Liderzy przyszłości uczyli się zarządzać globalną firmą na P&G CEO Challenge
Zostać CEO firmy, której produkty znajdują się w miliardach domów na całym świecie i poprawiają jakość codziennego życia – to aspiracja niejednego ambitnego studenta, stojącego u progu kariery zawodowej. W programie CEO Challenge Procter & Gamble, firmy posiadającej szerokie portfolio popularnych i cieszących się dużym zaufaniem marek, takich jak Pampers, Ariel, Gillette, Always czy Pantene, przyszli liderzy mieli okazję zmierzyć się z wyzwaniami, przed którymi na co dzień stają managerowie firmy. Najlepsi powalczą o globalny finał programu, który odbędzie się w lipcu br. w Meksyku.
CEO Challenge to jeden z programów, dzięki którym adepci biznesu mają okazję poznać charakter pracy w międzynarodowej firmie FMCG. W ciągu dwudniowego wydarzenia przyszli liderzy poddają próbie swoje umiejętności biznesowe i menedżerskie, podejmując się ambitnego wyzwania, jakim jest stworzenie strategii rynkowej dla jednego z wiodących brandów. W tegorocznej edycji przedmiotem rywalizacji 30 uczestników, podzielonych na trzyosobowe zespoły, był plan na rynkowy sukces marki Pantene. Ocenie jury składającego się z doświadczonych managerów firmy podlegała nie tylko strategia biznesowa, ale także niezbędne dla każdego lidera cechy, takie jak zdolność krytycznego myślenia, poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań czy umiejętność podejmowania decyzji i pracy w zespole.
Uczestnicy programu doskonale poradzili sobie z tymi wyzwaniami, a na najwyższym podium stanął zespół w składzie: Natalia Wojtaszuk, Piotr Szulc i Wojciech Bronisz z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. W kwietniu będą reprezentować środkowoeuropejską filię Procter & Gamble podczas półfinałowych rywalizacji we Frankfurcie.
„Organizatorzy postawili przed nami wyjątkowo ambitne zadanie. Tym razem nie wystarczyło zaprezentować się jako ekspert od marketingu, logistyki czy finansów. Kluczem do sukcesu był tak naprawdę sposób, w jaki ze sobą współpracowaliśmy oraz to, jak wykorzystywaliśmy umiejętności i style zarządzania każdego z członków zespołu, tak by zaprojektować najlepsze rozwiązania. Poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko, ale co najważniejsze, zdobyte podczas programu doświadczenia pomogą mi w wyborze mojej drogi zawodowej” - powiedziała Natalia Wojtaszuk, finalistka tegorocznego etapu regionalnego.
Program CEO Challenge to więcej niż zwykła symulacja biznesowa. Zadania, z którymi mierzą się uczestnicy są odzwierciedleniem rzeczywistych wyzwań, przed którymi stają na co dzień managerowie firmy. Dotyczy to także tych, którzy dopiero do niej dołączyli. Zgodnie z zasadą „Day 1 Responsibility”, początkującym managerom od razu powierza się odpowiedzialność za konkretne obszary biznesowe. Od pierwszego dnia w firmie mają więc szansę realizować projekty, które są źródłem sukcesu rynkowego marek i poprawiają codzienne życie konsumentów.
„Każdego dnia nasze marki docierają do 5 miliardów konsumentów na świecie. Dbamy o to, by jak najlepiej spełniały oczekiwania konsumentów, a swoimi działaniem poprawiały jakość życia. Dzięki temu, że goszczą w tak wielu domach, mogą też pomagać wpływać na postawy czy promować zmiany kulturowe i społeczne. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, istnieje zapotrzebowanie na działania biznesowe prowadzone z poczuciem odpowiedzialności. Konsumenci chcą wiedzieć, jaki wpływ na środowisko wywierają wybierane przez nich marki, czy prowadzą odpowiedzialne praktyki biznesowe, czy dbają o równe szanse dla wszystkich i działają etycznie. Tworzenie lepszego świata jest jednym z wyzwań, jakie przed nami stoją. Młodzi liderzy są dla nas inspiracją zarówno w kontekście naszego biznesu, jak i dla naszej wspólnej przyszłości” – powiedział Marcin Półchłopek, Dyrektor Marketingu P&G w Europie Centralnej, podczas sesji otwierającej program CEO Challenge.
Uczestnicy programu mieli okazję przekonać się, że zarządzanie globalną firmą to wyzwanie, które wymaga od przyszłych liderów nie tylko umiejętności biznesowych, ale także wzięcia na siebie odpowiedzialności za przyszłość środowiska i społeczeństwa, w którym funkcjonuje.
„Dla mnie to niesłychanie ważne, że firma słucha młodego pokolenia i stwarza warunki rozwoju kariery, która jest czymś więcej niż wspinanie się po szczeblach korporacyjnej drabiny, umożliwiając tym samym wpływanie na otoczenie zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Cieszę się, że mogłem dowiedzieć się o takich kampaniach jak najnowsza Always Akcja-Donacja czy o projektach, jakie prowadzi P&G w kontekście rozwiązania problemów ochrony środowiska” – powiedział Piotr Szulc
CEO Challenge odbywa się w Polsce po raz czwarty. Zwycięski zespół już wkrótce uda się na europejski półfinał do Frankfurtu, by zmierzyć się z zespołami z całego kontynentu i powalczyć o finał konkursu w Meksyku.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.