Komunikaty PR

Loconi Intermodal inwestuje w rozwój autorskiego systemu informatycznego

2020-01-31  |  12:30
Biuro prasowe

Loconi Intermodal SA, lider na polskim rynku operatorów intermodalnych, wykorzystuje innowacyjne technologie i rozwija własny zintegrowany system informatyczny. W przygotowanie narzędzi oraz modułów wspierających procesy zarządzania i operacji firma zainwestowała już ponad 4,5 mln zł. Teraz operator planuje wdrożenie nowych rozwiązań dla klientów i kontrahentów. Wśród nich będą unikalne na rynku transportów intermodalnych platformy rezerwacyjne czy listy przewozowe smart.

Prace nad autorskim, zintegrowanym systemem informatycznym Loconi Intermodal rozpoczęło w 2017 roku, powołaniem zespołu projektowego składającego się z programistów firmy piszącej oprogramowanie oraz członków zespołu Loconi. Przed rozpoczęciem prac opracowano kompleksowy Program Optymalizacyjny oparty o rozwiązania IT. W sumie program obejmował redukcję czasu pracy o ponad 2 tys. godzin roboczych, czyli 60 tys. zł miesięcznie (720 tys. zł rocznie) w przeliczeniu na koszty etatów. Pierwszy moduł został wdrożony w styczniu 2019, kolejne w trakcie 2019 roku, a teraz przygotowywane są kolejne rozwiązania. Jego celem jest efektywne wsparcie rozwoju firmy w kluczowych obszarach jej działalności – strategiczna analiza biznesu Business Intelligence (BI), zarządzanie procesem intermodalnym (operacyjny system IT) oraz księgowym.

-  Nasza docelowa wizja na nowoczesny intermodalny system informatyczny jest wciąż w toku realizacji, ale pierwsze innowacyjne rozwiązania już teraz przynoszą nam wymierne korzyści.  W ciągu dwóch lat BI stał się kluczowym narzędziem wspierającym funkcjonowanie firmy i kontrolę biznesową, dzięki której nasza marża operacyjna wzrosła o 5 p.p. Jeśli chodzi o operacyjny system IT to, jak wynika z przeprowadzonych pomiarów efektywności, do końca grudnia 2019, dzięki wprowadzonym optymalizacjom, zrealizowaliśmy ponad 60 proc. celu, co przełożyło się na oszczędności 40 tys. zł miesięcznie tj. ok 500 tys. zł rocznie w przeliczeniu na etaty. Duże korzyści wiążą się przede wszystkim ze wzrostem wydajności pracy, w poszczególnych działach zanotowaliśmy wzrost nawet o 60 proc. – mówi Barbara Dziewierska, dyrektor ds. operacyjnych, Loconi Intermodal.

Innowacje w operacjach intermodalnych

W ramach operacyjnego systemu do zarządzania operacjami intermodalnymi Loconi Intermodal wdrożyło do tej pory 5 modułów dla poszczególnych działów operacyjnych – moduł ofert, zleceń, kolejowy, drogowy, depotowy (w trakcie). W każdym z modułów postawiono na rozwiązania ułatwiające i przyśpieszające pracownikom przeprowadzenie procesów logistycznych tj. automatyczne fakturowanie zleceń, masowa edycja danych, algorytmy wyliczające koszty i marże, integracje międzysystemowe, automatyczne raportowanie, rozpoznawanie dokumentów OCR i wiele innych rozwiązań.

W tym roku Loconi Intermodal planuje rozpoczęcie pracy nad kolejnymi rozwiązaniami, które mają tworzyć wartość dodaną dla partnerów biznesowych firmy – klientów, portów, przewoźników drogowych i kolejowych. Operator ma w planie rozpocząć działania od usprawnienia komunikacji elektronicznej z portami morskimi, wdrażając rozwiązanie „Integracja z portami morskimi”. Integracja umożliwi m.in. automatyczne pobieranie danych z systemu portowego i dzięki temu ograniczy nakład pracy klientów współpracujących z Loconi. Jako jedna z pierwszych firm Loconi planuje wprowadzenie listu przewozowego smart, działającego w oparciu o kody QR. Potwierdzenie dostawy przez smartfon ma ograniczyć konieczność wydruków i tym samym oszczędzić papier. W planach są również różnego typu platformy rezerwacyjne online, np. „Bookowanie slotów na pociągu online’’ czyli nowy, elastyczny sposób składania zamówień, w którym klienci będą mogli wybrać z kalendarza najbardziej odpowiadające im wyjazdy pociągów i dostępnych aut lub ‘’Portal Klienta i Dostawcy’’, który pozwoli na samodzielne sprawdzenie takich danych jak historia zleceń, statusy dostaw, faktury i rozliczenia, itp. Platforma umożliwi także generowanie raportów terminowości dostaw czy czas przestojów.

- W tym roku skończymy wdrażać moduły usprawniające proces intermodalny oraz skupimy się na przygotowaniu, nowych, innowacyjnych rozwiązań dla klientów i kontrahentów. W styczniu 2020, czyli po roku pracy na nowym systemie, widzimy jak dobrą decyzję podjęliśmy. Budowa systemu to dobra inwestycja, która przyśpiesza rozwój naszej firmy. Dzięki temu, że mamy tak nowoczesne i elastyczne rozwiązania informatyczne, możemy przenieść pozytywne efekty pracy na naszych partnerów biznesowych. W strategii Loconi kierunek informatyzacji ma kluczowe znaczenie i nadal będzie kontynuowany – podsumowuje Barbara Dziewierska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Bezproblemowy transport do Norwegii z Gruba Logistics Biuro prasowe
2024-07-04 | 14:30

Bezproblemowy transport do Norwegii z Gruba Logistics

Współpracujesz z kontrahentami z Norwegii lub chcesz nawiązać taką współpracę? Gruba Logistics to firma, która zapewni Ci kompleksową obsługę transportu i pomoże w
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.