Komunikaty PR

Lider Nieruchomości Otodom – jedyny taki ranking w Polsce!

2020-02-28  |  10:00
Biuro prasowe

Kupno domu czy mieszkania to poważna inwestycja, niejednokrotnie transakcja życia. Skąd więc  czerpać informacje o rynku nieruchomości i jak odnaleźć się wśród zawiłego procesu transakcyjnego? Z pomocą przychodzą biura i pośrednicy nieruchomości, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i tysiącom przeprowadzonych transakcji, wiedzą o tej branży więcej, niż jesteś w stanie przeczytać w internetowych poradnikach w ciągu kilku dni. Tylko jak wybrać właściwego? Postawić na tych sprawdzonych i przetestowanych w wieloetapowym konkursie przez agencję badawczą i zastępy „tajemniczych klientów”, wyłonionych w konkursie Lider Nieruchomości organizowanym przez Otodom. To gwarancja, na której możesz polegać!

Pierwszy i jedyny ranking z branży nieruchomości w Polsce

Co roku, najczęściej wiosną, publikowane są wyniki niezależnych rankingów najlepszych banków, usług finansowych czy z sektora motoryzacyjnego na polskim rynku, np. Złoty Bankier, Przyjazny Bank czy Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO. Wyłaniani są w nich rynkowi liderzy w zakresie oferty produktów, ale także dobrych praktyk czy obsługi klienta w swoich dziedzinach. To dobry trop, którym można się kierować podczas poszukiwania tego typu usługi na swoje potrzeby.

- W każdym z tych konkursów zbierane są dane z różnych źródeł, najczęściej są to audyty, w których audytorzy lub klienci weryfikują usługodawcę. Na podstawie rzetelnych i obiektywnych danych budowane są rankingi, dzięki którym klienci mogą sprawdzić jaka jest kondycja branży, kto w branży jest liderem, jaką pozycję zajmuje ich usługodawca, a sam podmiot ma szansę zweryfikować swoją pozycję i kondycję biznesową na tle branży, otrzymuje wiedzę nad czym powinien pracować, aby rozwijać swój biznes – dodaje Marta Rybicka z firmy badawczo-analitycznej IQS.

Nic więc dziwnego, że Otodom, najpopularniejszy w Polsce serwis nieruchomości, postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć podobny ranking w swojej dziedzinie, aby uwiarygodnić branżę i nagrodzić tych, którzy na to w pełni zasługują. Wskazanie najlepszych to krok w profesjonalizację branży.

Rok temu wystartowaliśmy pełną parą z konkursem Lider Nieruchomości. Chcieliśmy, aby i poszukujący i sprzedający oraz wynajmujący wiedzieli, z kim na swoim lokalnym rynku mają współpracować. W naszej opinii, ale też laureatów, konkurs naprawdę sprawdził się rewelacyjnie. Umożliwił uczciwą promocję najlepszych agencji w regionie, ale też na arenie całej Polski – mówi Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Ranking Lider Nieruchomości Otodom – metodologia konkursu

W jaki sposób buduje się metodologię takiego konkursu, aby był rzetelny i wiarygodny?

Wspólnie z Otodom opracowaliśmy metodologię konkursu opartą na łącznie trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Poświęciliśmy kilka miesięcy na wypracowanie finalnych kryteriów ocen, na podstawie których budujemy ranking – mówi Marta Rybicka.

W ramach pierwszego etapu oceniana jest skuteczność działania biur na podstawie ich wyników z ubiegłego roku. Biura pytane są o liczbę zatrudnionych pracowników, liczbę transakcji oraz liczbę ofert z 2019 roku. Zebrane dane są opracowywane przez agencję badawczą IQS, a następnie przesyłane firmie Otodom w formie rankingu (biura + miejsce w rankingu). Drugim etapem jest weryfikacja jakości ofert umieszczanych przez biura na portalu Otodom w 2019 r. Sprawdzane są m.in.: logotypy biur, zdjęcia agentów, oceniana jakość zdjęć w ofertach oraz czy przestrzegane są zasady regulaminu Otodom. Trzeci i ostatni etap to badanie typu Mystery Shopper (Tajemniczy Klient). Metodologia ta umożliwia zaobserwowanie sposobu codziennej pracy pośredników nieruchomości, przy pomocy CATI (ang. Computer-Assisted Telphone Interview), czyli wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo. Dla każdego biura zostanie przeprowadzony pięciokrotny audyt, co oznacza, że łącznie odbędzie się 400 audytów (5 audytów w 80 biurach). Etap III potrwa od 23 marca do 17 kwietnia.

Metodologia konkursu została tak opracowana, aby wielkość biura czy jego lokalizacja nie wpływała na wyniki konkursu, ponieważ dane, np. liczba ofert, nie są bezpośrednio oceniane, a zestawiane w syntetyczne wskaźniki efektywności, np. liczba ofert vs liczba transakcji. Dlatego też biura działające lokalnie, na niewielką skalę, mogą okazać się niezwykle prężne i skuteczne.

Co daje pośrednikom udział w konkursie Lider Nieruchomości? 

Jest co najmniej kilka powodów, dla których pośrednicy nieruchomości biorą udział w konkursie. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego to zaledwie kilka minut, a korzyści z udziału, możliwość porównania się i sprawdzenia, jak plasują się na tle konkurencji z regionu. Dla wygranych to również bogaty pakiet promocyjny. Miano najlepszego biura w swoim regionie, biura ogólnopolskiego lub pośrednika jest nagrodą, o którą warto zawalczyć. Zwłaszcza, że najlepsi zaprezentowani będą w czołowych mediach, a 300 biur, które najlepiej wypadną w konkursie, zostanie zaproszonych na prestiżową Galę – podkreśla Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Dla Otodom taki ranking to nie tylko promocja zawodu pośrednika, ale także dostarczanie końcowym użytkownikom, poszukującym nieruchomości do kupna lub na wynajem miarodajnego i obiektywnego zestawienia najlepszych pośredników z regionu. Poszukujący otrzymują informacje na temat działalności biur i będą wiedzieć, kto jest liderem w ich regionie.

Co jeszcze na rankingu zyska statystyczny Kowalski?

Rynek nieruchomości to swoista ruletka – nigdy nie wiesz, na kogo trafisz. Dlatego tak ważna jest współpraca ze specjalistą, który trzyma rękę na pulsie, zna niezbędne przepisy dotyczące nieruchomości, przeprowadza setki transakcji i umów, wie co sprawdzić i przede wszystkim – zapewnia ubezpieczenie. Przy tego rodzaju inwestycjach, niejednokrotnie na całe życie, warto postawić na Lidera.

Zgłoszenia przyjmowane są do 29 lutego, a wyniki ogłoszone zostaną podczas prestiżowej Gali Otodom 14 maja 2020 roku i opublikowane w mediach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.