Komunikaty PR

PGL MAJOR 2021 REKORDOWYM TURNIEJEM CS:GO

2021-11-23  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
Fantasyexpo

pl. św Macieja 21/2a
50-244 Wrocław
justyna.oracz|fantasyexpo.pl| |justyna.oracz|fantasyexpo.pl
602277329
fantasyexpo.pl

Counter-Strike ponownie udowadnia, że jest jedną z najbardziej widowiskowych gier esportowych, a jego społeczność wciąż rośnie w siłę. Miniony PGL Major Stockholm 2021 dwukrotnie pobił poprzedni rekord oglądalności. Lokalne transmisje, w tym oczywiście polska, również cieszyły się ogromną popularnością.

PGL Major 2021 w Sztokholmie był magicznym turniejem, który w stu procentach spełnił oczekiwania “święta Counter-Strike’a”. Fani produkcji Valve w zaledwie kilkanaście dni, byli świadkami zdecydowanie najwyższego poziomu esportowego w historii Majorów, fenomenalnych losów zarówno całych drużyn, jak i pojedynczych zawodników oraz spektakularnego finału, będącego wisienką na torcie całego turnieju. 

Wszystkie te aspekty sprawiły, że PGL Major Stockholm 2021 był najchętniej oglądanym turniejem CS:GO w historii. Decydujące starcie pomiędzy Natus Vincere i G2 Esports w szczytowym momencie globalnie oglądało 2 748 850 widzów, dwukrotnie pobijając poprzedni najlepszy wynik, ustanowiony podczas ELEAGUE Major 2017 (1 331 781 widzów). Turniej wyniósł kategorię CS:GO na 5 miejsce na Twitchu i według serwisu escharts.com zajmuje ona 7 miejsce w Top 10 najpopularniejszych wydarzeń esportowych w historii.

Agencja gamingowa Fantasyexpo nabyła prawa do transmisji w ośmiu europejskich krajach – Polsce, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii. Tak szeroki zakres działań oznacza, że Fantasyexpo realizowało transmisję na największej liczbie rynków na świecie.

Z wyżej wspomnianej grupy państw najaktywniejsza okazała się polska społeczność, dla której przygotowane były transmisje zarówno w serwisie Twitch, jak i również w telewizji na antenie Polsat Games. Podczas streamu na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego, tworzonego przy współpracy z FRENZY, w szczytowym momencie pojawiło się 67 206 osób (peak). Łącznie na polskich transmisjach w serwisie Twitch pojawiło się blisko 700 000 unikalnych widzów i wygenerowały one  4 273 013 wyświetleń oraz łącznie były oglądane przez 1 328 408 godzin. Jest to najlepszy wynik od 2017 roku. Dodatkowo w języku polskim realizowana była druga transmisja na kanale ESPORT NOW, na którym w ramach akcji #GamingBezBarier przygotowano relację meczów półfinałowych i finału z translacją na polski język migowy, dzięki której osoby głuche mogły w pełni doświadczyć esportowych emocji. Na antenie Polsat Games relacja z PGL Major Sztokholm 2021 także cieszyła się dużym zainteresowaniem, uzyskując ponad 970 000 wyświetleń. W szczytowym momencie rozgrywki w telewizji oglądało 57 923 widzów jednocześnie.

Niemałą częścią rekordowej liczby byli widzowie regionalnych transmisji – najlepsze wyniki oglądalności spośród regionalnych relacji zostały odnotowane w Rumunii oraz w Czechach i Słowacji, gdzie w szczytowym momencie znalazło się kolejno 7 700 oraz 4 600 widzów.

Sumarycznie transmisje PGL Major Sztokholm 2021, do których prawa kupiło Fantasyexpo, wygenerowały ponad 6,3 mln wyświetleń, przyciągnęły ponad 1,2 mln unikalnych widzów, a łączny czas ich oglądania wyniósł ponad 2 mln godzin. Transmisje wsparte zostały wielokanałową komunikacją w obszarze social mediów, digital mediów oraz działaniami z zakresu performance marketingu. Publikacje w mediach społecznościowych odnotowały łącznie 18 000 000 wyświetleń, natomiast w mediach pojawiło się ponad 300 artykułów ze wzmianką o transmisjach organizowanych przez Fantasyexpo. 

