Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel
Już 25 lat działa na polskim rynku firma Somfy, czołowy dostawca inteligentnej automatyki domowej i budynkowej oraz rozwiązań smart home. – Chcemy, aby budownictwo mieszkaniowe oraz użyteczności publicznej było zrównoważone, energooszczędne i przyjazne. Taki cel postawiliśmy sobie dokładnie ćwierć wieku temu i na tej drodze pozostajemy – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Somfy Polska.
Z okazji jubileuszu firma zorganizowała przed kilkoma dniami uroczystą galę. W gmachu Ufficio Primo w Warszawie pojawiło się ponad 200 gości, głównie partnerów biznesowych oraz klientów Somfy. – Tym wydarzeniem chcieliśmy podziękować za dotychczasową współpracę oraz podkreślić wagę naszych relacji biznesowych w tym wymagającym dla wszystkich czasie – powiedział Radosław Borkowski. Nie był to jednak jedyny cel spotkania, które przygotowała agencja eventowa Endorfina.
Somfy organizując swój jubileusz pod hasłem „We create somfying good” połączyła go z aukcją charytatywną. Uzyskany dochód przeznaczono na pomoc dla osób poszkodowanych przez los. Podobna idea przyświeca całej Grupie Somfy, której fundacja, w ramach misji „Living better together”, wspiera na całym świecie lokalne projekty mające na celu m.in. poprawę warunków mieszkaniowych dla najbardziej potrzebujących.
Z licytacji, którą przeprowadzono online oraz na żywo podczas gali, uzyskano łącznie 41.250 zł, do której to kwoty Somfy dołożyło jeszcze 30.000 zł ze swojego budżetu. Całość zasiliła konto Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ z Konina. Od 2004 r. wspiera ona osoby, którym niepełnosprawność utrudnia bądź uniemożliwia niezależne życie. Każdego roku otacza opieką ponad 200 osób.
Wśród licytowanych przedmiotów znalazły się m.in. kamper na weekend dla sześciu osób czy lot w tandemie (z instruktorem) na paralotni. Zażarta walka toczyła się o koszulki z autografami Joanny Jędrzejczyk, polskiej reprezentacji w siatkówce mężczyzn oraz piłki z podpisami Orłów Kazimierza Górskiego. Duże zainteresowanie wzbudziła także aukcja kilku numizmatów, w tym pierwszego w Polsce banknotu kolekcjonerskiego, wyemitowanego przez NBP w 2006 r., w 28. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
– Firmę Somfy i naszą fundację połączył cel: tworzenie lepszej jakości życia. Ogromnie się cieszę i jestem wdzięczna, że jubileusz 25-lecia Somfy Polska stał się okazją do tego, abyśmy połączyli siły i wspólnie zmieniali jakość życia tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Pomoc finansowa od Somfy Polska, jej przyjaciół i kontrahentów pomoże nam stworzyć mieszkania treningowe w powstającym właśnie ośrodku - Osadzie Janaszkowo. Będą tu przyjeżdżać osoby po wypadkach z całej Polski, które muszą nauczyć się żyć zupełnie od nowa: na wózku, z niesprawnymi nogami i ciałem, które niczego nie czuje. Ta pomoc będzie miała ogromny wpływ na ich dalsze życie – powiedziała Zuzanna Janaszek-Maciaszek, prezes Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ.
Od czerwca 2021 r. w osadzie działa już nowoczesna część rehabilitacyjna, a teraz przed Fundacją kolejny etap prac – remont generalny oraz przystosowanie i wyposażenie mieszkań treningowych na parterze budynku. To w nich podopieczni mają zdobywać samodzielność życiową i uczyć się, jak szczęśliwie żyć mimo wielu ograniczeń.
Somfy Polska działa na naszym rynku już od ćwierć wieku. Oferuje zintegrowane rozwiązania smart home od napędów do rolet, markiz, pergoli i bram począwszy, poprzez systemy zarządzania ochroną przeciwsłoneczną w obiektach biurowych i użyteczności publicznej, po najnowocześniejsze systemy zdalnego sterowania. Tylko w okresie 2019-2021 wyposażyła w systemy smart home blisko 1500 mieszkań i domów w projektach kilku deweloperów. Ostatnio uczestniczyła w unikatowym na skalę światowa projekcie fasady dynamicznej, która dzięki systemowi automatyki Somfy oraz wykorzystaniu perowskitowych ogniw fotowoltaicznych firmy Saule Technologies wytwarza „czystą” energię ze Słońca.
*****
Firma Somfy (Société d’Outillage et de Mécanique de Faucigny) powstała w 1969 r. w mieście Cluses we francuskiej Górnej Sabaudii. Zaczynała od urządzeń mechaniki precyzyjnej, głównie części do produkcji zegarków. Dziś to światowy potentat w branży systemów inteligentnego sterowania i automatyki domowej. Działa w 58 krajach, posiada 8 fabryk (także w Polsce, w Niepołomicach). Zatrudnia 6,5 tys. pracowników, ma na koncie ponad 2200 patentów. Praktycznie co 3 sekundy gdzieś na świecie montowany jest kolejny napęd Somfy.
***
Podpis pod zdjęcie: Z licytacji uzyskano 41.250 zł. Kolejne 30 tys. zł Somfy dołożyło ze swego budżetu. Symboliczny czek wręczył prezes Fundacji PODAJ DALEJ Zuzannie Janaszek-Maciaszek dyrektor zarządzający Somfy Polska Radosław Borkowski
![IMM - Medialna siła marki](https://www.newseria.pl/files/292590604/publikacja-imm-banner,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
![Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji](https://www.newseria.pl/files/292590604/image,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
![Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy](https://www.newseria.pl/files/292590604/glowne-pexels-joshuamiranda-3989140,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/platnosc-alexander-grey--8a5ej1-mmq-unsplash,w_274,_small.jpg)
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
![](https://www.newseria.pl/files/11111/afd-froelich-migranci-foto2,w_133,_small.jpg)
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bukowska-tomczak-alkohol-foto2,w_133,_small.jpg)
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.