Komunikaty PR

Lider Nieruchomości Otodom – jedyny taki ranking w Polsce!

2020-02-28  |  10:00
Biuro prasowe

Kupno domu czy mieszkania to poważna inwestycja, niejednokrotnie transakcja życia. Skąd więc  czerpać informacje o rynku nieruchomości i jak odnaleźć się wśród zawiłego procesu transakcyjnego? Z pomocą przychodzą biura i pośrednicy nieruchomości, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i tysiącom przeprowadzonych transakcji, wiedzą o tej branży więcej, niż jesteś w stanie przeczytać w internetowych poradnikach w ciągu kilku dni. Tylko jak wybrać właściwego? Postawić na tych sprawdzonych i przetestowanych w wieloetapowym konkursie przez agencję badawczą i zastępy „tajemniczych klientów”, wyłonionych w konkursie Lider Nieruchomości organizowanym przez Otodom. To gwarancja, na której możesz polegać!

Pierwszy i jedyny ranking z branży nieruchomości w Polsce

Co roku, najczęściej wiosną, publikowane są wyniki niezależnych rankingów najlepszych banków, usług finansowych czy z sektora motoryzacyjnego na polskim rynku, np. Złoty Bankier, Przyjazny Bank czy Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO. Wyłaniani są w nich rynkowi liderzy w zakresie oferty produktów, ale także dobrych praktyk czy obsługi klienta w swoich dziedzinach. To dobry trop, którym można się kierować podczas poszukiwania tego typu usługi na swoje potrzeby.

- W każdym z tych konkursów zbierane są dane z różnych źródeł, najczęściej są to audyty, w których audytorzy lub klienci weryfikują usługodawcę. Na podstawie rzetelnych i obiektywnych danych budowane są rankingi, dzięki którym klienci mogą sprawdzić jaka jest kondycja branży, kto w branży jest liderem, jaką pozycję zajmuje ich usługodawca, a sam podmiot ma szansę zweryfikować swoją pozycję i kondycję biznesową na tle branży, otrzymuje wiedzę nad czym powinien pracować, aby rozwijać swój biznes – dodaje Marta Rybicka z firmy badawczo-analitycznej IQS.

Nic więc dziwnego, że Otodom, najpopularniejszy w Polsce serwis nieruchomości, postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć podobny ranking w swojej dziedzinie, aby uwiarygodnić branżę i nagrodzić tych, którzy na to w pełni zasługują. Wskazanie najlepszych to krok w profesjonalizację branży.

Rok temu wystartowaliśmy pełną parą z konkursem Lider Nieruchomości. Chcieliśmy, aby i poszukujący i sprzedający oraz wynajmujący wiedzieli, z kim na swoim lokalnym rynku mają współpracować. W naszej opinii, ale też laureatów, konkurs naprawdę sprawdził się rewelacyjnie. Umożliwił uczciwą promocję najlepszych agencji w regionie, ale też na arenie całej Polski – mówi Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Ranking Lider Nieruchomości Otodom – metodologia konkursu

W jaki sposób buduje się metodologię takiego konkursu, aby był rzetelny i wiarygodny?

Wspólnie z Otodom opracowaliśmy metodologię konkursu opartą na łącznie trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Poświęciliśmy kilka miesięcy na wypracowanie finalnych kryteriów ocen, na podstawie których budujemy ranking – mówi Marta Rybicka.

W ramach pierwszego etapu oceniana jest skuteczność działania biur na podstawie ich wyników z ubiegłego roku. Biura pytane są o liczbę zatrudnionych pracowników, liczbę transakcji oraz liczbę ofert z 2019 roku. Zebrane dane są opracowywane przez agencję badawczą IQS, a następnie przesyłane firmie Otodom w formie rankingu (biura + miejsce w rankingu). Drugim etapem jest weryfikacja jakości ofert umieszczanych przez biura na portalu Otodom w 2019 r. Sprawdzane są m.in.: logotypy biur, zdjęcia agentów, oceniana jakość zdjęć w ofertach oraz czy przestrzegane są zasady regulaminu Otodom. Trzeci i ostatni etap to badanie typu Mystery Shopper (Tajemniczy Klient). Metodologia ta umożliwia zaobserwowanie sposobu codziennej pracy pośredników nieruchomości, przy pomocy CATI (ang. Computer-Assisted Telphone Interview), czyli wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo. Dla każdego biura zostanie przeprowadzony pięciokrotny audyt, co oznacza, że łącznie odbędzie się 400 audytów (5 audytów w 80 biurach). Etap III potrwa od 23 marca do 17 kwietnia.

Metodologia konkursu została tak opracowana, aby wielkość biura czy jego lokalizacja nie wpływała na wyniki konkursu, ponieważ dane, np. liczba ofert, nie są bezpośrednio oceniane, a zestawiane w syntetyczne wskaźniki efektywności, np. liczba ofert vs liczba transakcji. Dlatego też biura działające lokalnie, na niewielką skalę, mogą okazać się niezwykle prężne i skuteczne.

Co daje pośrednikom udział w konkursie Lider Nieruchomości? 

Jest co najmniej kilka powodów, dla których pośrednicy nieruchomości biorą udział w konkursie. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego to zaledwie kilka minut, a korzyści z udziału, możliwość porównania się i sprawdzenia, jak plasują się na tle konkurencji z regionu. Dla wygranych to również bogaty pakiet promocyjny. Miano najlepszego biura w swoim regionie, biura ogólnopolskiego lub pośrednika jest nagrodą, o którą warto zawalczyć. Zwłaszcza, że najlepsi zaprezentowani będą w czołowych mediach, a 300 biur, które najlepiej wypadną w konkursie, zostanie zaproszonych na prestiżową Galę – podkreśla Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Dla Otodom taki ranking to nie tylko promocja zawodu pośrednika, ale także dostarczanie końcowym użytkownikom, poszukującym nieruchomości do kupna lub na wynajem miarodajnego i obiektywnego zestawienia najlepszych pośredników z regionu. Poszukujący otrzymują informacje na temat działalności biur i będą wiedzieć, kto jest liderem w ich regionie.

Co jeszcze na rankingu zyska statystyczny Kowalski?

Rynek nieruchomości to swoista ruletka – nigdy nie wiesz, na kogo trafisz. Dlatego tak ważna jest współpraca ze specjalistą, który trzyma rękę na pulsie, zna niezbędne przepisy dotyczące nieruchomości, przeprowadza setki transakcji i umów, wie co sprawdzić i przede wszystkim – zapewnia ubezpieczenie. Przy tego rodzaju inwestycjach, niejednokrotnie na całe życie, warto postawić na Lidera.

Zgłoszenia przyjmowane są do 29 lutego, a wyniki ogłoszone zostaną podczas prestiżowej Gali Otodom 14 maja 2020 roku i opublikowane w mediach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe Biuro prasowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku

Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.

Konsument

Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.