„Najlepszy prezent dla dziecka?” - nowa kampania IKEA
5 maja br. IKEA wystartowała z nową kampanią „Najlepszy prezent dla dziecka? Wspieraj zrównoważone życie w domu, wybierając produkty dobre dla planety”. Zwraca ona uwagę, że najlepszym prezentem, jaki możemy dać naszym dzieciom, jest troska o środowisko poprzez świadome wybory zakupowe.
Mniej zużytej energii i wody oraz łatwiejsza segregacja odpadów, czyli żarówka LED, kran i kosz do segregowania śmieci – te niepozorne produkty pełnią ważną rolę nie tylko w najnowszym spocie IKEA, ale również w tworzeniu bardziej zrównoważonego domu. Najnowsza reklama szwedzkiej marki to historia przyjęcia urodzinowego najmłodszego członka rodziny, który z tej okazji dostaje niecodzienne prezenty. Tym przekazem IKEA podkreśla, jak ważna jest troska o zasoby naturalne. Pokazuje, że nawet drobne zmiany mogą mieć duże znaczenie i najlepszym podarunkiem dla dzieci jest dbanie o miejsce, w którym będą mogły bezpiecznie oraz zdrowo dorastać – planetę. Możemy to zrobić m.in. poprzez wybór przyjaznych dla środowiska produktów.
Żarówka LED od IKEA pozwala zaoszczędzić energię i tym samym zadbać również o nasze finanse. Zużywa ona 85%[1] mniej energii i jest 10[2] razy bardziej żywotna w porównaniu do innych żarówek. Wymieniając zużyte i nieszczelne baterie kuchenne oraz łazienkowe na te z perlatorem, który napowietrza wodę, możemy zmniejszyć jej zużycie nawet o 30%[3], nie tracąc przy tym na komforcie użytkowania. Ważnym krokiem w trosce o środowisko jest także segregacja. Jedna osoba wytwarza w ciągu roku około 300 kg śmieci[4]. Rocznie daje to nawet 12 mln ton odpadów, z których aż 98%[5] można byłoby wykorzystać właśnie poprzez sortowanie. Kosz HALLBAR ułatwi to zadanie, a dzięki kolorowym naklejkom dzieci łatwo nauczą się do czego służy każdy z pojemników.
IKEA od lat chce inspirować i umożliwiać jak największej liczbie ludzi życie w bardziej zrównoważony sposób oraz sprawiać by było to łatwe i niedrogie. Oferując swoim klientom sprytne rozwiązania do domu, wspiera ich w podejmowaniu działań dla dobra planety, co podkreśla hasłem „Ty + IKEA”.
Najnowsza kampania wpisuje się w strategię People & Planet Positive, którą szwedzka marka kieruje się w swoich działaniach. Do 2030r. IKEA planuje stać się biznesem w pełni cyrkularnym i wykorzystującym odnawialne lub odzyskane surowce. Czysta energia to dla firmy nie tylko coś, z czego korzysta, ale również sama ją wytwarza. Farmy wiatrowe IKEA w Polsce produkują więcej prądu, niż zużywają sklepy, biura i magazyny. Dodatkowo
w asortymencie marki możemy znaleźć ponad 4000 różnych produktów, które pozwalają prowadzić bardziej zrównoważone życie.
Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=xF7zRUbs78s
O kampanii
Kampania ruszyła 5 maja br. i obejmuje 30-sekundowy spot w telewizji, który będzie emitowany do końca czerwca 2021 r. Akcja wspierana jest także w internecie poprzez bannery, display, videoposty, bumpery i komunikację w mediach społecznościowych. Reżyserką wideo, powstałego w Rosji, jest Anna Melikyan. Polskiej adaptacji podjęła się agencja VMLY&R. Za zakup mediów odpowiedzialna była agencja Wavemaker, a komunikację PR – agencja Garden of Words.
Reżyser: Anna Melikyan
Adaptacja w Polsce: VMLY&R
Zakup mediów: Wavemaker
Komunikacja PR: Garden of Words
[1] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021
[2] j.w
[3] IKEA.COM/PL, „Cała bateria sposobów na oszczędzanie wody”, dostęp online 13.05.2021
[4] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021
[5] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.