Komunikaty PR

PGL MAJOR 2021 REKORDOWYM TURNIEJEM CS:GO

2021-11-23  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
WE!RE Fantasy

Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com

Counter-Strike ponownie udowadnia, że jest jedną z najbardziej widowiskowych gier esportowych, a jego społeczność wciąż rośnie w siłę. Miniony PGL Major Stockholm 2021 dwukrotnie pobił poprzedni rekord oglądalności. Lokalne transmisje, w tym oczywiście polska, również cieszyły się ogromną popularnością.

PGL Major 2021 w Sztokholmie był magicznym turniejem, który w stu procentach spełnił oczekiwania “święta Counter-Strike’a”. Fani produkcji Valve w zaledwie kilkanaście dni, byli świadkami zdecydowanie najwyższego poziomu esportowego w historii Majorów, fenomenalnych losów zarówno całych drużyn, jak i pojedynczych zawodników oraz spektakularnego finału, będącego wisienką na torcie całego turnieju. 

Wszystkie te aspekty sprawiły, że PGL Major Stockholm 2021 był najchętniej oglądanym turniejem CS:GO w historii. Decydujące starcie pomiędzy Natus Vincere i G2 Esports w szczytowym momencie globalnie oglądało 2 748 850 widzów, dwukrotnie pobijając poprzedni najlepszy wynik, ustanowiony podczas ELEAGUE Major 2017 (1 331 781 widzów). Turniej wyniósł kategorię CS:GO na 5 miejsce na Twitchu i według serwisu escharts.com zajmuje ona 7 miejsce w Top 10 najpopularniejszych wydarzeń esportowych w historii.

Agencja gamingowa Fantasyexpo nabyła prawa do transmisji w ośmiu europejskich krajach – Polsce, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii. Tak szeroki zakres działań oznacza, że Fantasyexpo realizowało transmisję na największej liczbie rynków na świecie.

Z wyżej wspomnianej grupy państw najaktywniejsza okazała się polska społeczność, dla której przygotowane były transmisje zarówno w serwisie Twitch, jak i również w telewizji na antenie Polsat Games. Podczas streamu na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego, tworzonego przy współpracy z FRENZY, w szczytowym momencie pojawiło się 67 206 osób (peak). Łącznie na polskich transmisjach w serwisie Twitch pojawiło się blisko 700 000 unikalnych widzów i wygenerowały one  4 273 013 wyświetleń oraz łącznie były oglądane przez 1 328 408 godzin. Jest to najlepszy wynik od 2017 roku. Dodatkowo w języku polskim realizowana była druga transmisja na kanale ESPORT NOW, na którym w ramach akcji #GamingBezBarier przygotowano relację meczów półfinałowych i finału z translacją na polski język migowy, dzięki której osoby głuche mogły w pełni doświadczyć esportowych emocji. Na antenie Polsat Games relacja z PGL Major Sztokholm 2021 także cieszyła się dużym zainteresowaniem, uzyskując ponad 970 000 wyświetleń. W szczytowym momencie rozgrywki w telewizji oglądało 57 923 widzów jednocześnie.

Niemałą częścią rekordowej liczby byli widzowie regionalnych transmisji – najlepsze wyniki oglądalności spośród regionalnych relacji zostały odnotowane w Rumunii oraz w Czechach i Słowacji, gdzie w szczytowym momencie znalazło się kolejno 7 700 oraz 4 600 widzów.

Sumarycznie transmisje PGL Major Sztokholm 2021, do których prawa kupiło Fantasyexpo, wygenerowały ponad 6,3 mln wyświetleń, przyciągnęły ponad 1,2 mln unikalnych widzów, a łączny czas ich oglądania wyniósł ponad 2 mln godzin. Transmisje wsparte zostały wielokanałową komunikacją w obszarze social mediów, digital mediów oraz działaniami z zakresu performance marketingu. Publikacje w mediach społecznościowych odnotowały łącznie 18 000 000 wyświetleń, natomiast w mediach pojawiło się ponad 300 artykułów ze wzmianką o transmisjach organizowanych przez Fantasyexpo. 

