Komunikaty PR

„Najlepszy prezent dla dziecka?” - nowa kampania IKEA

2021-05-20  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

5 maja br. IKEA wystartowała z nową kampanią „Najlepszy prezent dla dziecka? Wspieraj zrównoważone życie w domu, wybierając produkty dobre dla planety”. Zwraca ona uwagę, że najlepszym prezentem, jaki możemy dać naszym dzieciom, jest troska o środowisko poprzez świadome wybory zakupowe.

Mniej zużytej energii i wody oraz łatwiejsza segregacja odpadów, czyli żarówka LED, kran i kosz do segregowania śmieci – te niepozorne produkty pełnią ważną rolę nie tylko w najnowszym spocie IKEA, ale również w tworzeniu bardziej zrównoważonego domu. Najnowsza reklama szwedzkiej marki to historia przyjęcia urodzinowego najmłodszego członka rodziny, który z tej okazji dostaje niecodzienne prezenty. Tym przekazem IKEA podkreśla, jak ważna jest troska o zasoby naturalne. Pokazuje, że nawet drobne zmiany mogą mieć duże znaczenie i najlepszym podarunkiem dla dzieci jest dbanie o miejsce, w którym będą mogły bezpiecznie oraz zdrowo dorastać – planetę. Możemy to zrobić m.in. poprzez wybór przyjaznych dla środowiska produktów.

Żarówka LED od IKEA pozwala zaoszczędzić energię i tym samym zadbać również o nasze finanse. Zużywa ona 85%[1] mniej energii i jest 10[2] razy bardziej żywotna w porównaniu do innych żarówek. Wymieniając zużyte i nieszczelne baterie kuchenne oraz łazienkowe na te z perlatorem, który napowietrza wodę, możemy zmniejszyć jej zużycie nawet o 30%[3], nie tracąc przy tym na komforcie użytkowania. Ważnym krokiem w trosce o środowisko jest także segregacja. Jedna osoba wytwarza w ciągu roku około 300 kg śmieci[4]. Rocznie daje to nawet 12 mln ton odpadów, z których aż 98%[5] można byłoby wykorzystać właśnie poprzez sortowanie. Kosz HALLBAR ułatwi to zadanie, a dzięki kolorowym naklejkom dzieci łatwo nauczą się do czego służy każdy z pojemników.

IKEA od lat chce inspirować i umożliwiać jak największej liczbie ludzi życie w bardziej zrównoważony sposób oraz sprawiać by było to łatwe i niedrogie. Oferując swoim klientom sprytne rozwiązania do domu, wspiera ich w podejmowaniu działań dla dobra planety, co podkreśla hasłem „Ty + IKEA”.

Najnowsza kampania wpisuje się w strategię People & Planet Positive, którą szwedzka marka kieruje się w swoich działaniach. Do 2030r. IKEA planuje stać się biznesem w pełni cyrkularnym i wykorzystującym odnawialne lub odzyskane surowce. Czysta energia to dla firmy nie tylko coś, z czego korzysta, ale również sama ją wytwarza. Farmy wiatrowe IKEA w Polsce produkują więcej prądu, niż zużywają sklepy, biura i magazyny. Dodatkowo
w asortymencie marki możemy znaleźć ponad 4000 różnych produktów, które pozwalają prowadzić bardziej zrównoważone życie.

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=xF7zRUbs78s

O kampanii

Kampania ruszyła 5 maja br. i obejmuje 30-sekundowy spot w telewizji, który będzie emitowany do końca czerwca 2021 r. Akcja wspierana jest także w internecie poprzez bannery, display, videoposty, bumpery i komunikację w mediach społecznościowych. Reżyserką wideo, powstałego w Rosji, jest Anna Melikyan. Polskiej adaptacji podjęła się agencja VMLY&R. Za zakup mediów odpowiedzialna była agencja Wavemaker, a komunikację PR – agencja Garden of Words.

Reżyser: Anna Melikyan

Adaptacja w Polsce: VMLY&R

Zakup mediów: Wavemaker

Komunikacja PR: Garden of Words

 


[1] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

[2] j.w

[3] IKEA.COM/PL, „Cała bateria sposobów na oszczędzanie wody”, dostęp online 13.05.2021

[4] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

[5] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.