Komunikaty PR

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

2021-11-12  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech KMITA
Drawbridge Media sp. z o.o.

ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

Już 25 lat działa na polskim rynku firma Somfy, czołowy dostawca inteligentnej automatyki domowej i budynkowej oraz rozwiązań smart home. – Chcemy, aby budownictwo mieszkaniowe oraz użyteczności publicznej było zrównoważone, energooszczędne i przyjazne. Taki cel postawiliśmy sobie dokładnie ćwierć wieku temu i na tej drodze pozostajemy – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Somfy Polska.

Z okazji jubileuszu firma zorganizowała przed kilkoma dniami uroczystą galę. W gmachu Ufficio Primo w Warszawie pojawiło się ponad 200 gości, głównie partnerów biznesowych oraz klientów Somfy. – Tym wydarzeniem chcieliśmy podziękować za dotychczasową współpracę oraz podkreślić wagę naszych relacji biznesowych w tym wymagającym dla wszystkich czasie – powiedział Radosław Borkowski. Nie był to jednak jedyny cel spotkania, które przygotowała agencja eventowa Endorfina.

Somfy organizując swój jubileusz pod hasłem „We create somfying good” połączyła go z aukcją charytatywną. Uzyskany dochód przeznaczono na pomoc dla osób poszkodowanych przez los. Podobna idea przyświeca całej Grupie Somfy, której fundacja, w ramach misji „Living better together”, wspiera na całym świecie lokalne projekty mające na celu m.in. poprawę warunków mieszkaniowych dla najbardziej potrzebujących.

Z licytacji, którą przeprowadzono online oraz na żywo podczas gali, uzyskano łącznie 41.250 zł, do której to kwoty Somfy dołożyło jeszcze 30.000 zł ze swojego budżetu. Całość zasiliła konto Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ z Konina. Od 2004 r. wspiera ona osoby, którym niepełnosprawność utrudnia bądź uniemożliwia niezależne życie. Każdego roku otacza opieką ponad 200 osób.

Wśród licytowanych przedmiotów znalazły się m.in. kamper na weekend dla sześciu osób czy lot w tandemie (z instruktorem) na paralotni. Zażarta walka toczyła się o koszulki z autografami Joanny Jędrzejczyk, polskiej reprezentacji w siatkówce mężczyzn oraz piłki z podpisami Orłów Kazimierza Górskiego. Duże zainteresowanie wzbudziła także aukcja kilku numizmatów, w tym pierwszego w Polsce banknotu kolekcjonerskiego, wyemitowanego przez NBP w 2006 r., w 28. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.

– Firmę Somfy i naszą fundację połączył cel: tworzenie lepszej jakości życia. Ogromnie się cieszę i jestem wdzięczna, że jubileusz 25-lecia Somfy Polska stał się okazją do tego, abyśmy połączyli siły i wspólnie zmieniali jakość życia tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Pomoc finansowa od Somfy Polska, jej przyjaciół i kontrahentów pomoże nam stworzyć mieszkania treningowe w powstającym właśnie ośrodku - Osadzie Janaszkowo. Będą tu przyjeżdżać osoby po wypadkach z całej Polski, które muszą nauczyć się żyć zupełnie od nowa: na wózku, z niesprawnymi nogami i ciałem, które niczego nie czuje. Ta pomoc będzie miała ogromny wpływ na ich dalsze życie – powiedziała Zuzanna Janaszek-Maciaszek, prezes Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ.

Od czerwca 2021 r. w osadzie działa już nowoczesna część rehabilitacyjna, a teraz przed Fundacją kolejny etap prac – remont generalny oraz przystosowanie i wyposażenie mieszkań treningowych na parterze budynku. To w nich podopieczni mają zdobywać samodzielność życiową i uczyć się, jak szczęśliwie żyć mimo wielu ograniczeń.
Somfy Polska działa na naszym rynku już od ćwierć wieku. Oferuje zintegrowane rozwiązania smart home od napędów do rolet, markiz, pergoli i bram począwszy, poprzez systemy zarządzania ochroną przeciwsłoneczną w obiektach biurowych i użyteczności publicznej, po najnowocześniejsze systemy zdalnego sterowania. Tylko w okresie 2019-2021 wyposażyła w systemy smart home blisko 1500 mieszkań i domów w projektach kilku deweloperów. Ostatnio uczestniczyła w unikatowym na skalę światowa projekcie fasady dynamicznej, która dzięki systemowi automatyki Somfy oraz wykorzystaniu perowskitowych ogniw fotowoltaicznych firmy Saule Technologies wytwarza „czystą” energię ze Słońca.

*****

Firma Somfy (Société d’Outillage et de Mécanique de Faucigny) powstała w 1969 r. w mieście Cluses we francuskiej Górnej Sabaudii. Zaczynała od urządzeń mechaniki precyzyjnej, głównie części do produkcji zegarków. Dziś to światowy potentat w branży systemów inteligentnego sterowania i automatyki domowej. Działa w 58 krajach, posiada 8 fabryk (także w Polsce, w Niepołomicach). Zatrudnia 6,5 tys. pracowników, ma na koncie ponad 2200 patentów. Praktycznie co 3 sekundy gdzieś na świecie montowany jest kolejny napęd Somfy.

***

Podpis pod zdjęcie: Z licytacji uzyskano 41.250 zł. Kolejne 30 tys. zł Somfy dołożyło ze swego budżetu. Symboliczny czek wręczył prezes Fundacji PODAJ DALEJ Zuzannie Janaszek-Maciaszek dyrektor zarządzający Somfy Polska Radosław Borkowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Drawbridge Media sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej wchodzi w życie. Najważniejszym zadaniem przygotowanie społeczeństwa na zagrożenia

1 stycznia weszła w życie większość zapisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. MSWiA i MON, autorzy przepisów, podkreślają, że pozwolą one stworzyć nowy system reagowania na różnego typu zagrożenia w czasie pokoju i wojny. Legislacja to jednak pierwszy etap tego procesu, który teraz wymaga wysiłków w praktyce, również w obszarze edukacji społeczeństwa. Kwestie ochrony ludności i obrony cywilnej mają być jednym z priorytetów polskiej prezydencji w UE w obszarze spraw wewnętrznych.

Prawo

Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci

Z badania Komisji Zdrowia Publicznego „Lancet” ds. hazardu wynika, że na całym świecie stanowi on większe zagrożenie dla zdrowia publicznego, niż do tej pory sądzono. Jego szybki rozwój za pośrednictwem telefonów komórkowych i internetu sprawia, że kasyno można mieć dziś w kieszeni, dlatego zdaniem naukowców należy go traktować podobnie jak tytoń i alkohol. Zaburzenia związane z hazardem dotykają niemal 16 proc. dorosłych korzystających z kasyn online lub automatów, coraz częściej narażone są na nie także dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.