Komunikaty PR

Relaks z widokiem na ekran

2023-08-16  |  13:00
Biuro prasowe

 

Ponad połowa Polaków uważa telewizję za ważną część swojego życia, a 78%  używa telewizora w celu dostarczenia sobie rozrywki – tak wskazują wyniki badań zleconych przez firmę TP Vision, do której należy marka Philips TV & Sound. Obchodzony 15 sierpnia Międzynarodowy Dzień Relaksu to okazja do przyjrzenia się upodobaniom rodaków dotyczących tak istotnego dla nich źródła rozrywki.

 

Odbiorniki na stałe zagościły nie tylko w domach Polaków, ale są tez częścią ich życia – ponad 60% badanych uważa telewizor za ważny element salonu. Jak wskazało 78% ankietowanych, najczęstszym powodem, dla którego go używają jest rozrywka. Choć króluje telewizja linearna (prawie 40% wskazań), zmienia się tendencja użytkowania odbiorników – coraz częściej służą do streamingu (20%) czy oglądania kanałów na YouTube (ponad 13%).

 

Współczesne telewizory, tzw. smart TV dają możliwość połączenia z Internetem, dzięki czemu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak korzystanie z szerokiej gamy aplikacji. Stały się zatem domowym centrum rozrywki, które w jednym miejscu pozwalają na dostęp do wielu różnych usług w zależności do wieku użytkownika i jego potrzeb – od gamingu, przez platformy streamingowe, aż po słuchanie muzyki samemu lub w gronie znajomych, zarówno w domu jak i podczas spotkań on-line komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Mimo, że telefon stał się dla wielu z  nas przedłużeniem ręki, jeśli chodzi o oglądanie filmów i serialu idzie w odstawkę. Nic więc dziwnego, że telewizor uznajemy za najważniejszą rzecz wystroju salonu i co więcej – za 5 lat również chcemy go tam widzieć. Wielu widzów posiada własne tradycje i nawyki dotyczące oglądania telewizji, chociażby podczas różnych świąt, a śledzenie na żywo transmisji ważnych wydarzeń buduje poczucie wspólnoty, przynależności i dostarcza im wielu emocji. Polacy świadomi czynników, które wzmacniają te doznania, takich jak jakość dźwięku i obrazu, kierują się nimi podczas kupna telewizora.


- Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy podchodzą do kupna telewizora w sposób racjonalny. Cenią jakość, trwałość i dobre parametry techniczne, ważna jest dla nich cena. Potwierdza to nasze obserwacje – właśnie do takich klientów, zwracających uwagę na korzystny stosunek jakości do ceny, kierujemy serię telewizorów Philips Performance, które oferują jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, a przy tym dostępne za rozsądne pieniądze – podkreśla Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. 

 

 

***

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.