Komunikaty PR

Loconi Intermodal inwestuje w rozwój autorskiego systemu informatycznego

2020-01-31  |  12:30
Biuro prasowe

Loconi Intermodal SA, lider na polskim rynku operatorów intermodalnych, wykorzystuje innowacyjne technologie i rozwija własny zintegrowany system informatyczny. W przygotowanie narzędzi oraz modułów wspierających procesy zarządzania i operacji firma zainwestowała już ponad 4,5 mln zł. Teraz operator planuje wdrożenie nowych rozwiązań dla klientów i kontrahentów. Wśród nich będą unikalne na rynku transportów intermodalnych platformy rezerwacyjne czy listy przewozowe smart.

Prace nad autorskim, zintegrowanym systemem informatycznym Loconi Intermodal rozpoczęło w 2017 roku, powołaniem zespołu projektowego składającego się z programistów firmy piszącej oprogramowanie oraz członków zespołu Loconi. Przed rozpoczęciem prac opracowano kompleksowy Program Optymalizacyjny oparty o rozwiązania IT. W sumie program obejmował redukcję czasu pracy o ponad 2 tys. godzin roboczych, czyli 60 tys. zł miesięcznie (720 tys. zł rocznie) w przeliczeniu na koszty etatów. Pierwszy moduł został wdrożony w styczniu 2019, kolejne w trakcie 2019 roku, a teraz przygotowywane są kolejne rozwiązania. Jego celem jest efektywne wsparcie rozwoju firmy w kluczowych obszarach jej działalności – strategiczna analiza biznesu Business Intelligence (BI), zarządzanie procesem intermodalnym (operacyjny system IT) oraz księgowym.

-  Nasza docelowa wizja na nowoczesny intermodalny system informatyczny jest wciąż w toku realizacji, ale pierwsze innowacyjne rozwiązania już teraz przynoszą nam wymierne korzyści.  W ciągu dwóch lat BI stał się kluczowym narzędziem wspierającym funkcjonowanie firmy i kontrolę biznesową, dzięki której nasza marża operacyjna wzrosła o 5 p.p. Jeśli chodzi o operacyjny system IT to, jak wynika z przeprowadzonych pomiarów efektywności, do końca grudnia 2019, dzięki wprowadzonym optymalizacjom, zrealizowaliśmy ponad 60 proc. celu, co przełożyło się na oszczędności 40 tys. zł miesięcznie tj. ok 500 tys. zł rocznie w przeliczeniu na etaty. Duże korzyści wiążą się przede wszystkim ze wzrostem wydajności pracy, w poszczególnych działach zanotowaliśmy wzrost nawet o 60 proc. – mówi Barbara Dziewierska, dyrektor ds. operacyjnych, Loconi Intermodal.

Innowacje w operacjach intermodalnych

W ramach operacyjnego systemu do zarządzania operacjami intermodalnymi Loconi Intermodal wdrożyło do tej pory 5 modułów dla poszczególnych działów operacyjnych – moduł ofert, zleceń, kolejowy, drogowy, depotowy (w trakcie). W każdym z modułów postawiono na rozwiązania ułatwiające i przyśpieszające pracownikom przeprowadzenie procesów logistycznych tj. automatyczne fakturowanie zleceń, masowa edycja danych, algorytmy wyliczające koszty i marże, integracje międzysystemowe, automatyczne raportowanie, rozpoznawanie dokumentów OCR i wiele innych rozwiązań.

W tym roku Loconi Intermodal planuje rozpoczęcie pracy nad kolejnymi rozwiązaniami, które mają tworzyć wartość dodaną dla partnerów biznesowych firmy – klientów, portów, przewoźników drogowych i kolejowych. Operator ma w planie rozpocząć działania od usprawnienia komunikacji elektronicznej z portami morskimi, wdrażając rozwiązanie „Integracja z portami morskimi”. Integracja umożliwi m.in. automatyczne pobieranie danych z systemu portowego i dzięki temu ograniczy nakład pracy klientów współpracujących z Loconi. Jako jedna z pierwszych firm Loconi planuje wprowadzenie listu przewozowego smart, działającego w oparciu o kody QR. Potwierdzenie dostawy przez smartfon ma ograniczyć konieczność wydruków i tym samym oszczędzić papier. W planach są również różnego typu platformy rezerwacyjne online, np. „Bookowanie slotów na pociągu online’’ czyli nowy, elastyczny sposób składania zamówień, w którym klienci będą mogli wybrać z kalendarza najbardziej odpowiadające im wyjazdy pociągów i dostępnych aut lub ‘’Portal Klienta i Dostawcy’’, który pozwoli na samodzielne sprawdzenie takich danych jak historia zleceń, statusy dostaw, faktury i rozliczenia, itp. Platforma umożliwi także generowanie raportów terminowości dostaw czy czas przestojów.

- W tym roku skończymy wdrażać moduły usprawniające proces intermodalny oraz skupimy się na przygotowaniu, nowych, innowacyjnych rozwiązań dla klientów i kontrahentów. W styczniu 2020, czyli po roku pracy na nowym systemie, widzimy jak dobrą decyzję podjęliśmy. Budowa systemu to dobra inwestycja, która przyśpiesza rozwój naszej firmy. Dzięki temu, że mamy tak nowoczesne i elastyczne rozwiązania informatyczne, możemy przenieść pozytywne efekty pracy na naszych partnerów biznesowych. W strategii Loconi kierunek informatyzacji ma kluczowe znaczenie i nadal będzie kontynuowany – podsumowuje Barbara Dziewierska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.