Komunikaty PR

Rok 2023 oczami Uber oraz Uber Eats

2024-01-02  |  01:00

362 kilometry to dystans najdłuższego pojedynczego przejazdu Uber w Polsce. Ten imponujący wynik to jednak za mało by znaleźć się na światowym podium i pobić 450 kilometrowy rekord, który padł w Wielkiej Brytanii. Najdroższe zamówienie Uber Eats z kolei zostało złożone we Francji. Jego wartość to aż 3293 dolary. Jak jeszcze minął rok 2023 w Polsce i na świecie?

 

Jak podróżowaliśmy w Polsce i Europie?

 

  • Najdłuższy przejazd za pośrednictwem platformy Uber odbył się w Wielkiej Brytanii, a przemierzony dystans to 446 km. Z drugiej strony, najkrótszy przejazd wyniósł zaledwie 100 metrów, w Portugalii.

  • Dla każdego coś nowego: Bieżący rok okazał się dobrym okresem na odkrywanie innych produktów niż znany i lubiany UberX. W Polsce dynamicznie rozwija się Uber Green, a liczba przejazdów odnotowała 483% wzrost. W 2023 r. pasażerowie w Finlandii postawili na wygodę, przyczyniając się do 244% wzrostu liczby przejazdów Uber Comfort.

  • Kiedy tylko potrzebujesz: Pasażerowie w Szwecji korzystali z usług Ubera niemalże 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a najpopularniejszą porą dnia na zamawianie przejazdów była godzina 23:00. W Polsce z kolei największa popularność przypada na godzinę 18:00.

  • Noworoczne powroty: W Austrii, Belgii, Francji, Polsce i Szwajcarii najpopularniejszym dniem na przejazdy z Uber był 1 stycznia.

  • Kierowcy w Polsce byli doceniani za czystość swoich samochodów, podczas gdy kierowcy w Austrii byli chwaleni za miłe rozmowy.

  • Rovaniemi w Finlandii, ojczyzna Świętego Mikołaja, ma najwyższą średnią ocen na poziomie 4,99. Kolejne to Lorient we Francji oraz Siracusa we Włoszech.

  • Najbardziej intensywnie rozwijającym się miastem w Europie pod kątem liczby przejazdów jest znane Braganca w Portugalii, które mogło pochwalić się aż 15761,5% przyrostem. W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się Płock.

  • Najbardziej hojnymi miastami w 2023 r. okazały się Zug w Szwajcarii ze średnim napiwkiem w wysokości 3,68 USD, a tuż za nim Florencja we Włoszech z 3,67 USD i Majorka w Hiszpanii z 3,57 USD.

 

Co lubimy zamawiać i kupować?

 

  • Dobra bułka rządzi: Na platformie Uber Ears niepodzielnie króluje burger.  Ta potrawa jest najpopularniejsza wśród użytkowników z Portugalii, Holandii, Wielkiej Brytanii i RPA. W Polsce za to króluje pizza.

  • Pizza traci na znaczeniu: Jeśli chodzi o menu, popularność włoskiego przysmaku spadła zaskakująco na tyle nisko w niektórych krajach, że zabrakło go w pierwszej dziesiątce w Holandii, Wielkiej Brytanii, Kenii i Portugalii

  • Większość krajów starała się kończyć tydzień miłym akcentem: niedziela była najpopularniejszym dniem dla zamówień Uber Eats, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii i RPA gdzie najczęściej zamawiają odpowiednio w sobotę i piątek.

  • Kenia i Szwajcaria szalały na punkcie jedzenia i zakupów na wynos w 2023 r., odnotowując odpowiednio 265% i 106% wzrost zamówień.

  • Lojalność w cenie. W Polsce do historii przeszedł użytkownik, który w 2023 r. złożył aż 422 zamówienia w poznańskim lokalu McDonald’s. Pod względem miłości do marki jednak dużo brakuje mu do użytkownika z Wielkiej Brytanii. 736 zamówień z restauracji McDonald's® na Gwyddon Road robi wrażenie.
    Niewiele mniej, bowiem 726 razy dostarczono jedzenie z lokalu Nando's w Secunda, RPA.

  • Najdroższe zamówienia są we Francji użytkownicy z republiki zajmują całe podium pod kątem wartości zamówień, odpowiednio: 3292 USD, 3075 USD oraz 2459 USD

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.