Komunikaty PR

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

2021-11-12  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech KMITA
Drawbridge Media sp. z o.o.

ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl

Somfy Polska: jubileusz wzbogacony o szczytny cel

Już 25 lat działa na polskim rynku firma Somfy, czołowy dostawca inteligentnej automatyki domowej i budynkowej oraz rozwiązań smart home. – Chcemy, aby budownictwo mieszkaniowe oraz użyteczności publicznej było zrównoważone, energooszczędne i przyjazne. Taki cel postawiliśmy sobie dokładnie ćwierć wieku temu i na tej drodze pozostajemy – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Somfy Polska.

Z okazji jubileuszu firma zorganizowała przed kilkoma dniami uroczystą galę. W gmachu Ufficio Primo w Warszawie pojawiło się ponad 200 gości, głównie partnerów biznesowych oraz klientów Somfy. – Tym wydarzeniem chcieliśmy podziękować za dotychczasową współpracę oraz podkreślić wagę naszych relacji biznesowych w tym wymagającym dla wszystkich czasie – powiedział Radosław Borkowski. Nie był to jednak jedyny cel spotkania, które przygotowała agencja eventowa Endorfina.

Somfy organizując swój jubileusz pod hasłem „We create somfying good” połączyła go z aukcją charytatywną. Uzyskany dochód przeznaczono na pomoc dla osób poszkodowanych przez los. Podobna idea przyświeca całej Grupie Somfy, której fundacja, w ramach misji „Living better together”, wspiera na całym świecie lokalne projekty mające na celu m.in. poprawę warunków mieszkaniowych dla najbardziej potrzebujących.

Z licytacji, którą przeprowadzono online oraz na żywo podczas gali, uzyskano łącznie 41.250 zł, do której to kwoty Somfy dołożyło jeszcze 30.000 zł ze swojego budżetu. Całość zasiliła konto Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ z Konina. Od 2004 r. wspiera ona osoby, którym niepełnosprawność utrudnia bądź uniemożliwia niezależne życie. Każdego roku otacza opieką ponad 200 osób.

Wśród licytowanych przedmiotów znalazły się m.in. kamper na weekend dla sześciu osób czy lot w tandemie (z instruktorem) na paralotni. Zażarta walka toczyła się o koszulki z autografami Joanny Jędrzejczyk, polskiej reprezentacji w siatkówce mężczyzn oraz piłki z podpisami Orłów Kazimierza Górskiego. Duże zainteresowanie wzbudziła także aukcja kilku numizmatów, w tym pierwszego w Polsce banknotu kolekcjonerskiego, wyemitowanego przez NBP w 2006 r., w 28. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.

– Firmę Somfy i naszą fundację połączył cel: tworzenie lepszej jakości życia. Ogromnie się cieszę i jestem wdzięczna, że jubileusz 25-lecia Somfy Polska stał się okazją do tego, abyśmy połączyli siły i wspólnie zmieniali jakość życia tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Pomoc finansowa od Somfy Polska, jej przyjaciół i kontrahentów pomoże nam stworzyć mieszkania treningowe w powstającym właśnie ośrodku - Osadzie Janaszkowo. Będą tu przyjeżdżać osoby po wypadkach z całej Polski, które muszą nauczyć się żyć zupełnie od nowa: na wózku, z niesprawnymi nogami i ciałem, które niczego nie czuje. Ta pomoc będzie miała ogromny wpływ na ich dalsze życie – powiedziała Zuzanna Janaszek-Maciaszek, prezes Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ.

Od czerwca 2021 r. w osadzie działa już nowoczesna część rehabilitacyjna, a teraz przed Fundacją kolejny etap prac – remont generalny oraz przystosowanie i wyposażenie mieszkań treningowych na parterze budynku. To w nich podopieczni mają zdobywać samodzielność życiową i uczyć się, jak szczęśliwie żyć mimo wielu ograniczeń.
Somfy Polska działa na naszym rynku już od ćwierć wieku. Oferuje zintegrowane rozwiązania smart home od napędów do rolet, markiz, pergoli i bram począwszy, poprzez systemy zarządzania ochroną przeciwsłoneczną w obiektach biurowych i użyteczności publicznej, po najnowocześniejsze systemy zdalnego sterowania. Tylko w okresie 2019-2021 wyposażyła w systemy smart home blisko 1500 mieszkań i domów w projektach kilku deweloperów. Ostatnio uczestniczyła w unikatowym na skalę światowa projekcie fasady dynamicznej, która dzięki systemowi automatyki Somfy oraz wykorzystaniu perowskitowych ogniw fotowoltaicznych firmy Saule Technologies wytwarza „czystą” energię ze Słońca.

*****

Firma Somfy (Société d’Outillage et de Mécanique de Faucigny) powstała w 1969 r. w mieście Cluses we francuskiej Górnej Sabaudii. Zaczynała od urządzeń mechaniki precyzyjnej, głównie części do produkcji zegarków. Dziś to światowy potentat w branży systemów inteligentnego sterowania i automatyki domowej. Działa w 58 krajach, posiada 8 fabryk (także w Polsce, w Niepołomicach). Zatrudnia 6,5 tys. pracowników, ma na koncie ponad 2200 patentów. Praktycznie co 3 sekundy gdzieś na świecie montowany jest kolejny napęd Somfy.

***

Podpis pod zdjęcie: Z licytacji uzyskano 41.250 zł. Kolejne 30 tys. zł Somfy dołożyło ze swego budżetu. Symboliczny czek wręczył prezes Fundacji PODAJ DALEJ Zuzannie Janaszek-Maciaszek dyrektor zarządzający Somfy Polska Radosław Borkowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Drawbridge Media sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.