Logistyka branży beverage w obliczu koronawirusa – komentarz Hillebrand
Zagrożenie koronawirusem (znanym jako Covid-19), które pojawiło się pod koniec stycznia w Wuhan w Chinach (prowincja Hubei), dotarło już do wielu krajów, w tym również do Włoch, kraju istotnego dla rynku beverage. Restrykcje i ograniczenia, które się z tym wiążą, odczuła branża logistyczna, jako jedna z pierwszych, i dostawcy globalnych łańcuchów dostaw. Czy koronawirus ma także wpływ na usługi transportowe dla branży alkoholi i beverage? Komentuje Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów.
Obecnie koronawirus w największym stopniu wpłynął na branżę transportową w Chinach. Działalność w różnych chińskich portach morskich została ograniczona i wciąż nie wiadomo, kiedy się unormuje. Niektóre linie lotnicze czasowo odwołały swoje loty do/z Chin. W związku z wdrożeniem różnych środków i procedur bezpieczeństwa, firmy logistyczne musiały być przygotowane na opóźnienia w portach i operacjach celnych. Linie lotnicze, które ograniczyły lub anulowały loty, dokonują przeglądu planów operacyjnych, co może przełożyć się na zmiany w rozkładach lotów i przepustowość. Natomiast epidemia koronawirusa w znaczący sposób nie dotknęła globalnego rynku alkoholi i beverage. Pojawiają się jednak pierwsze opinie ekspertów rynku, wskazujące na to, że wpływ koronawirusa może być odczuwalny w perspektywie długoterminowej, zwłaszcza przez producentów i dystrybutorów alkoholi, dla których Chiny są ważnym rynkiem zbytu. Na sytuację na tym rynku może także wpłynąć pojawienie się koronawirusa we Włoszech, największym światowym producencie i eksporterze wina, choć trudno jest obecnie ocenić skalę.
Hillebrand od początku stara się monitorować sytuację na rynku logistyki beverage w związku z koronawirusem. Firma posiada oddziały w 90 krajach na świecie i współpracuje z największymi producentami i dystrybutorami. Dla Hillebrand zachowanie odpowiednich procedur bezpieczeństwa i ciągłości procesów operacyjnych ma kluczowe znacznie. Lokalne zespoły Hillebrand w Chinach, także w innych krajach, gdzie odnotowano przypadki zachorowań na koronowirusa, na bieżąco monitorują komunikaty wydawane przez lokalne władze i służby sanitarne. W zależności od wpływu na operacje i procesy transportowe, firma wdraża też odpowiednie procedury.
- Hillebrand, przy współpracy z klientami, dokłada starań, aby złagodzić wpływ koronawirusa na bieżącą działalność operacyjną, jednocześnie dbając o zachowanie odpowiednich warunków pracy. Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników mają dla nas zawsze priorytetowe znaczenie. W krajach, gdzie pojawiły się przypadki zarażenia, monitorujemy komunikaty wydawane przez władze lokalne i służby sanitarne, dopasowujemy do nich nasze procedury. Międzynarodowa sieć Hillebrand, wraz z operatorami portowymi i naszymi partnerami, będzie też wspierać klientów w znalezieniu i zapewnieniu najlepszych możliwych rozwiązań – mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.