Komunikaty PR

Masterpress SA stawia ule w Suwalskiej SSE, inwestuje i szuka pracowników

2021-07-14  |  11:48
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl

Sześć uli stanęło na miododajnej łączce, położonej na terenie firmy w Podstrefie Białystok. Lokalizacja zapewnia pszczołom łatwy dostęp także do okolicznych terenów zielonych, dzięki czemu będą mogły  produkować miód, korzystając z naturalnych zasobów.

Firmowa pasieka w mieście? Tak - i według ekspertów jest to świetny pomysł, bo pszczoły w miastach są zdrowsze, produkują więcej miodu i co więcej, jest on mniej zanieczyszczony, niż na terenach rolniczych. Poza tym możliwość kontaktu z przyrodą przywiązuje pracowników do firmy i wpływa na poprawę ich samopoczucia. A sama firma postrzegana jest jako proekologiczna i odpowiedzialna za środowisko.

- Zrównoważone metody produkcji i tworzenie proekologicznych rozwiązań w dziedzinie opakowań to fundamenty odpowiedzialności społecznej Masterpress. - mówi pomysłodawca projektu, specjalista ds. marketingu Masterpress Dawid Korżyński. - Postanowiliśmy wykorzystać naszą nieużywaną zieloną przestrzeń, stawiając na niej ule i tworząc pierwszą w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej pasiekę. Pszczoły odgrywają ogromną rolę w naszym ekosystemie i trzeba je wspierać. Nawet takie pojedyncze, pozytywne działania mogą w konsekwencji przynieść większy, odczuwalny przez środowisko efekt.

Postawienie pasieki nie jest jedynie marketingową deklaracją dbałości
o środowisko - Masterpress słynie z proekologicznych rozwiązań, które minimalizują wpływ produkcji etykiet na środowisko naturalne. Stosuje m.in. pompy ciepła i rekuperację uzyskując energooszczędne systemy ogrzewania
i wentylacji, obniża zużycie surowców wykorzystując do druku etykiet folie
o niskiej gęstości, a także materiały z tworzywa rPET, pochodzącego
z recyclingu. Jeśli tylko jest taka możliwość, korzysta z surowców biodegradowalnych lub nadających się do wtórnego przerobu. Stosowanie nowoczesnego systemu zarządzania chemią drukarską, pozwala z kolei na kontrolę zużycia i minimalizowanie marnotrawstwa farb drukarskich. 

-  Naszym klientom doradzamy w wyborze rozwiązań w zakresie etykiet przeznaczonych do wtórnego przetworzenia oraz dobieramy odpowiednią technologię druku hybrydowego. W ten sposób zapewniamy, że ich produkty będą się nie tylko doskonale prezentowały, ale również będą mogły być poddane recyklingowi – dodaje key account manager Masterpress, Ewelina Szczepańska.  

Inwestycje i nowi pracownicy

Masterpress SA obronną ręką wyszedł z pandemicznego kryzysu gospodarczego – na koniec 2020 r. spółka zanotowała 13-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży i stale się rozwija. Obecnie firma uruchamia nowe linie technologiczne do produkcji nowych wyrobów i prowadzi rekrutację pracowników do ich obsługi. Szanse na zatrudnienie ma 13 osób, m.in. na stanowiska technologa, drukarza offsetowego, operatora laminarki, pracownika produkcji, operatora myjni, pomocnika drukarza i operatora maszyn a także pracowników biurowych (szczegóły na stronie firmy, w zakładce „kariera”).

Pracodawca oferuje kandydatom stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę i godziwe wynagrodzenie.

- Masterpress jest organizacją zarządzaną przez wartości - szacunek do człowieka i jego pracy, dbałość o potrzeby pracowników, klientów, kontrahentów, oraz uczciwe i podmiotowe ich traktowanie - to nasze nadrzędne zasady – mówi HR biznes partner Masterpress Magdalena Płonowska, - Poszukujemy ludzi, którzy są nastawieni na pracę zespołową i wspólne osiąganie celów, a także wyznając podobne wartości do naszych.

 

Masterpress SA na drodze rozwoju

Masterpress to spółka branży poligraficznej, ze 100-proc. polskim kapitałem, specjalizująca się w produkcji etykiet do szerokiego spektrum produktów. Firma działa od 1996 r. i obecnie jest jednym z najbardziej liczących się dostawców etykiet nie tylko w Polsce, ale także w Europie; jako pierwsza zaistniała w SSSE Podstrefa Białystok, inwestując ok. 30 mln w budowę nowoczesnego zakładu. Jej produkty trafiają zarówno do największych przedsiębiorstw krajowych jak i do znanych światowych koncernów.

- To dzięki współpracy z branżą FMCG (chemia gospodarcza, mleczarstwo, napoje, przetwórstwo owocowo-warzywne i inne) firma w okresie pandemii nie zwolniła tempa swojej pracy i nie musiała ubiegać się o żadną pomoc ze strony państwa - mówi Bogusław Wojtach, prezes Masterpress. - Dzięki wprowadzonym procedurom wewnętrznym i dyscyplinie załogi udało się nie tylko uniknąć znaczącej absencji z powodu Covid-19, ale wręcz osiągnąć najlepsze wyniki w historii firmy. Od początku swojej działalności inwestowaliśmy w rozwój, głównie w nowe maszyny produkcyjne, co pozwoliło nam rokrocznie zwiększać swoje obroty do poziomu niemal 167 mln zł na koniec 2020 r. Obecnie planujemy kolejne inwestycje w park maszynowy, umożliwiający m. in. produkcję wyrobów z papieru.

Działania te powodują też wzrost zatrudnienia, które na obecną chwilę wynosi w Masterpress ponad 340 etatów.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.