Komunikaty PR

73 lata temu powstał pierwszy Klub MPiK, a 23 lata temu uruchomiono Empik.com

2021-11-09  |  08:00

Empik to, od początku swojej historii, jeden z liderów polskiego rynku i jedna z najlepiej rozpoznawalnych i lubianych marek. Na przestrzeni lat sieć urosła do 300 salonów stacjonarnych, stała się prekursorem rozwiązań subskrypcyjnych (Empik Go z audio i e-bookami oraz program Empik Premium z długą listą benefitów, w tym darmową dostawą), produkuje własny oryginalny content (słuchowiska i seriale audio oraz podcasty), a Empik.com przeobraził się w platformę Marketplace z produktami od tysięcy sprzedawców. Oferta online obejmuje już 20 kategorii produktowych m.in. kosmetyki, zabawki, akcesoria sportowe, elektronikę czy dom i ogród ze Strefą Design. To już w sumie 7 milionów ofert produktów i średnio 230 mln wizyt rocznie oraz 2,5 mln użytkowników najlepiej ocenianej polskiej mobilnej aplikacji zakupowej. Pozycja Empiku na rynku została zbudowana na tradycjach, które stanowią ważny element historii polskiego handlu, e-commerce i dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki.

Czy wiecie, że Empik to pochodna akronimu nazwy, największej od końcówki lat 40., sieci klubów i czytelni? Kluby Międzynarodowej Prasy i Książki, nazywane z czasem MPiK-ami, a później po prostu Empikami, stały się synonimem tradycji i są ważnym elementem polskiego krajobrazu kulturalnego.

Empik prekursorem polskiego e-commerce

Pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków. W sieci kupuje już 84% polskich internautów, o 27% więcej w porównaniu z rokiem 2019. To jednak niewielka zmiana, jeśli cofnąć się o 23 lata - do początku zakupów internetowych w Polsce.

Jest rok 1998. Z sieci korzysta zaledwie 17% Polaków. Rodzi się internet, jaki znamy. Powstaje spółka Google Inc. Globalna sieć zmienia się jednak nie tylko w Dolinie Krzemowej. Powstają pierwsze sklepy internetowe w naszym kraju. Wtedy też rusza Empik.com z pierwszą internetową telewizją (sic!).

Empik.com był jedną z pierwszych platform zakupowych online w Polsce. Można było w nim wybierać spośród 100 tys. pozycji z kategorii książki, muzyka, film, multimedia. W 2001 roku jest już największym i najpopularniejszym polskim sklepem internetowym.

Trendy i rozwój zakupów internetowych 

Wraz z rozwojem e-zakupów zmieniały się platformy sklepów internetowych, poprawiając ich wygodę, bezpieczeństwo i funkcjonalność. W 2007 roku odświeżona strona Empik.com daje dostęp do prawie 2,2 mln produktów, w ofercie własnej i „z importu” (sic!). Wśród nich kolejne kategorie: artykuły papiernicze, foto, a wkrótce po tym e-booki (premierowo na polskim rynku), podobnie jak książki tradycyjne, dostępne w różnych językach.

Zmianie ulegały również sposoby płatności za zakupy online. W 2010 roku większość klientów Empik.com preferowała płatność przelewem (63%), pozostali płacili gotówką przy odbiorze. W 2012 roku, jako jedyny w Polsce, Empik umożliwia podział płatności w ramach jednej transakcji na kilka różnych sposobów (jednocześnie płatność przelewem, kartą kredytową i kartą podarunkową).

Obecnie podczas zakupów internetowych zdecydowanie najczęściej Polacy płacą z wykorzystaniem szybkich przelewów (podobnie jak rok temu). Na kolejnych miejscach są BLIK i płatność przy odbiorze (raport e-Izby). Empik oferuje także m.in. BLIK One Click, raty i odroczone płatności.

Trzy lata temu sklep miał już w ofercie 2,5 mln produktów, a dzienna liczba zamówień sięgała 50 tysięcy. W samym tylko 2018 roku ruch na stronie wynosił tyle, co przez pierwsze 12 lat istnienia sklepu!

