Komunikaty PR

Ranking - jedzenie na wynos i jedzenie na mieście w Polsce

2022-08-16  |  12:22

Ranking: jedzenie na wynos i jedzenie na mieście – Nowe badanie pokazuje najpopularniejsze kuchnie oraz trendy kulinarne w Polsce

  • Osiem pozycji w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kuchni w Polsce należy do kuchni europejskiej lub paneuropejskiej,
  • Azjatyckie i japońskie dania na wynos są tak samo popularne jak polskie dania na wynos,
  • Sosnowiec można uznać za gastronomiczną stolicę Polski, ponieważ oferuje największy wybór i największą różnorodność popularnych kuchni na km2,
  • Stolica, Warszawa, uplasowała się dopiero na 7. miejscu, a w rankingu prym wiodą znacznie mniejsze miasta.

 

Warszawa, 15 sierpnia – Nowe badanie przeprowadzone przez platformę umożliwiającą oszczędzanie online, BravoKupony, prezentuje ranking jedzenia na wynos i jedzenia na mieście w Polsce oparty na analizie danych z serwisu Tripadvisor w 25 największych miastach Polski, a także zmiany w popycie online na poszczególne typy kuchni w ciągu ostatnich 12 miesięcy na podstawie danych wyszukiwania w Google.

Według nowych danych Polacy preferują dania pochodzące z bliższych regionów, zarówno przy zamawianiu dań na wynos, jak również jedząc na mieście, przy czym kuchnie polska, europejska i środkowoeuropejska stanowią ponad połowę (55%) pierwszej dziesiątki najpopularniejszych kuchni. Zamiłowanie do kuchni włoskiej i jej popularność są w Polsce nadal bardzo duże, a kuchnia włoska i pizza stanowią blisko jedną piątą (17,9%) pierwszej dziesiątki rankingu.

 

10 najpopularniejszych kuchni w Polsce – jedzenie na mieście i na wynos

 Pozycja

Kuchnia

 Łączna liczba miejsc

% w

top 10

1

Europejska

4925

28,14%

2

Polska

3851

22,00%

3

Włoska

1899

10,85%

4

Pizza

1241

7,09%

5

Dania barowe

1115

6,37%

6

Kawiarnie

993

5,67%

7

Dania w pubach

929

5,31%

8

Azjatycka

872

4,98%

9

 Środkowoeuropejska

872

4,98%

10

 Amerykańska

805

4,60%

 

Kuchnie domowe dominują w konkursie popularności kuchni

W konkursie popularności w Polsce dominują kuchnie europejskie i paneuropejskie, zajmując w badaniu osiem miejsc w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kuchni. Pozostałe dwa miejsca przypadły kuchni amerykańskiej i azjatyckiej, które łącznie mają mniej niż 10% udziału w pierwszej dziesiątce.

Niezależnie od tego, czy mowa o jedzeniu na wynos czy na mieście, kuchnie  europejska, polska i włoska plasują się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o wybór Polaków, i stanowią  łącznie dwie trzecie (66%) wyborów w najpopularniejszej dziesiątce.

 

Polacy patrzą dalej na wschód w poszukiwaniu opcji na wynos i nowych trendów kulinarnych

Gdy mowa o jedzeniu na wynos, kuchnia azjatycka i japońska są bardziej popularną opcją wśród Polaków niż w przypadku jedzenia na mieście, stanowiąc blisko jedną piątą (17,9%) pierwszej dziesiątki rankingu kuchni na wynos, choć w ogóle nie pojawiają się one w pierwszej dziesiątce w rankingu jedzenia na mieście. Dane pokazują, że lokale z daniami na wynos oferujące te bardziej odważne opcje są tak samo popularne, jak te, które serwują polskie dania na wynos, i mają ponad 800 wyników na stronie Tripadvisor.

Z drugiej jednak strony, mimo że w badaniu liczba restauracji oferujących dania kuchni uzbeckiej była bardzo niewielka, w ciągu ostatniego roku wzrosło zainteresowanie potrawami z tego regionu. Liczba miesięcznych wyszukiwań online w kwietniu 2022 r. osiągnęła najwyższy poziom, 720, w porównaniu do zaledwie 110 wyszukiwań rok wcześniej. Według liczby wyszukiwań w Google między czerwcem 2021 a kwietniem 2022 była to najszybciej zdobywająca popularność kuchnia w Polsce ze średnim miesięcznym wzrostem na poziomie 13% i rywalizująca jedynie z kuchnią Fusion, która w tym samym okresie odnotowała średni miesięczny wzrost o 12% .

 

Król jest tylko jeden - znamy gastronomiczną stolicę Polski!

Top 10 kulinarnych miast

Pozycja

Miasto

Łączna ilość lokali/ km2

1

Sosnowiec

16.27

2

Kraków

8.89

3

Katowice

7.98

4

Białystok

7.29

5

Lublin

7.10

6

Gdynia

7.09

7

Warszawa

6.08

8

Wrocław

5.71

9

Poznań

5.68

10

Gdańsk

5.36

Sosnowiec to bezkonkurencyjna gastronomiczna stolica Polski, dzięki największej liczbie restauracji i lokali z daniami na wynos na km2. Pomimo swojej niewielkiej powierzchni (91,6 km2) w porównaniu ze stolicą, Warszawą (517,2 km2), Sosnowiec stał się liderem rankingu z ponad 16 lokalami przypadającymi na każdy kilometr kwadratowy – to prawie dwa razy więcej niż w przypadku wicemistrza, Krakowa. Niezależnie od tego, czy chodzi o trzy ulubione typy kuchni - europejską, polską i włoską - czy też o bardziej odważne wschodnioazjatyckie dania na wynos, to niewielkie miasto ma wiele opcji dla polskich smakoszy.

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat badania, odwiedź:

https://www.bravokupony.pl/najpopularniejsze-kuchnie

Źródła danych w badaniu: Tripadvisor.pl dla restauracji i lokali z daniami na wynos, dane wyszukiwań w Google między czerwcem 2021 a kwietniem 2022 dla trendów kulinarnych, Wikipedia dla powierzchni każdego miasta w km2

 

O BravoKupony

BravoKupony jest częścią Bravo Savings Network, międzynarodowej firmy, która powstała w 2016 roku, aby pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje i oszczędzać na zakupach oraz promować najlepsze oferty i zniżki dostępne online. Podążając za szybkim rozwojem zakupów internetowych, firma działa w Polsce oraz ośmiu innych krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych. Celem BravoKupony jest stworzenie przyjaznej dla użytkownika platformy zakupowej online z wykorzystaniem najnowszych technik marketingowych oraz wsparciem doświadczonego zespołu w zakresie transakcji i ofert sprzedażowych online.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.