Komunikaty PR

Nowe trendy w marketingu

2022-06-08  |  10:00

Jeśli sięgnąć po wyniki najnowszych badań takich jak „State of Marketing” czy „State of Connected Consumer” wyraźnie widać, że oczekiwania konsumentów ewoluowały. Coraz ważniejsze staje się personalizowanie przekazu, już nawet nie do określonych grup docelowych, ale do konkretnych osób. Niezmiernie ważnym okazują się współcześnie również cyfrowe doświadczenia i sposób obsługi.

Z raportu „State of Connected Customer” wynika, iż zdaniem 88% klientów środowisko obsługi oferowane przez firmę jest równie istotne, jak jej produkty lub usługi. Wskaźnik ten nigdy dotąd nie kształtował się na tak wysokim poziomie – również lojalność klientów wydaje się tracić na znaczeniu. Tylko w ciągu ostatniego roku 71% konsumentów postanowiło co najmniej raz zmienić wybieraną markę, ponieważ zmieniły się ich priorytety, styl życia czy sytuacja finansowa. Nie powinno to dziwić, gdyż nauczyliśmy się szybko i prosto porównywać oferty. Bardziej atrakcyjne finansowo propozycje i wyższa jakość produktów są według badań głównymi przyczynami wyboru innej marki. Jest tu jednak małe „ale”. Kwestie dotyczące doświadczenia klienta, np. jakość obsługi i wygoda kontaktu, również są brane pod uwagę. Przedstawiciele generacji Z i milenialsi, uważani za prekursorów nowych zachowań, są bardziej skłonni zmienić markę ze względu na wygodę interakcji niż przedstawiciele pokolenia „baby boomers”, co oznacza, że ten trend prawdopodobnie się utrzyma.

Oznacza to, że marki muszą poświęcać coraz więcej uwagi na sposób i formę interakcji ze swoimi klientami. Tutaj, według wskazań polskich marketerów, najważniejszymi kanałami są w kolejności media społecznościowe, wideo i treści cyfrowe. Młodsze pokolenia, które stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, masowo korzystają z rozwiązań cyfrowych. Oczywistym jest zatem, że skuteczny marketing musi dotrzymać im kroku i być tam, gdzie są konsumenci. Należy podkreślić, że media społecznościowe to kanał marketingowy, którego wartość w Polsce najbardziej wzrosła w czasie pandemii. Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji -Connected Shoppers Report wynika, że do 2023 roku, aż 25% zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. Gdzie zatem będą kupujący? Tam, gdzie czują się najlepiej – na Facebooku, Instagramie czy TikTok’u i to właśnie tam firmy muszą komunikować się ze swoimi konsumentami.

Oba cytowane raporty pokazują, że z roku na rok rośnie oczekiwanie bardzo spersonalizowanej komunikacji. Konsumenci liczą na to, że firmy będą ich znały, a przez to będą w stanie komunikować się z nimi w odpowiedni sposób. Nie da się tego jednak zrobić bez dostępu do danych. Choć bardzo dużo mówi się o ochronie informacji osobowych i niechęci do ich podawania, to jednak badania pokazują coś zupełnie innego. Już 61% respondentów zgadza się na wykorzystanie istotnych danych w przejrzysty i przynoszący korzyści sposób – wskaźnik ten w roku 2020 wyniósł 52%.

Potrzeba spersonalizowanej komunikacji i jednocześnie wzrost roli mediów społecznościowych w sprzedaży sprawi, że marketerom potrzebne będą nowe narzędzia, nie tylko do automatyzacji działań, ale także do ich personalizacji. Konsumenci chcą pozostać w centrum uwagi i być rozpoznawani przez swoje marki, a to przekłada się na potrzebę indywidulanych ofert. Trochę jak w przypadku Netflixa „ponieważ obejrzałeś i polubiłeś Heartstoper, to proponujemy Ci Książęta, a nie Dark.”

Jarosław Babraj, Account Manager w dziale PR IT, ITBC Communication

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.