Komunikaty PR

„Najlepszy prezent dla dziecka?” - nowa kampania IKEA

2021-05-20  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

5 maja br. IKEA wystartowała z nową kampanią „Najlepszy prezent dla dziecka? Wspieraj zrównoważone życie w domu, wybierając produkty dobre dla planety”. Zwraca ona uwagę, że najlepszym prezentem, jaki możemy dać naszym dzieciom, jest troska o środowisko poprzez świadome wybory zakupowe.

Mniej zużytej energii i wody oraz łatwiejsza segregacja odpadów, czyli żarówka LED, kran i kosz do segregowania śmieci – te niepozorne produkty pełnią ważną rolę nie tylko w najnowszym spocie IKEA, ale również w tworzeniu bardziej zrównoważonego domu. Najnowsza reklama szwedzkiej marki to historia przyjęcia urodzinowego najmłodszego członka rodziny, który z tej okazji dostaje niecodzienne prezenty. Tym przekazem IKEA podkreśla, jak ważna jest troska o zasoby naturalne. Pokazuje, że nawet drobne zmiany mogą mieć duże znaczenie i najlepszym podarunkiem dla dzieci jest dbanie o miejsce, w którym będą mogły bezpiecznie oraz zdrowo dorastać – planetę. Możemy to zrobić m.in. poprzez wybór przyjaznych dla środowiska produktów.

Żarówka LED od IKEA pozwala zaoszczędzić energię i tym samym zadbać również o nasze finanse. Zużywa ona 85%[1] mniej energii i jest 10[2] razy bardziej żywotna w porównaniu do innych żarówek. Wymieniając zużyte i nieszczelne baterie kuchenne oraz łazienkowe na te z perlatorem, który napowietrza wodę, możemy zmniejszyć jej zużycie nawet o 30%[3], nie tracąc przy tym na komforcie użytkowania. Ważnym krokiem w trosce o środowisko jest także segregacja. Jedna osoba wytwarza w ciągu roku około 300 kg śmieci[4]. Rocznie daje to nawet 12 mln ton odpadów, z których aż 98%[5] można byłoby wykorzystać właśnie poprzez sortowanie. Kosz HALLBAR ułatwi to zadanie, a dzięki kolorowym naklejkom dzieci łatwo nauczą się do czego służy każdy z pojemników.

IKEA od lat chce inspirować i umożliwiać jak największej liczbie ludzi życie w bardziej zrównoważony sposób oraz sprawiać by było to łatwe i niedrogie. Oferując swoim klientom sprytne rozwiązania do domu, wspiera ich w podejmowaniu działań dla dobra planety, co podkreśla hasłem „Ty + IKEA”.

Najnowsza kampania wpisuje się w strategię People & Planet Positive, którą szwedzka marka kieruje się w swoich działaniach. Do 2030r. IKEA planuje stać się biznesem w pełni cyrkularnym i wykorzystującym odnawialne lub odzyskane surowce. Czysta energia to dla firmy nie tylko coś, z czego korzysta, ale również sama ją wytwarza. Farmy wiatrowe IKEA w Polsce produkują więcej prądu, niż zużywają sklepy, biura i magazyny. Dodatkowo
w asortymencie marki możemy znaleźć ponad 4000 różnych produktów, które pozwalają prowadzić bardziej zrównoważone życie.

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=xF7zRUbs78s

O kampanii

Kampania ruszyła 5 maja br. i obejmuje 30-sekundowy spot w telewizji, który będzie emitowany do końca czerwca 2021 r. Akcja wspierana jest także w internecie poprzez bannery, display, videoposty, bumpery i komunikację w mediach społecznościowych. Reżyserką wideo, powstałego w Rosji, jest Anna Melikyan. Polskiej adaptacji podjęła się agencja VMLY&R. Za zakup mediów odpowiedzialna była agencja Wavemaker, a komunikację PR – agencja Garden of Words.

Reżyser: Anna Melikyan

Adaptacja w Polsce: VMLY&R

Zakup mediów: Wavemaker

Komunikacja PR: Garden of Words

 


[1] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

[2] j.w

[3] IKEA.COM/PL, „Cała bateria sposobów na oszczędzanie wody”, dostęp online 13.05.2021

[4] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

[5] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates Biuro prasowe
2024-05-14 | 14:13

Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates

W związku z dynamicznym rozwojem agencji influencer marketingu Rokmates doszło w niej do ważnych zmian organizacyjnych. W celu lepszej obsługi twórców i klientów
Media i PR Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
2024-05-13 | 13:00

Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio

Agencja marketingowa hoh ruszyła z innowacyjną kampanią influencerską dla marki Danio z portfolio Danone wykorzystującą nowe technologie. Kampania ma na celu promocję tegorocznej nowości
Media i PR Limitowana kolekcja Tatuum x Koketit z kampanią w Cinema City
2024-05-10 | 12:00

Limitowana kolekcja Tatuum x Koketit z kampanią w Cinema City

W kinach Cinema City w całej Polsce startuje kampania polskiej marki odzieżowej Tatuum, promująca limitowaną, kapsułową kolekcję stworzoną we współpracy z międzynarodową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci

Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.

Infrastruktura

Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii

Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.

Przemysł

Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji

W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.