Komunikaty PR

Relaks z widokiem na ekran

2023-08-16  |  13:00
Biuro prasowe

 

Ponad połowa Polaków uważa telewizję za ważną część swojego życia, a 78%  używa telewizora w celu dostarczenia sobie rozrywki – tak wskazują wyniki badań zleconych przez firmę TP Vision, do której należy marka Philips TV & Sound. Obchodzony 15 sierpnia Międzynarodowy Dzień Relaksu to okazja do przyjrzenia się upodobaniom rodaków dotyczących tak istotnego dla nich źródła rozrywki.

 

Odbiorniki na stałe zagościły nie tylko w domach Polaków, ale są tez częścią ich życia – ponad 60% badanych uważa telewizor za ważny element salonu. Jak wskazało 78% ankietowanych, najczęstszym powodem, dla którego go używają jest rozrywka. Choć króluje telewizja linearna (prawie 40% wskazań), zmienia się tendencja użytkowania odbiorników – coraz częściej służą do streamingu (20%) czy oglądania kanałów na YouTube (ponad 13%).

 

Współczesne telewizory, tzw. smart TV dają możliwość połączenia z Internetem, dzięki czemu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak korzystanie z szerokiej gamy aplikacji. Stały się zatem domowym centrum rozrywki, które w jednym miejscu pozwalają na dostęp do wielu różnych usług w zależności do wieku użytkownika i jego potrzeb – od gamingu, przez platformy streamingowe, aż po słuchanie muzyki samemu lub w gronie znajomych, zarówno w domu jak i podczas spotkań on-line komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Mimo, że telefon stał się dla wielu z  nas przedłużeniem ręki, jeśli chodzi o oglądanie filmów i serialu idzie w odstawkę. Nic więc dziwnego, że telewizor uznajemy za najważniejszą rzecz wystroju salonu i co więcej – za 5 lat również chcemy go tam widzieć. Wielu widzów posiada własne tradycje i nawyki dotyczące oglądania telewizji, chociażby podczas różnych świąt, a śledzenie na żywo transmisji ważnych wydarzeń buduje poczucie wspólnoty, przynależności i dostarcza im wielu emocji. Polacy świadomi czynników, które wzmacniają te doznania, takich jak jakość dźwięku i obrazu, kierują się nimi podczas kupna telewizora.


- Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy podchodzą do kupna telewizora w sposób racjonalny. Cenią jakość, trwałość i dobre parametry techniczne, ważna jest dla nich cena. Potwierdza to nasze obserwacje – właśnie do takich klientów, zwracających uwagę na korzystny stosunek jakości do ceny, kierujemy serię telewizorów Philips Performance, które oferują jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, a przy tym dostępne za rozsądne pieniądze – podkreśla Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. 

 

 

***

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.