Zakupy zAPPlikowane

W minionej dekadzie duże znaczenie, poprzez rosnący udział w konwersji, zyskały mobilne aplikacje zakupowe. Stawiają one na funkcjonalności najważniejsze dla użytkownika: bardzo szybkie i sprawne działanie, błyskawiczną ścieżkę zakupową opartą na danych predefiniowanych i różnorodne sposoby płatności. Aplikacja Empik w sklepach Google Play i Appstore utrzymuje ocenę 4,9/5, co daje jej miano najlepiej ocenianej aplikacji zakupowej w Polsce.

W 2021 roku aplikacja Empik notuje trzycyfrowe wzrosty (ujęcie rok do roku) i już 4 na 10 zamówień online pochodzi z tej platformy. Również Empik.com odnotowuje ponad 32% wzrost wizyt, a średnia liczba sesji na rok to już ponad 230 mln. Rośnie też liczba dostępnych produktów. Obecnie to blisko 7 mln ofert różnych artykułów dostępnych również od sprzedawców zewnętrznych w ramach platformy Marketplace, 20 kategorii produktowych i 300 podkategorii. Empik.com wysyła obecnie nawet 85 tysięcy paczek dziennie.

W dobie eliminacji third party cookies, zmieniającej się polityki prywatności i sposobów gromadzenia danych coraz istotniejsza jest lojalność klienta i modele subskrypcyjne. Usługi Empik Premium, łączące światy offline, online i mobile, skupiają już 7 mln osób. Przystępując do programu użytkownik zyskuje jeden z najszerszych pakietów korzyści na rynku: m.in darmową dostawę, zniżki w salonach i na Empik.com czy dostęp do tysięcy audiobooków, e-booków i podcastów w Empik Go. Co istotne, klient nie potrzebuje plastikowej karty - wystarczy, że okaże w salonie konto Premium w aplikacji mobilnej, którą ma zawsze pod ręką.

Tydzień urodzinowych promocji

Empik zaprasza do wspólnego świętowania. W dniach 4-10 listopada na klientów czekają rabaty do -50% na zakupy z wybranych kategorii oraz oferty specjalne na tysiące produktów w salonach i online. Każdego dnia w ofercie pojawią się inne, limitowane okazje zakupowe. Promocje obejmą m.in. książki, płyty CD i winylowe, gry planszowe, zabawki, kosmetyki, elektronikę, akcesoria sportowe i dodatki do domu. Użytkownicy Empik Premium mogą liczyć na jeszcze szerszą ofertę rabatową. 

Więcej informacji i wszystkie oferty dostępne są na urodzinowej stronie: www.empik.com/urodziny.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Marka Godna Zaufania 2022 - niebawem poznamy wyniki badania Biuro prasowe
2022-05-24 | 12:00

Marka Godna Zaufania 2022 - niebawem poznamy wyniki badania

Już 30 maja podczas uroczystej gali poznamy zwycięzców 7 edycji badania Marka Godna Zaufania. Coroczne badanie przeprowadzone wśród setek przedstawicieli firm ma za zadanie
Media i PR McCANN wzmacnia zespół kreacji
2022-05-24 | 09:00

McCANN wzmacnia zespół kreacji

Do zespołu McCANN na stanowisko Creative Group Head dołączył Mateusz Gaca, który nadzoruje pracę działu kreacji dla marki Mastercard. Z kolei Michał Sosiński awansuje ze stanowiska
Media i PR NENT Group zmienia się w Viaplay Group
2022-05-21 | 08:00

NENT Group zmienia się w Viaplay Group

Nordic Entertainment Group (NENT Group), międzynarodowa firma oferująca usługi streamingowe, oficjalnie zmieniła nazwę na Viaplay Group. Zmiana została zatwierdzona podczas corocznego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IX Kongres Polska Chemia

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

Prawo

Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

Konsument

TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.