- Turniej rangi Major to zawsze wyjątkowy moment. Każdy Major transmitowany w Polsce miał zawsze w sobie coś wyjątkowego, coś nietypowego, coś niepowtarzalnego. A mimo to miał także coś wspólnego: ludzi, którzy dawali z siebie wszystko. A teraz mówimy o takiej sytuacji na 8 rynkach – niesamowite. Stworzyły się nowe super historie na turnieju, a także te poza kulisowe, które będą długo wspominane przez zaangażowane osoby – a każda może być z siebie tak samo dumna, bo została tutaj wykonana tytaniczna praca. W branży esportowej Major to także okres, gdzie wszyscy na ten jeden moment mocno się jednoczymy i poddajemy się esportowy emocjom, a te były bardzo pozytywne również dzięki udziałowi publiczności w Avicii Arenie. Wszystko to można podsumować dwoma słowami, które były napisane tuż przed finałami przez wiele osób ze świata esportu na popularnym portalu społecznościowym: Counter-Strike. – komentuje Bartosz Wilczek, Head of esports, Fantasyexpo

– Major to w esportowym świecie synonim kibicowskiego święta, a turniej organizowany w Sztokholmie bezsprzecznie spełnił pokładane w nim oczekiwania. Fascynujące historie, ogromne emocje, wyjątkowe akcje i ekscytujące mecze zapiszą się w naszej pamięci na długo. Widzowie w Polsce dali jasny sygnał, że byli niesamowicie głodni CS-a na najwyższym poziomie. Cieszę się więc, że rozgrywki mogli śledzić nie tylko na kanale Izaka, ale również w telewizji Polsat Games – mówi Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY – Jako FRENZY byliśmy w produkcyjnym centrum wydarzeń i wraz z Fantasyexpo zadbaliśmy o najwyższy poziom realizacji polskiej transmisji. PGL Major Stockholm 2021 to kolejne wydarzenie, które udowodniło, że łącząc siły, można zajść bardzo daleko. Jestem przekonany, że to nie ostatnia nasza współpraca i patrzę w przyszłość z entuzjazmem.

Turnieje rangi Major od lat cieszą się dużym zainteresowaniem fanów esportu, jak i również marek, które chcą być widoczne przy tak ważnych wydarzeniach. W tym roku polskiej transmisji towarzyszyły takie brandy jak Samsung Odyssey, KFC, Logitech G, Pringles, Reebok, Grześki oraz BLIK, którym oprócz widoczności na transmisji Fantasyexpo przygotowało także wiele dodatkowych aktywacji oraz szeroką komunikację w social mediach, mediach digitalowych oraz poprzez influencerów. Transmisje internetowe cechują interaktywne narzędzia, dzięki którym widzowie mogą uczestniczyć w dyskusji i integrować się z innymi użytkownikami. Jednym z takich narzędzi jest czat, który pozwala w czasie rzeczywistym promować partnerów poprzez wysyłanie linków do ofert. Umożliwia też śledzenie reakcji na wyświetlane reklamy. Ponadto widzowie tworzą więź z prowadzącymi, niejednokrotnie wchodząc z nimi w interakcje i dialogi.

Komentarz eksperta: Jan Zarzycki,  Key Account Manager, Fantasyexpo 

Ogromne zainteresowanie turniejem PGL Major 2021 nie tylko w Polsce, lecz na całym świecie oraz przywołane wcześniej liczby jasno dowodzą, że esport rośnie w siłę i daje potężne narzędzia w ręce marketerów. Odpowiednia implementacja działań oraz dopasowanie ich do grupy docelowej mogą przynieść ogromne korzyści dla marki i realizować jej cele sprzedażowe czy wizerunkowe.  Cieszy też fakt, że coraz więcej marek, i to nieendemicznych, dostrzega ten potencjał. Na tegorocznej transmisji mieliśmy takie marki jak Grześki, BLIK czy Reebok, których do tej pory nie gościliśmy przy tego typu wydarzeniach. Z kolei marka KFC po raz kolejny postawiła na esport, idąc nawet krok dalej i rozszerzając działania na rynki czeski i węgierski. Oczywiście na naszej transmisji mieliśmy też marki endemiczne, takie jak Samsung Odyssey czy Logitech G, który od lat wiąże się z esportem poprzez szereg zróżnicowanych aktywacji.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Andrzej Poczobut Dziennikarzem Roku 2021 Biuro prasowe
2021-12-06 | 16:00

