Komunikaty PR

Laktopol: To będzie rok inwestycji, nowych produktów i rozbudowanej ekspansji

2020-02-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.12 MB )

Dla Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol rok 2019 upłynął pod znakiem okrągłych jubileuszy (poszczególne spółki i zakłady obchodziły swoje 20-lecie oraz 30-lecia istnienia). Był to także czas inwestycji podnoszących jakość, co już zaowocowało licznymi nagrodami. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, teraz przyszła pora na wprowadzanie nowych produktów mlecznych i pozyskiwanie kolejnych rynków zbytu, a także na działania zwiększające wydajność produkcyjną.

Niemal 30 wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery to główne produkty, które powstają w czterech mlecznych zakładach Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol. Obecnie proszki mleczne i masła są eksportowane do 120 krajów świata, a spółki nieustannie poszerzają rynek zbytu o kolejne państwa.

– Dzisiaj na świecie naszym znakiem rozpoznawczym stał się Instant Fat Filled Milk Powder – zamiennik mleka pełnego w proszku z dodatkiem tłuszczu roślinnego. 100% produkcji eksportowane jest na rynki państw trzecich, głównie Afryki i Azji. W sumie to aż 90 krajów. Pozostałe proszki w większości przeznaczamy na rynek krajowy, do naszych stałych odbiorców – mówi Edyta Kowalewska, Kierownik Handlu “Laktopolu” w Suwałkach. – W Polsce szczególnie doceniane są masła produkowane w Łosicach. Tylko w zeszłym roku wiele naszych produktów otrzymało kilka ważnych nagród i wyróżnień, m.in. Niedźwiedzia Biznesu (za Tradycyjne Masło z Łosic), Nagrodę Dobry Produkt (za Tradycyjną Osełkę Masła z Łosic) czy znaki Jakość Tradycja oraz Doceń Polskie. Eksportujemy je głównie do państw Unii Europejskiej, a od niedawna także na Kubę – dodaje Monika Czapska-Zych, Dyrektor Zakładu Mleczarskiego “Laktopol-A” w Łosicach.

Za sukcesem stoją ludzie

W skład Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol wchodzą m.in. spółki Polindus (Kraków), Laktopol (Suwałki) , Laktopol-A (Łosice) Polindus (Gąsewo), Polindus Ex Monts De Joux Polska (Marszowice). W sumie grupa posiada 12 linii produkcyjnych oraz 5 wież suszarniczych. Rocznie skupuje 100 mln litrów mleka, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do roku 2018. Produkcja proszków mlecznych w całej Grupie to niemal 73 tys. ton, a masła 8,5 tys. ton. Obecnie Polindus-Laktopol zatrudnia ponad 550 osób.

– Twórcami naszego sukcesu są przede wszystkim ludzie zaangażowani w swoją pracę. W naszych zespołach mamy zarówno doświadczonych, jak i młodych, niezwykle ambitnych pracowników. O tym, jaką wartość stanowi dobra załoga całej Grupy, idealnie współpracująca ze sobą, przekonaliśmy się w zeszłym roku, który był w branży mleczarskiej nietypowy z uwagi na rozchwianie rynku światowego mleka czy anomalie pogodowe. To właśnie dzięki staraniom pracowników różnego szczebla udało nam się utrzymać produkcję na dotychczasowym, wysokim poziomie jakościowym i ilościowym – tłumaczy Olgierd Meysztowicz, właściciel, a jednocześnie Prezes Zarządu.

Kolejne inwestycje

Obecnie Laktopol znalazł się w punkcie, w którym nie jest w stanie zaspokoić potrzeb wszystkich odbiorców. Dlatego już w 2019 r. Grupa poczyniła wiele inwestycji, które miały na celu zwiększenie wydajności. W Suwałkach zakończono modernizację urządzeń suszarniczych, a laboratorium zyskało najnowocześniejsze urządzenia do szybkich analiz surowca i proszku.

W Laktopolu-A w Łosicacach oddano natomiast do użytku nową Stację Uzdatniania Wody oraz zakupiono linię pakującą do masła. Trwały także prace przy linii UHT, działano ponadto przy automatyzacji odbioru surowców i dystrybucji na działy produkcyjne.

– W tym roku kontynuujemy w Suwałkach prace inwestycje zwiększające wydajność kolejnych wież. Zakład ten planuje również całkowite przejście z oleju opałowego na gaz. W Łosicach zaś zostaną zakupione kolejne urządzenia pakujące do masła i miksów, uruchomiona zostanie linia do produktów UHT. Ruszy tam także inwestycja związana z budową układu trigeneracji wraz z niezbędną infrastrukturą. Projekt ten otrzymał dofinansowanie z NFOŚiGW – mówi Olgierd Meysztowicz.– W 2020 roku planujemy wypuścić na rynek zupełnie nowe produkty. Za ich produkcję odpowiedzialne będą zakłady w Suwałkach, Łosicach i Marszowicach.

Laktopol – 30 lat na rynku

W ubiegłym roku spółki Polindus Kraków oraz Laktopol obchodziły 30-lecie swojego istnienia. W lipcowych obchodach uczestniczył prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz, który wręczył Olgierdowi Meysztowiczowi oraz dyrektorowi zakładu, Lechowi Antonowiczowi, Medal za zasługi dla miasta. 20 lat na rynku świętował także Polindus Gąsewo, którego głównym zadaniem jest skup mleka dla Grupy.

Laktopol od 20 lat jest stałym, pierwszym bezpośrednim, polskim partnerem współpracującym z algierską firmą Onil. Z racji dwustronnej, zadowalającej współpracy Laktopol zaprosił w kwietniu do zakładu w Suwałkach blisko 50-osobową delegację, wśród której znaleźli się przedstawiciele tego przedsiębiorstwa. Zagraniczni uczestnicy wydarzenia byli pod wrażeniem jednej z największych proszkowni mleka we wschodniej Europie, a także postępu, jaki w ostatnich latach dokonał się w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.