Komunikaty PR

Zmiana ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta.

2023-11-30  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

W środę Sejm przyjął pierwszą ustawę w nowej kadencji. Zmiana ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę zakłada, że zakaz nie będzie obowiązywał w dwie niedziele poprzedzające Boże Narodzenie

Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, niedziela handlowa w tym roku wypada w wigilie - 24 grudnia. Rząd zaproponował, aby przenieść ją na 10 grudnia. Propozycja nie została przyjęta. 

Rządowy projekt o zmianie tej ustawy został zgłoszony o wiele za późno, aby firmy handlowe mogły w normalnym trybie zaplanować zmiany w organizacji pracy. Projekt rządowy regulujący tryb pracy handlu w grudniowe niedziele 2023 powinien być procedowany już wiosną br. Dokonanie zmian organizacyjnych na półtora tygodnia przed wyznaczoną ustawą datą stanowi możliwy do uniknięcia, dodatkowy wysiłek organizacyjny, w wielu wypadkach podnoszący też koszty związane z organizacją handlu 10 grudnia. – twierdzi Witold Michałek wiceprezes BCC, ekspert BCC ds. gospodarki, legislacji i lobbingu, minister ds. procesu stanowienia prawa Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC.

Przegłosowano natomiast projekt nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni, która zakłada m.in. wprowadzenie do ustawy przepisu mówiącego, że jeśli niedziela przypada 24 grudnia będzie obowiązywał zakaz handlu a handlowe mają być dwie niedziele poprzedzające Święta Bożego Narodzenia.

Należy wyrazić oczekiwanie, że zmiana ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta nie poprzestanie na tym i w najbliższym okresie nastąpi dalsza korekta zmierzająca w kierunku ustanowienia co najmniej 2 niedziel handlowych każdego miesiąca. Strona pracodawców dopuszcza możliwość zmiany warunków pracy personelu placówek handlowych w robocze niedziele, czyli wyższego wynagrodzenia oraz dodatkowej zgody pracownika, przy zachowaniu zasady, że każdego miesiąca powinien mieć co najmniej 2 wolne niedziele. – podsumowuje ekspert BCC.

 

Kontakt dla mediów:

Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl

Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl  

Witold Michałek: witold.michalek@bcc.org.pl

fot.  Markus Spiske 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.