Andrzej Poczobut Dziennikarzem Roku 2021

Grand Press to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dziennikarskich w Polsce. Organizują go magazyn Press i Fundacja Grand Press. Według BETFAN najważniejsza nagroda, Dziennikarz
Media i PR Marka E.Wedel nagrodzona w prestiżowym konkursie PR
2021-12-06 | 13:00

Marka E.Wedel nagrodzona w prestiżowym konkursie PR

Marka E.Wedel otrzymała 3 statuetki w XIX edycji organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu Złote Spinacze. Za koncept i realizację nagrodzonych projektów odpowiada
Media i PR 4 na 10 marketerów uważa, że agencje reklamowe nie dotrzymują deadline’ów
2021-12-06 | 11:00

4 na 10 marketerów uważa, że agencje reklamowe nie dotrzymują deadline’ów

Marketing nierozerwalnie związany jest z presją czasu. Marketerów i agencje gonią terminy, które mocno wpływają na wzajemne zaufanie i jakość współpracy. Branża

Więcej ważnych informacji

Edukacja

Stan czytelnictwa w Polsce się poprawia. Rośnie zainteresowanie literaturą dziecięcą

Według najnowszego raportu Biblioteki Narodowej co najmniej jedną książkę (lub jej fragment) w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie przeczytało 42 proc. respondentów. To najlepszy wynik od sześciu lat, choć wciąż nie jest dobry. Oznacza wzrost o 3 proc. w skali roku i o 5 proc. na przestrzeni dwóch lat. Choć księgozbiory domowe częściej znajdują się tam, gdzie mieszkają osoby do 18. roku życia, to posiadanie książek w domu wciąż nie jest zjawiskiem powszechnym. Nadal potrzebna jest promocja czytelnictwa, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Taki jest cel konkursu Literacka Podróż Hestii, który właśnie miał swój finał.

Handel

Coraz mniejsze spożycie piwa. Branża spodziewa się dalszych spadków z powodu kolejnej podwyżki akcyzy

Zaledwie kilka dni po przyjęciu ustawy podnoszącej akcyzę od piwa o 10 proc. od nowego roku oraz o kolejne 28 proc. w ciągu następnych pięciu lat posłowie rozpoczęli prace nad kolejnym projektem zakładającym podwyżkę akcyzy od dosładzanych piw smakowych. Zdaniem przedstawicieli branży będzie to skutkować podwyżką cen piwa i dalszym spadkiem jego spożycia. A to przełoży się na kondycję nie tylko browarów i to głównie tych mniejszych, ale też rolników czy małych sklepów, które żyją ze sprzedaży piwa.

Problemy społeczne

Pacjenci korzystający z respiratorów w domach stracą dostęp do leczenia. Grozi im powrót do szpitali

W Polsce jest 9 tys. osób, które korzystają z respiratora w warunkach domowych. To m.in. pacjenci z chorobami płuc, POChP czy powikłaniami pocovidowymi. – Dzięki temu możemy w ogóle egzystować. Jeżeli tego nie będzie, to po pewnym czasie następuje zapalenie dróg oddechowych czy zapalenie płuc i szpital. Czyli to jest coś, co jest koniecznością i co ratuje nasze życie – podkreśla Ryszard Rusnarczyk, prezes Stowarzyszenia „Jednym Tchem”. Mimo że kolejka potrzebujących tego rodzaju świadczenia się wydłuża, Ogólnopolski Związek Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej wstrzymał właśnie przyjęcia nowych pacjentów. Powodem jest propozycja NFZ dotycząca obniżki wyceny tego świadczenia nawet o 60 proc.

Ochrona środowiska

Włóknisty materiał może zastąpić plastik w branży rolno-spożywczej. Polska firma na razie wykorzystuje go do uprawy roślin

Polski start-up opracował materiał, który może zastąpić plastik w wielu różnych zastosowaniach, przyczyniając się do ograniczenia nieodnawialnych zasobów naturalnych takich jak torf. Wykorzystuje do tego naturalne włókna roślinne. Dziś głównie proponuje ich zastosowanie w rolnictwie – do podłoży w uprawach roślin. Dzięki temu kiełkujące rośliny są mniej narażone na choroby odglebowe, uprawy są bardziej regularne i wymagają mniej podlewania. W przyszłości włóknisty materiał mógłby znaleźć zastosowanie m.in. w budownictwie jako alternatywa dla wełny mineralnej.