- Turniej rangi Major to zawsze wyjątkowy moment. Każdy Major transmitowany w Polsce miał zawsze w sobie coś wyjątkowego, coś nietypowego, coś niepowtarzalnego. A mimo to miał także coś wspólnego: ludzi, którzy dawali z siebie wszystko. A teraz mówimy o takiej sytuacji na 8 rynkach – niesamowite. Stworzyły się nowe super historie na turnieju, a także te poza kulisowe, które będą długo wspominane przez zaangażowane osoby – a każda może być z siebie tak samo dumna, bo została tutaj wykonana tytaniczna praca. W branży esportowej Major to także okres, gdzie wszyscy na ten jeden moment mocno się jednoczymy i poddajemy się esportowy emocjom, a te były bardzo pozytywne również dzięki udziałowi publiczności w Avicii Arenie. Wszystko to można podsumować dwoma słowami, które były napisane tuż przed finałami przez wiele osób ze świata esportu na popularnym portalu społecznościowym: Counter-Strike. – komentuje Bartosz Wilczek, Head of esports, Fantasyexpo

– Major to w esportowym świecie synonim kibicowskiego święta, a turniej organizowany w Sztokholmie bezsprzecznie spełnił pokładane w nim oczekiwania. Fascynujące historie, ogromne emocje, wyjątkowe akcje i ekscytujące mecze zapiszą się w naszej pamięci na długo. Widzowie w Polsce dali jasny sygnał, że byli niesamowicie głodni CS-a na najwyższym poziomie. Cieszę się więc, że rozgrywki mogli śledzić nie tylko na kanale Izaka, ale również w telewizji Polsat Games – mówi Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY – Jako FRENZY byliśmy w produkcyjnym centrum wydarzeń i wraz z Fantasyexpo zadbaliśmy o najwyższy poziom realizacji polskiej transmisji. PGL Major Stockholm 2021 to kolejne wydarzenie, które udowodniło, że łącząc siły, można zajść bardzo daleko. Jestem przekonany, że to nie ostatnia nasza współpraca i patrzę w przyszłość z entuzjazmem.

Turnieje rangi Major od lat cieszą się dużym zainteresowaniem fanów esportu, jak i również marek, które chcą być widoczne przy tak ważnych wydarzeniach. W tym roku polskiej transmisji towarzyszyły takie brandy jak Samsung Odyssey, KFC, Logitech G, Pringles, Reebok, Grześki oraz BLIK, którym oprócz widoczności na transmisji Fantasyexpo przygotowało także wiele dodatkowych aktywacji oraz szeroką komunikację w social mediach, mediach digitalowych oraz poprzez influencerów. Transmisje internetowe cechują interaktywne narzędzia, dzięki którym widzowie mogą uczestniczyć w dyskusji i integrować się z innymi użytkownikami. Jednym z takich narzędzi jest czat, który pozwala w czasie rzeczywistym promować partnerów poprzez wysyłanie linków do ofert. Umożliwia też śledzenie reakcji na wyświetlane reklamy. Ponadto widzowie tworzą więź z prowadzącymi, niejednokrotnie wchodząc z nimi w interakcje i dialogi.

Komentarz eksperta: Jan Zarzycki,  Key Account Manager, Fantasyexpo 

Ogromne zainteresowanie turniejem PGL Major 2021 nie tylko w Polsce, lecz na całym świecie oraz przywołane wcześniej liczby jasno dowodzą, że esport rośnie w siłę i daje potężne narzędzia w ręce marketerów. Odpowiednia implementacja działań oraz dopasowanie ich do grupy docelowej mogą przynieść ogromne korzyści dla marki i realizować jej cele sprzedażowe czy wizerunkowe.  Cieszy też fakt, że coraz więcej marek, i to nieendemicznych, dostrzega ten potencjał. Na tegorocznej transmisji mieliśmy takie marki jak Grześki, BLIK czy Reebok, których do tej pory nie gościliśmy przy tego typu wydarzeniach. Z kolei marka KFC po raz kolejny postawiła na esport, idąc nawet krok dalej i rozszerzając działania na rynki czeski i węgierski. Oczywiście na naszej transmisji mieliśmy też marki endemiczne, takie jak Samsung Odyssey czy Logitech G, który od lat wiąże się z esportem poprzez szereg zróżnicowanych aktywacji.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: WE!RE Fantasy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.