczny produkt (np. zabawka), kiedy lepiej skorzystać z reklamacji, a kiedy z rękojmi, a także skąd bierze się opłata za jednorazowe opakowania.

Przedstawiciele Inspekcji Handlowej wyjaśnią także zainteresowanym, jak sprzedający powinni prawidłowo informować o cenach towarów i usług oraz promocjach. – To wydarzenie ma na celu pomóc konsumentom, którzy na przykład mają wątpliwości, co do zakupionego towaru, nie są zadowoleni z jego jakości lub napotkali trudności przy reklamacji – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie.

– Dzięki bezpłatnym konsultacjom będzie można dowiedzieć się, jak właściwie postępować w takich sytuacjach. Eksperci podpowiedzą m.in. do jakiego organu zwrócić się po pomoc, czy jak rozwiązać spór ze sprzedającym. Sama akcja ma więc wymiar edukacyjny. Pomaga zrozumieć, jak dziś, w dobie rozwiniętego handlu stacjonarnego i online chroniony jest w Polsce interes konsumenta – dodaje.

Na osoby zainteresowane poradami pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej czekać będą w godzinach od 12.00 do 20.00. Punkt doradczy znajdować się będzie na poziomie -2 galerii, tuż przy rzeźbie „Wir”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.