Komunikaty PR

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

2021-11-12  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech KMITA
Drawbridge Media sp. z o.o.

ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

Już 25 lat działa na polskim rynku firma Somfy, czołowy dostawca inteligentnej automatyki domowej i budynkowej oraz rozwiązań smart home. – Chcemy, aby budownictwo mieszkaniowe oraz użyteczności publicznej było zrównoważone, energooszczędne i przyjazne. Taki cel postawiliśmy sobie dokładnie ćwierć wieku temu i na tej drodze pozostajemy – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Somfy Polska.

Z okazji jubileuszu firma zorganizowała przed kilkoma dniami uroczystą galę. W gmachu Ufficio Primo w Warszawie pojawiło się ponad 200 gości, głównie partnerów biznesowych oraz klientów Somfy. – Tym wydarzeniem chcieliśmy podziękować za dotychczasową współpracę oraz podkreślić wagę naszych relacji biznesowych w tym wymagającym dla wszystkich czasie – powiedział Radosław Borkowski. Nie był to jednak jedyny cel spotkania, które przygotowała agencja eventowa Endorfina.

Somfy organizując swój jubileusz pod hasłem „We create somfying good” połączyła go z aukcją charytatywną. Uzyskany dochód przeznaczono na pomoc dla osób poszkodowanych przez los. Podobna idea przyświeca całej Grupie Somfy, której fundacja, w ramach misji „Living better together”, wspiera na całym świecie lokalne projekty mające na celu m.in. poprawę warunków mieszkaniowych dla najbardziej potrzebujących.

Z licytacji, którą przeprowadzono online oraz na żywo podczas gali, uzyskano łącznie 41.250 zł, do której to kwoty Somfy dołożyło jeszcze 30.000 zł ze swojego budżetu. Całość zasiliła konto Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ z Konina. Od 2004 r. wspiera ona osoby, którym niepełnosprawność utrudnia bądź uniemożliwia niezależne życie. Każdego roku otacza opieką ponad 200 osób.

Wśród licytowanych przedmiotów znalazły się m.in. kamper na weekend dla sześciu osób czy lot w tandemie (z instruktorem) na paralotni. Zażarta walka toczyła się o koszulki z autografami Joanny Jędrzejczyk, polskiej reprezentacji w siatkówce mężczyzn oraz piłki z podpisami Orłów Kazimierza Górskiego. Duże zainteresowanie wzbudziła także aukcja kilku numizmatów, w tym pierwszego w Polsce banknotu kolekcjonerskiego, wyemitowanego przez NBP w 2006 r., w 28. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.

– Firmę Somfy i naszą fundację połączył cel: tworzenie lepszej jakości życia. Ogromnie się cieszę i jestem wdzięczna, że jubileusz 25-lecia Somfy Polska stał się okazją do tego, abyśmy połączyli siły i wspólnie zmieniali jakość życia tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Pomoc finansowa od Somfy Polska, jej przyjaciół i kontrahentów pomoże nam stworzyć mieszkania treningowe w powstającym właśnie ośrodku - Osadzie Janaszkowo. Będą tu przyjeżdżać osoby po wypadkach z całej Polski, które muszą nauczyć się żyć zupełnie od nowa: na wózku, z niesprawnymi nogami i ciałem, które niczego nie czuje. Ta pomoc będzie miała ogromny wpływ na ich dalsze życie – powiedziała Zuzanna Janaszek-Maciaszek, prezes Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ.

Od czerwca 2021 r. w osadzie działa już nowoczesna część rehabilitacyjna, a teraz przed Fundacją kolejny etap prac – remont generalny oraz przystosowanie i wyposażenie mieszkań treningowych na parterze budynku. To w nich podopieczni mają zdobywać samodzielność życiową i uczyć się, jak szczęśliwie żyć mimo wielu ograniczeń.
Somfy Polska działa na naszym rynku już od ćwierć wieku. Oferuje zintegrowane rozwiązania smart home od napędów do rolet, markiz, pergoli i bram począwszy, poprzez systemy zarządzania ochroną przeciwsłoneczną w obiektach biurowych i użyteczności publicznej, po najnowocześniejsze systemy zdalnego sterowania. Tylko w okresie 2019-2021 wyposażyła w systemy smart home blisko 1500 mieszkań i domów w projektach kilku deweloperów. Ostatnio uczestniczyła w unikatowym na skalę światowa projekcie fasady dynamicznej, która dzięki systemowi automatyki Somfy oraz wykorzystaniu perowskitowych ogniw fotowoltaicznych firmy Saule Technologies wytwarza „czystą” energię ze Słońca.

*****

Firma Somfy (Société d’Outillage et de Mécanique de Faucigny) powstała w 1969 r. w mieście Cluses we francuskiej Górnej Sabaudii. Zaczynała od urządzeń mechaniki precyzyjnej, głównie części do produkcji zegarków. Dziś to światowy potentat w branży systemów inteligentnego sterowania i automatyki domowej. Działa w 58 krajach, posiada 8 fabryk (także w Polsce, w Niepołomicach). Zatrudnia 6,5 tys. pracowników, ma na koncie ponad 2200 patentów. Praktycznie co 3 sekundy gdzieś na świecie montowany jest kolejny napęd Somfy.

***

Podpis pod zdjęcie: Z licytacji uzyskano 41.250 zł. Kolejne 30 tys. zł Somfy dołożyło ze swego budżetu. Symboliczny czek wręczył prezes Fundacji PODAJ DALEJ Zuzannie Janaszek-Maciaszek dyrektor zarządzający Somfy Polska Radosław Borkowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Synertime prowadzi biuro prasowe Vis Plantis Biuro prasowe
2024-03-29 | 11:00

Synertime prowadzi biuro prasowe Vis Plantis

W marcu 2024 r. do grona klientów warszawskiej agencji PR Synertime dołączyła firma Vis Plantis. Agencja realizuje dla spółki działania z obszaru public
Media i PR McCANN Worldgroup jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie
2024-03-26 | 09:00

McCANN Worldgroup jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie

Wyróżnienie McCANN Worldgroup w zestawieniu Fast Company to wyraz uznania dla nieustającego dążenia wszystkich agencji wchodzących w skład grupy do opracowywania projektów, w
Media i PR Przegląd narzędzi i metryk w skutecznej ocenie wyników kampanii marketingowych
2024-03-26 | 01:00

Przegląd narzędzi i metryk w skutecznej ocenie wyników kampanii marketingowych

W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.