Komunikaty PR

Rok 2023 oczami Uber oraz Uber Eats

2024-01-02  |  01:00

362 kilometry to dystans najdłuższego pojedynczego przejazdu Uber w Polsce. Ten imponujący wynik to jednak za mało by znaleźć się na światowym podium i pobić 450 kilometrowy rekord, który padł w Wielkiej Brytanii. Najdroższe zamówienie Uber Eats z kolei zostało złożone we Francji. Jego wartość to aż 3293 dolary. Jak jeszcze minął rok 2023 w Polsce i na świecie?

 

Jak podróżowaliśmy w Polsce i Europie?

 

  • Najdłuższy przejazd za pośrednictwem platformy Uber odbył się w Wielkiej Brytanii, a przemierzony dystans to 446 km. Z drugiej strony, najkrótszy przejazd wyniósł zaledwie 100 metrów, w Portugalii.

  • Dla każdego coś nowego: Bieżący rok okazał się dobrym okresem na odkrywanie innych produktów niż znany i lubiany UberX. W Polsce dynamicznie rozwija się Uber Green, a liczba przejazdów odnotowała 483% wzrost. W 2023 r. pasażerowie w Finlandii postawili na wygodę, przyczyniając się do 244% wzrostu liczby przejazdów Uber Comfort.

  • Kiedy tylko potrzebujesz: Pasażerowie w Szwecji korzystali z usług Ubera niemalże 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a najpopularniejszą porą dnia na zamawianie przejazdów była godzina 23:00. W Polsce z kolei największa popularność przypada na godzinę 18:00.

  • Noworoczne powroty: W Austrii, Belgii, Francji, Polsce i Szwajcarii najpopularniejszym dniem na przejazdy z Uber był 1 stycznia.

  • Kierowcy w Polsce byli doceniani za czystość swoich samochodów, podczas gdy kierowcy w Austrii byli chwaleni za miłe rozmowy.

  • Rovaniemi w Finlandii, ojczyzna Świętego Mikołaja, ma najwyższą średnią ocen na poziomie 4,99. Kolejne to Lorient we Francji oraz Siracusa we Włoszech.

  • Najbardziej intensywnie rozwijającym się miastem w Europie pod kątem liczby przejazdów jest znane Braganca w Portugalii, które mogło pochwalić się aż 15761,5% przyrostem. W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się Płock.

  • Najbardziej hojnymi miastami w 2023 r. okazały się Zug w Szwajcarii ze średnim napiwkiem w wysokości 3,68 USD, a tuż za nim Florencja we Włoszech z 3,67 USD i Majorka w Hiszpanii z 3,57 USD.

 

Co lubimy zamawiać i kupować?

 

  • Dobra bułka rządzi: Na platformie Uber Ears niepodzielnie króluje burger.  Ta potrawa jest najpopularniejsza wśród użytkowników z Portugalii, Holandii, Wielkiej Brytanii i RPA. W Polsce za to króluje pizza.

  • Pizza traci na znaczeniu: Jeśli chodzi o menu, popularność włoskiego przysmaku spadła zaskakująco na tyle nisko w niektórych krajach, że zabrakło go w pierwszej dziesiątce w Holandii, Wielkiej Brytanii, Kenii i Portugalii

  • Większość krajów starała się kończyć tydzień miłym akcentem: niedziela była najpopularniejszym dniem dla zamówień Uber Eats, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii i RPA gdzie najczęściej zamawiają odpowiednio w sobotę i piątek.

  • Kenia i Szwajcaria szalały na punkcie jedzenia i zakupów na wynos w 2023 r., odnotowując odpowiednio 265% i 106% wzrost zamówień.

  • Lojalność w cenie. W Polsce do historii przeszedł użytkownik, który w 2023 r. złożył aż 422 zamówienia w poznańskim lokalu McDonald’s. Pod względem miłości do marki jednak dużo brakuje mu do użytkownika z Wielkiej Brytanii. 736 zamówień z restauracji McDonald's® na Gwyddon Road robi wrażenie.
    Niewiele mniej, bowiem 726 razy dostarczono jedzenie z lokalu Nando's w Secunda, RPA.

  • Najdroższe zamówienia są we Francji użytkownicy z republiki zajmują całe podium pod kątem wartości zamówień, odpowiednio: 3292 USD, 3075 USD oraz 2459 USD

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.