Laptopy Huawei MateBook 14 i MateBook 13 w nowych wersjach już na polskim rynku
Laptopy Huawei MateBook 14 i MateBook 13 w nowej, odświeżonej edycji 2021, są dostępne od dzisiaj w przedsprzedaży na polskim rynku. Do 30 czerwca, model MateBook 14 wyposażony w procesor Intel i5 Core 11. generacji i dotykowy ekran FullView 2K można nabyć w rekomendowanej cenie 4 599 zł.
Nową wersję Huawei MateBook 14 moża zamówić w przedsprzedaży w sklepie internetowym huawei.pl, sklepie Huawei Warszawa w Westfield Arkadia oraz w Media Expert, Media Markt, RTV Euro AGD, Neonet, x-kom i Komputronik. Rekomendowana cena sprzedaży laptopa MateBook 14 w promocyjnej ofercie trwającej do 30 czerwca wynosi 4 599 zł. Oferta może różnić się w zależności od partnerów, szczegóły dostępne są w sklepach.
Huawei MateBook 13 w nowej edycji można zamówić w sklepie huawei.pl, sklepie Huawei Warszawa w Westfield Arkadia oraz w x-kom. Rekomendowana cena sprzedaży tego urządzenia to 3 999 zł.
Nowe Huawei MateBook 14 i MateBook 13 – dotykowe ekrany wysokiej jakości i wydajne podzespoły
Nowa wersja MateBook 14 została wyposażona w dotykowy ekran o przekątnej 14”, rozdzielczości 2K (2160 x 1440) i proporcjach 3:2. W laptopie zastosowano ekran FullView – boczne i górne ramki wokół wyświetlacza są bardzo cieńkie i mają zaledwie 4,9 mm, co sprawia, że ekran laptopa stanowi aż 90% powierzchni panelu przedniego urządzenia. Nowa wersja MateBook 13 została wyposażona w 13-calowy, dotykowy wyświetlacz 2K, w którym również zastosowano technologię Fullview – ekran laptopa stanowi 88% powierzchni panelu przedniego urządzenia. Wyświetlacze zastosowane w obu laptopach zapewniają wysokie wrażenia wizualne, dzięki odwzorowowaniu przestrzeni kolorów sRGB na poziomie 100%.
Korpus laptopów został wykonany z wysokiej jakości metalu i dodatkowo oszlifowany diamentową technologią, a krawędzie obudowy urządzeń są zaokrąglone. Nowe laptopy są bardzo lekkimi konstrukcjami, model MateBook 14 waży 1,49 kg, z kolei MateBook 13 – 1,3 kg.
Sercem nowej wersji laptopa MateBook 14 jest procesor Intel® Core™ i5 11. generacji, który łączy się z nowoczesnym układem graficznym GPU Intel® Iris® Xe. System jest wspierany przez dwukanałową pamięć operacyjną o pojemnośći 16 GB oraz pamięć wewnętrzną o pojemności 512 GB, dzięki czemu laptop oferuje wysoką wydajność, istotną w pracy biurowej i podczas rozrywki. Nowa wersja MateBook 13 została wyposażona w procesor AMD Ryzen™ 7 3700U z dyskiem SSD o pojemności 512 GB, a pamięć operacyjna urządzenia wynosi 16 GB.
Huawei MateBook 14 mieści baterię o pojemności 56 Wh, z kolei MateBook 13 został wyposażony w baterię o pojemności 41,8 Wh. Oba modele obsługują technologię szybkiego ładowania 65 W, a ich ładowarka zapewnia szybkie ładowanie nie tylko laptopa, ale także smartfonów Huawei, które wspierane są przez technologię SuperCharge.
Tryb ochrony oczu
W nowych laptopach Huawei MateBook 14 i MateBook 13 zastosowano technologię redukującą emisję niebieskiego światła. Potwierdzeniem jej skuteczności jest certyfikat przyznany przez TÜV Rheinland. Laptopy Huawei zapewniają więc wysoki komfort korzystania, a jednocześnie pozwalają zminimalizować zmęczenie oczu podczas dłuższego patrzenia w ekran urządzenia.
Wydajna i szybka praca
Nowe wersje MateBook 14 i MateBook 13 zostały wyposażone w system Shark Fin 2.0, który skutecznie optymalizuje przepływ powietrza rozpraszając generowane podczas pracy laptopa ciepło. Matebook 14 oferuje szeroki wybór portów: wejście USB-C, port HDMI, dwa wejścia USB-A oraz wejście audio-jack 3,5 mm. Matebook 13 jest wyposażony w dwa wejścia USB-C oraz posiada wejście audio-jack 3,5 mm.
Przycisk zasilania obu urządzeń jest zintegrowany z czytnikiem linii papilarnych, dzięki czemu można włączyć laptopa i zalogować się jednym dotknięciem. Kamera do rozmów wideo jest schowana w klawiaturze laptopów. Huawei MateBook 14 obsługuje standard łączności Wi-Fi 6.
Laptopy MateBook 14 i MateBook 13 posiadają też technologię Huawei Share – Multiscreen collaboration, która umożliwia szybkie łączenie się z innymi urządzeniami Huawei. Użytkownik może jednocześnie sterować smartfonem i laptopem, obsługiwać nawet trzy aplikacje na ekranie laptopa, prowadzić rozmowy wideo, a nawet edytować pliki zapisane na smartfonie bezpośrednio za pomocą komputera. W przypadku wielozadaniowej pracy wymagającej dużej mocy obliczeniowej, można skorzystać z trybu zwiększonej wydajności – wystarczy wtedy nacisnąć klawisze Fn + P.
System operacyjny preinstalowany na nowych MateBook 14 i MateBook 13 to Windows 10 Home Edition.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.