Komunikaty PR

Porady prawne dla konsumentów w Galerii Północnej

2024-03-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Konsumenci często zapominają o prawach, które im przysługują podczas zakupów. Okazją do tego, aby lepiej je poznać i zrozumieć jest organizowane przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej wydarzenie w Galerii Północnej. Już 15 marca będzie można tam zasięgnąć bezpłatnych porad pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie.


15-go marca co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W Polsce to międzynarodowe „święto” już od 24 lat przypomina o tym, że konsument jest ważny, a jego prawa muszą być przestrzegane. Taki cel przyświeca też wydarzeniu organizowanemu w najbliższy piątek w Północnej.

Przez 8 godzin dyżurować będą tam pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie. W specjalnie przystosowanym miejscu będzie można zasięgnąć cennych porad na temat praw przysługujących każdemu konsumentowi oraz obowiązków sprzedających.

Odwiedzający Galerię Północną dowiedzą się również, jak postąpić, kiedy ma się zastrzeżenia do zakupionych towarów i usług, a także, w jaki sposób skorzystać z polubownego pozasądowego rozwiązania sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.

Ponadto wydarzenie będzie okazją, aby poszerzyć swoją praktyczną wiedzę na temat zakupów, w tym tego, jakie oznaczenia powinien mieć bezpieczny produkt (np. zabawka), kiedy lepiej skorzystać z reklamacji, a kiedy z rękojmi, a także skąd bierze się opłata za jednorazowe opakowania.

Przedstawiciele Inspekcji Handlowej wyjaśnią także zainteresowanym, jak sprzedający powinni prawidłowo informować o cenach towarów i usług oraz promocjach. – To wydarzenie ma na celu pomóc konsumentom, którzy na przykład mają wątpliwości, co do zakupionego towaru, nie są zadowoleni z jego jakości lub napotkali trudności przy reklamacji – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie.

– Dzięki bezpłatnym konsultacjom będzie można dowiedzieć się, jak właściwie postępować w takich sytuacjach. Eksperci podpowiedzą m.in. do jakiego organu zwrócić się po pomoc, czy jak rozwiązać spór ze sprzedającym. Sama akcja ma więc wymiar edukacyjny. Pomaga zrozumieć, jak dziś, w dobie rozwiniętego handlu stacjonarnego i online chroniony jest w Polsce interes konsumenta – dodaje.

Na osoby zainteresowane poradami pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej czekać będą w godzinach od 12.00 do 20.00. Punkt doradczy znajdować się będzie na poziomie -2 galerii, tuż przy rzeźbie „Wir”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.